Αύξηση των διακινούμενων φορτίων παρουσίασε στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2017 η ΣΕΠ (Cosco) στο λιμάνι του Πειραιά, ωστόσο είδε τόσο τα έσοδά της όσο και τα κέρδη της να μειώνονται. Πάντως για το δεύτερο εξάμηνο του έτους η ΣΕΠ αναμένει βελτίωση όλων των δεικτών.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Αύξηση των διακινούμενων φορτίων παρουσίασε στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2017 η ΣΕΠ (Cosco) στο λιμάνι του Πειραιά, ωστόσο είδε τόσο τα έσοδά της όσο και τα κέρδη της να μειώνονται. Πάντως για το δεύτερο εξάμηνο του έτους η ΣΕΠ αναμένει βελτίωση όλων των δεικτών.
Ειδικότερα όπως ανακοινώθηκε στη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων εξαμήνου της Cosco Shipping Ports, μητρικής της Piraeus Container Terminal S.A. (ΣΕΠ), η Cosco στον Πειραιά κατέγραψε στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2017 αυξημένη διακίνηση Teu σε ποσοστό 3,8% αγγίζοντας τα 1.753.692 Teu, έναντι 1.688.892 Teu το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Σε απόλυτα μεγέθη η ΣΕΠ αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι της Cosco Shipping στις λιμενικές εγκαταστάσεις που ελέγχει εκτός Κίνας. Δεύτερο έρχεται το Busan Port Terminal Co. Ltd. με 1,744,847 Τeu.
Τα αποτελέσματα στον Πειραιά
Στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2017 παρά την αύξηση των διακινούμενων φορτίων τα έσοδα της ΣΕΠ μειώθηκαν κατά 4,1% στα 85.107.000 δολάρια έναντι 88.742.000 δολαρίων το πρώτο εξάμηνο του 2016.
Η μείωση οφείλεται κυρίως στην πτώση του τοπικού φορτίου, το οποίο έχει υψηλότερες χρεώσεις.
Η ΣΕΠ πραγματοποίησε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017 κέρδη ύψους 10.845.000 δολαρίων μειωμένα κατά 39,4% σε σύγκριση με τα 17.903.000 δολάρια του πρώτου εξαμήνου του 2016.
Η μείωση οφείλεται κυρίως στις αυξημένες αποσβέσεις και τα χρηματοοικονομικά κόστη λόγω της κατασκευής του ανατολικού και δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ.
Παράλληλα αυξήθηκε η χρέωση για τη χρήση γης και ακτογραμμής στο ανατολικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ κατά την εξεταζόμενη περίοδο.
Πάντως για το δεύτερο εξάμηνο του 2017 αναμένεται ακόμη καλύτερη επίδοση για τον Πειραιά καθώς όλο και περισσότερα πλοία των συμμαχιών OCEAN Alliance και THE Alliance θα πιάνουν το μεγάλο λιμάνι.
Η Cosco Shipping Ports υπενθυμίζει ότι με την ολοκλήρωση της πρώτης φάση του έργου του προβλήτα ΙΙΙ που ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Αύγουστο του 2016 ανέβηκε η χωρητικότητας στα 5.500.000 Τeu ανά έτος.
Συνολικά πάντως η Cosco Shipping Ports αύξησε το πρώτο εξάμηνο του 2017 τα κέρδη που αναλογούν στους μέτοχους της κατά 123,7%, στα 384.712.000 δολάρια έναντι 171.948.000 δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Επίσης τα έσοδα της Cosco Shipping Ports αυξήθηκαν κατά 0,3% στα 275,7 εκατ. δολ. έναντι 274,9 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.
Τα υπερπόντια τέρμιναλ
Να σημειωθεί επίσης ότι τα υπερπόντια terminals αύξησαν τη συνολική διακίνηση κατά 39,8% στα 8.880.942 Teu τους έξι μήνες του 2017 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα που ήταν 6.351.603 Teu και ανέβασαν το μερίδιό τους στο σύνολο του ομίλου στο 21,3% από 17%.
Ένα μεγάλο μέρος της σημαντικής αυτής αύξησης των διακινούμενων φορτίων οφείλεται στο Euromax Terminal Rotterdam που ξεκίνησε τη δραστηριότητά του τον Οκτώβριο του 2016 όπως επίσης και στο Reefer Terminal S.p.A. που άρχισε τη λειτουργία του τον Απρίλιο του 2017. Χωρίς αυτά τα δυο λιμάνια η Cosco είδε μία αύξηση των διακινούμενων φορτίων κατά 18,4%
Στρατηγική σε 3 άξονες
H Cosco Shipping Ports αναφερόμενη στην αναπτυξιακή της προοπτική επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι το Group υλοποιεί όπως ακριβώς το είχε καθορίσει το πενταετές σχέδιο στη βάση τριών στρατηγικών: Globalisation, Synergies και Control. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής απέκτησε το 51% της Noatum Port Holdings S.L.U. στην Ισπανία, εξέλιξη που θα βοηθήσει την Cosco να εδραιώσει τη θέση της στη Μεσόγειο. Επίσης ιδιαίτερης σημασίας είναι η επένδυση στο Khalifa Port στο Άμπου Ντάμπι τον Σεπτέμβριο του 2016. Για την επιτυχή ανάπτυξη αυτών των δυο projects η Cosco θα αξιοποιήσει όπως υπογραμμίζει την πολύ θετική εμπειρία από τον Πειραιά.