Το βλέμμα στη Μέση Ανατολή στρέφει η Green Cola, η οποία προχώρησε στη σύναψη συμφωνίας συνεργασίας με τον Σαουδάραβα επενδυτή Mansour Al Sudais, πρόεδρο της Ocean Food, με στόχο τη διάθεση των προϊόντων της στη Σαουδική Αραβία και στο Μπαχρέιν.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Το βλέμμα στη Μέση Ανατολή στρέφει η Green Cola, η οποία προχώρησε στη σύναψη συμφωνίας συνεργασίας με τον Σαουδάραβα επενδυτή Mansour Al Sudais, πρόεδρο της Ocean Food, με στόχο τη διάθεση των προϊόντων της στη Σαουδική Αραβία και στο Μπαχρέιν.
Σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν χθες σε σχετική ενημέρωση των εκπροσώπων του Τύπου, η συμφωνία προβλέπει τη σύσταση κοινής εταιρείας, την πλειοψηφική συμμετοχή της οποίας θα έχει ο Σαουδάραβας επενδυτής. Συγκεκριμένα, η Green Cola θα συμμετάσχει με ποσοστό 15%. Η νέα εταιρεία θα έχει δικαιώματα εισαγωγής, διανομής και πώλησης του αναψυκτικού Green Cola στην τοπική αγορά.
Η έναρξη των εξαγωγών των προϊόντων που θα παράγονται στη μονάδα της εταιρείας εμφιάλωσης στην Ορεστιάδα προς την αραβική χώρα αναμένεται άμεσα, εντός διμήνου. Υπολογίζεται ότι για την πρώτη περίοδο, ήτοι σε ενάμιση χρόνο, εκτιμάται ότι θα διατεθούν στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας 1 εκατ. κιβώτια Green Cola. Η διάθεση αφορά το κανάλι των σούπερ μάρκετ, όπου πραγματοποιείται το 80% της κατανάλωσης αναψυκτικών, καθώς και στα μικρά σημεία πώλησης.
Με βάση τον προγραμματισμό, επιδιώκεται η Green Cola να κατακτήσει μερίδιο αγοράς 1,5% τον πρώτο χρόνο. Σημειώνεται ότι στην αραβική αγορά πρώτος παίκτης είναι η Pepsico. Ο όγκος των πωλήσεων αναμένεται να διπλασιαστεί σε βάθος τριετίας και εφόσον αγγίξει τα 2 εκατ. κιβώτια, ενδέχεται να εξεταστεί η πιθανότητα δημιουργίας τοπικής μονάδας παραγωγής στην περιοχή.
Σε κάθε περίπτωση, η Σαουδική Αραβία αποτελεί μια αγορά-στόχο, καθώς καταγράφονται υψηλά ποσοστά κατά κεφαλήν κατανάλωσης αναψυκτικών της τάξεως του 75,6 λίτρα/ετησίως, όταν το αντίστοιχο ευρωπαϊκό ποσοστό διαμορφώνεται σε περίπου 52,2 λίτρα/ετησίως.
Όπως αναφέρθηκε, η εν λόγω συμφωνία αποτελεί προπομπό αντίστοιχων εξελίξεων το επόμενο διάστημα, καθώς -όπως σημείωσε ο ιδρυτής της Green Cola Περικλής Βενιέρης- «βρισκόμαστε σε μια περίοδο επιλογής νέων συνεργατών σε άλλες αγορές και εντός τριμήνου θα υπάρξουν ανάλογες εξελίξεις σε άλλες χώρες».
Σημειώνεται ότι η Green Cola έχει παρουσία σε 22 αγορές, είτε μέσω απευθείας εξαγωγικής δραστηριότητας είτε μέσω εμφιάλωσης με τοπικό συνεργάτη, ενώ το σήμα Green Cola είναι κατοχυρωμένο σε 140 χώρες.
Όσον αφορά την εγχώρια αγορά, η Green Cola ενισχύει το μερίδιό της, το οποίο -σύμφωνα με την εταιρεία- κυμαίνεται στο 8,5%, κατατάσσοντάς τη στη δεύτερη θέση της κατηγορίας αναψυκτικών τύπου cola.
Σε επίπεδο εσόδων, το 2017 υπολογίζεται να αγγίξει τα 18 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε εξαγωγές.