Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 09 Νοεμβρίου 2006 11:33

Hyundai Merchant: Ακριβά καύσιμα, χαμηλοί ναύλοι, ζημίες το τρίμηνο

ΖΗΜΙΕΣ εμφάνισε το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, αποτέλεσμα της αύξησης του κόστους ενεργείας, σε συνδυασμό με τη μείωση των ναύλων εμπορευμάτων, η Hyundai Merchant Marine Co., η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή γραμμή της Ν. Κορέας, από πλευράς εσόδων.

Οι καθαρές ζημίες διαμορφώθηκαν στο 1, δισ. ουόν (1,1 εκατ. δολ.) το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου από κέρδη ύψους 45,7 δισ. ουόν, που είχε εμφανίσει πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας, που εδρεύει στη Σεούλ. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 2,7%, φθάνοντας στο 1,23 τρισ. ουόν.

Η Hyundai, η Hanjin Shipping Co. και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις υψηλότερες τιμές του πετρελαίου και τις αμοιβές των λιμένων. Οι αμοιβές για τη μεταφορά κοντέϊνερ μειώθηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καθώς οι ναυτιλιακές γραμμές παρέλαβαν αριθμό νέων πλοίων ρεκόρ.

Ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας, Noh Jeong Ik, επεκτείνει τις υπηρεσίες των τάνκερ της εταιρείας και άλλες, εκτός των κοντέϊνερ, υπηρεσίες για να αντισταθμίσει τη μείωση των αμοιβών από τη μεταφορά κοντέϊνερ.

Οι ανταγωνίστριες εταιρείες της Hyundai Merchant, συμπεριλαμβανομένης της Neptune Orient Lines Ltd., η οποία διαχειρίζεται την τέταρτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία κοντέϊνερ της Ασίας, ανακοίνωσαν μείωση των κερδών, καθώς χρεώνουν λιγότερα για τη μεταφορά εμπορευμάτων και πληρώνουν περισσότερα για καύσιμα.

Η Neptune Orient, που εδρεύει στη Σιγκαπούρη, ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι τα κέρδη της το τρίμηνο που έληξε στις 22 Σεπτεμβρίου μειώθηκαν 49%, φθάνοντας στα 127,3 εκατ. δολ., σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Οι ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες από την άλλη πλευρά αυξάνουν τα κέρδη τους με την εξασφάλιση μακροπρόθεσμων συμβολαίων για την μεταφορών αυτοκινήτων, σιδηρομεταλλεύματος, πετρελαίου και άλλων εμπορευμάτων φυσικής παραγωγής, σε μια προσπάθεια περιορισμού της εξάρτησής τους από τη μεταφορά εμπορευμάτων με κοντέϊνερ.

Τα καθαρά κέρδη της Nippon Yusen K.K. μειώθηκαν 39%, φθάνοντας στα 29,6 δισ. γιέν το εξάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με σημερινή της ανακοίνωση. Τα καθαρά κέρδη της Mitsui O.S.K. Lines Ltd. υποχώρησαν 23%, φθάνοντας στα 47,7 δισ. γιέν και τα κέρδη της Kawasaki Kisen Kaisha Ltd., αλλιώς K-Line, μειώθηκαν 41%, κατά την εξεταζόμενη χρονική περίοδο, φθάνοντας στα 20,6 δισ. γιέν.

Τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια η ζήτηση για μεταφορές δια της θαλασσίας οδού, ενδέχεται να αυξηθεί περίπου 9% με 10% ετησίως, σύμφωνα με τον Philip Damas, διευθυντή ερευνών της Drewry Shipping Consultants Ltd. με έδρα το Λονδίνο, στις 3 Νοεμβρίου. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) εκτιμά ότι το παγκόσμιο εμπόριο θα αναπτυχθεί με ρυθμό 8,7% φέτος κα ι7,6% το 2007. Περίπου το 90% του εμπορίου παγκοσμίως μετακινείται από τη θάλασσα.

Οι μετοχές της Hyundai Merchant σημείωσαν άνοδο έως 4,1%, φθάνοντας στα 19.000 ουόν η μία και διαπραγματεύθηκαν στα 18.750 ουόν στις 2 μ.μ. στη Σεούλ, τοπική ώρα. Οι μετοχές της έχουν σημειώσει φέτος άνοδο 49%, έναντι ανόδου 0,8% του δείκτη Kospi.