Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 09 Νοεμβρίου 2006 10:51

Διπλασιάστηκαν οι καταγγελίες για τηλεπικοινωνιακές και ταχυδρομικές υπηρεσίες

Σε 5.790 ανήλθαν κατά το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου 2005 - Αυγούστου 2006 τα γραπτά αιτήματα/καταγγελίες καταναλωτών που έλαβε η ΕΕΤΤ σχετικά με τις τηλεπικοινωνιακές και ταχυδρομικές υπηρεσίες σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 105% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα Σεπτεμβρίου 2004 – Αυγούστου 2005.

Η πλειονότητα των αιτημάτων/καταγγελιών για τη σταθερή και την κινητή τηλεφωνία επικεντρώθηκε σε θέματα αμφισβήτησης λογαριασμών, φορητότητας αριθμών, προεπιλογής φορέα τιμολογιακής πολιτικής και υποχρεώσεων τηλεπικοινωνιακών παρόχων καθώς επίσης στην ποιότητα και διάθεση τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

Στην περίπτωση του φάσματος τα περισσότερα θέματα αφορούσαν σε κεραίες κινητής τηλεφωνίας, στο νομοθετικό πλαίσιο διάθεσης ραδιοεξοπλισμού στην αγορά και σε πληροφορίες για ειδικά ραδιοδίκτυα.

Επιπλέον, ιδιαίτερο ενδιαφέρον επέδειξαν οι καταναλωτές για τις ρυθμιστικές και κανονιστικές δράσεις της ΕΕΤΤ γενικότερα αλλά και για τις δυνατότητες/επιλογές που τους προσφέρονται.

Όσον αφορά στο διαδίκτυο, τα περισσότερα θέματα σχετίζονταν με τις ευρυζωνικές υπηρεσίες (διάθεση, ποιότητα, τιμολόγια) και αμφισβητήσεις λογαριασμών.

Αναφορικά με τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, τα περισσότερα ζητήματα σχετίζονταν με την ποιότητα παροχής των εν λόγω υπηρεσιών και τις υποχρεώσεις των ταχυδρομικών επιχειρήσεων.

Επίσης, η Γραμμή Επικοινωνίας της ΕΕΤΤ (801 11000 80) κατά το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου 2005 – Αυγούστου 2006 έλαβε 7.383 τηλεφωνικά αιτήματα/ καταγγελίες καταναλωτών σημειώνοντας αύξηση 41% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα 2004-2005.

Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω αιτημάτων/καταγγελιών και με στόχο την προστασία των καταναλωτών και την διασφάλιση των συμφερόντων τους, η ΕΕΤΤ προέβη, μεταξύ άλλων, στις ακόλουθες δράσεις:

- Προσωρινή διάταξη για την προσωρινή απενεργοποίηση αριθμών της σειράς 901, ύστερα από καταγγελίες καταναλωτών για κακόβουλη χρήση dialers.

- Δημοσίευση στο site της ΕΕΤΤ οδηγιών προς τους καταναλωτές για την προστασία από τους dialers κατά τη χρήση του Διαδικτύου.

- Προετοιμασία σχεδίου Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Audiotex, Videotex και Premium Rate SMS-PSMS), το οποίο ετέθη και σε δημόσια διαβούλευση

- Δημοσίευση των χρεώσεων διεθνούς περιαγωγής στο site της ΕΕΤΤ

- Επιβολή προστίμου στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, λόγω εναρμονισμένης πρακτικής τους όσον αφορά στις ταυτόσημες αυξήσεις της τιμής των γραπτών μηνυμάτων.

- Aνάλυση της Αγοράς τερματισμού κλήσεων σε κινητά δίκτυα και επιβολή σχετικών κανονιστικών υποχρεώσεων στους παρόχους που οδήγησαν στη μείωση του κόστους των κλήσεων από σταθερό προς κινητό.

- Τροποποίηση του Κανονισμού Προεπιλογής Φορέα με σκοπό την απλούστευση των διαδικασιών εξυπηρέτησης των καταναλωτών που επιθυμούν να αλλάξουν πάροχο σταθερής τηλεφωνίας και την ενίσχυση της προστασίας τους από αυθαίρετες ενέργειες των παρόχων.

- Εφαρμογή απλουστευμένων διαδικασιών φορητότητας αριθμών με σκοπό την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών που επιθυμούν να μεταφέρουν τον αριθμό τους σε άλλο πάροχο.

- Διεξαγωγή έκτακτων ελέγχων-αυτοψιών σε τηλεπικοινωνιακές επιχειρήσεις για τη διαπίστωση της συμμόρφωσης τους με τις υποχρεώσεις τους ως παρόχων δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών καθώς επίσης την προστασία των καταναλωτών από αθέμιτες και καταχρηστικές εμπορικές πολιτικές.

- Διεξαγωγή έκτακτων και τακτικών ελέγχων σε ταχυδρομικές επιχειρήσεις για τον εντοπισμό παραβάσεων του Κανονιστικού Πλαισίου και τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών.