Υπεγράφη σήμερα στο ΥΠΕΧΩΔΕ η σύμβαση κατασκευής της υποθαλάσσιας αρτηρίας στη Θεσσαλονίκη. Οι εργασίες κατασκευής θα αρχίσουν την άνοιξη του 2007 και όπως δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, θα ολοκληρωθούν σε τέσσερα χρόνια.
Η σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη από τον κ. Σουφλιά και τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας "Θερμαϊκή Οδός" και στη συνέχεια θα κατατεθεί στη Βουλή. Η κύρωσή της αναμένεται να γίνει το Φεβρουάριο ή το Μάρτιο του 2007 και αμέσως μετά θα αρχίσουν οι εργασίες.
Η υποθαλάσσια αρτηρία θα έχει μήκος 6,5 χιλιομέτρα, εκ των οποίων τα τέσσερα χιλιόμετρα θα είναι υποθαλάσσια σήραγγα με την οροφή της να βρίσκεται τουλάχιστον ένα μέτρο κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας. Η αρτηρία θα έχει τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση και η τιμή του διοδίου, όπως έκανε γνωστό ο υπουργός, καθορίστηκε στα 0,90 ευρώ ανά διέλευση. Ο προϋπολογισμός του εργου ανέρχεται στα 472 εκατομμύρια ευρώ και η σύμβαση της παραχώρησης θα διαρκέσει 30 χρόνια.
Η σήραγγα θα συνδέει την πλευρά του λιμανιού στα δυτικά, με την απέναντι ακτή στη Μεγάλου Αλεξάνδρου στα ανατολικά στο ύψος του ξενοδοχείου "Μακεδονία Παλάς". Η πρόσβαση στη σήραγγα θα γίνεται με βυθιζόμενο δρόμο. Στη δυτική πλευρά η βύθιση θα αρχίζει περίπου στην πλατεία Δικαστηρίων σε μια διαδρομή ενός χιλιομέτρου μέχρι τη θάλασσα και στην ανατολική πλευρά σε μια διαδρομή 1,3 χιλιομέτρων μετά την ακτή και τη Μ. Αλεξάνδρου. Το έργο θα κατασκευαστεί με όλες τις σύγχρονες τεχνικές μεθόδους ενώ έχουν προβλεφθεί και θα γίνουν και νέες κυκλοφοριακές μελέτες τόσο από το ΥΠΕΧΩΔΕ όσο και από την κοινοπραξία για την καλύτερη πρόσβαση αλλά και το κυκλοφοριακό κυρίως στην ανατολική πλευρά της πόλης.
Απαντώντας σε όσους ασκούν κριτική για την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ σημείωσε χαρακτηριστικά: «Θλίβομαι ιδιαίτερα καθώς ορισμένοι, επηρεασμένοι από το προεκλογικό κλίμα, ασκούν κριτική στο μεγάλο αυτό έργο. Με τα όσα λένε αυτοδιαψεύδονται, και τα λεγόμενά τους δεν στηρίζονται σε επιστημονικά στοιχεία. Το έργο αυτό δεν μπορεί να σταματήσει γιατί πέραν των άλλων δεν μπορεί να διακυβεύεται η σοβαρότητα του ελληνικού κράτους από τις διαφωνίες και παλινωδίες κάποιων. Είναι ένα έργο που το έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη. Τους καλώ να αφήσουν τους πολίτες να χαρούν ό,τι καλό γίνεται στην πόλη τους».
Όπως εξάλλου παρατήρησε ο κ. ΣΟυφλιάς, όλοι οι εμπλεκόμενοι στις νομαρχιακές και δημοτικές εκλογές δεν είχαν εκφράσει διαφωνίες ούτε όταν ο ίδιος τον περασμένο Σεπτέμβριο στη Θεσσαλονίκη είχε παρουσιάσει σε συνέντευξη Τύπου το έργο. Μάλιστα, όπως σημείωσε, ασκούσαν κριτική στην κυβέρνηση γιατί δεν είχε εγκαταστήσει ακόμη τους εργολάβους.
Εμείς, είπε ο κ.Σουφλιάς, ήμασταν έτοιμοι να υπογράψουμε τη σύμβαση από τον περασμένο Σεπτέμβριο αλλά δεν το κάναμε για να μη φανεί ότι εμπλέκουμε τα έργα σε προεκλογικές επιδιώξεις γιατί έχω την άποψη ότι τα έργα είναι διαχρονικά και ανήκουν σε όλους.
Σύμφνωνα με τον υπουργό, το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας θα ανακουφίσει ριζικά το κυκλοφοριακό, θα απελευθερώσει το κέντρο της πόλης από 80.000 αυτοκίνητα, καθώς θα μετατοπιστεί εκτός κέντρου το 40 με 50% του κυκλοφοριακού φόρτου, γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των βασικών ρύπων κατά 35 με 40%.
Εξάλλου, ο κ. Σουφλιάς πρόσθεσε ότι πολύ σύντομα αναμένεται να ανακοινώσει την υπογραφή της σύμβασης και για ένα ακόμη μεγάλο έργο παραχώρησης που αφορά τις εθνικές οδούς.