ΣΤΟ Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Πεκίνο, παρουσιάζουν αύριο τα καινούργια μοντέλα αυτοκινήτων η Toyota Motor Corp., η Nissan Motor Co. και η Honda Motor Co.
Οι τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας αυξάνουν τη χρήση εξαρτημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα για να μειώσουν το κόστος τους, καθώς η αύξηση του ανταγωνισμού περιορίζει τα περιθώρια κέρδους στη μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Η μείωση τιμών από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως της Chery Automobile Co. υπονομεύουν τη δυνατότητα της Toyota, της Nissan και της Honda να πραγματοποιήσουν κέρδη από μια αγορά που προβλέπεται να υπερβεί την Ιαπωνία, ως η δεύτερη σε μέγεθος αγορά πώλησης αυτοκινήτων στον κόσμο, φέτος. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Chery, που κοστίζουν 4.000 δολ. το ένα, αναγκάζουν τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν αυτοκίνητη στη χώρα για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα λανσάρουν τα τελευταία τους μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του Camry της Toyota, του Livina Geniss της Nissan και του Civic της Honda στο Πεκίνο, ενώ δεν σχεδιάζουν την παρουσίαση νέου μοντέλου σε παγκόσμια κλίμακα σε αυτό το Σαλόνι Αυτοκινήτου.
Οι τιμές αυτοκινήτων το εννεάμηνο του έτους μειώθηκαν 2,2% στην Κίνα σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την ανακοίνωση της China Association of Automobile Manufacturers, νωρίτερα μέσα στον μήνα.
Οι ιαπωνικές εταιρείες έχουν δημιουργήσει μονάδες παραγωγής στην Κίνα για να αποφύγουν την καταβολή δασμών εισαγωγής και του φόρου μεταφοράς.
Η Κίνα επιβάλλει 25% δασμό εισαγωγής στα μέρη αυτοκινήτων από 10% για ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Η Ευρωπαϊκή Ενωση, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς λένε ότι η Κίνα παραβιάζει τις υποσχέσεις που έδωσε για την είσοδό της στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, το 2001.
Στο σύνολό τους, σύμφωνα με τις προβλέψεις, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα ενδέχεται να αυξηθούν στα 7,3 εκατ. οχήματα φέτος. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα αυξήθηκαν στα 5,77 εκατ. οχήματα το δεκάμηνο του 2006 έναντι 4,88 εκατ. οχημάτων που πουλήθηκαν στην Ιαπωνία.
Η Toyota, που άρχισε να πουλά στη χώρα τα αυτοκίνητα που κατασκευάζει στην Κίνα το 2002, έχει μερίδιο αγοράς 6% των επιβατικών αυτοκινήτων. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο από πλευράς χρηματιστηριακής αξίας έχει περίπου το 15% της αγοράς αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, όπου άρχισε να κατασκευάζει οχήματα το 1984.
Οι μετοχές της Toyota υποχώρησαν έως 1%, φθάνοντας στα 7.160 γιέν η μία στο Τόκυο, ενώ της Nissan σημείωσαν άνοδο έως 2,1%, φθάνοντας στα 1.452 γιέν η μία. Ανοδο 1,4%, σημείωσαν οι μετοχές της Honda, φθάνοντας στα 4.260 γιέν η μία.
Και οι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ακολουθούν παρόμοια στρατηγική. Η General Motors Corp., η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, είπε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι θα αγοράσει περισσότερα μέρη αυτοκινήτων στην Κίνα, καθώς η ζήτηση για τα αυτοκίνητά της, υπερβαίνει την ανάπτυξη της αγοράς.
Η Ford Motor Co. διπλασιάζει την αγορά μερών αυτοκινήτων στην Κίνα από 2,5 έως 3 δισ. δολ. φέτος. Η DaimlerChrysler AG σχεδιάζει επίσης την αύξηση των προμηθειών της, οκτώ φορές. Η Volkswagen αυξάνει επίσης την παραγωγή της στην Κίνα.
Η Toyota εκτινάχθηκε στην έκτη θέση στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της χώρας το εννεάμηνο, από τη δέκατη που κατείχε, πριν από ένα χρόνο. Η Honda, κατέχει την τέταρτη θέση με 7,5%.
Η Toyota έχει επενδύσει 215 δισ. γιέν (1,82 δισ. δολ.) στην Κίνα μέχρι σήμερα και έχει ετήσια δυναμικότητα παραγωγής, τα 340.000 αυτοκίνητα. Η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει τη συνολική της παραγωγή στην Κίνα, στα 690.000 αυτοκίνητα.
Η Nissan, η τελευταία από τις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας που δημιούργησαν εργοστάσια στην Κίνα, έχει μερίδιο αγοράς 4,8% και λανσάρει νέα μοντέλα για να φτάσει την Toyota και τη Honda. H Nissan που ανήκει 44% στην Renault SA έχει επενδύσει περίπου 2,1 δισ. δολ. για την κατασκευή αυτοκινήτων στην Κίνα.