ΕΙΚΟΣΙΠΕΝΤΕ αεροσκάφη από την Boeing Co., παρήγγειλε η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ν. Κορέας, Korean Air Lines Co., κλείνοντας τη μεγαλύτερη παρά ποτέ συμφωνία, καθώς επιδιώκει να ευνοηθεί από την αύξηση της ζήτησης για πτήσεις επιβατών και μεταφορά εμπορευμάτων.
Η αεροπορική εταιρεία παρήγγειλε 15 επιβατικά αεροσκάφη και 10 για τη μεταφορά εμπορευμάτων, τα οποία θα αρχίσει να παραλαμβάνει από το 2009, σύμφωνα με σημερινή της ανακοίνωση μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παραγγελία είναι ύψους έως 5,5 δισ. δολ., βάσει τιμοκαταλόγου, σύμφωνα με την νοτιοκορεατική εταιρεία.
Η Korean Air Lines, σχεδιάζει να επεκτείνει τον στόλο της, καθώς επιδιώκει να ευνοηθεί από την ζήτηση για ταξίδια και για μεταφορά εμπορευμάτων στη Ν. Κορέα και την Κίνα. Η συμφωνία αυτή, αποδεικνύει την υπεροχή της Boeing έναντι της Airbus SAS, καθώς η αμερικανική βιομηχανία αεροσκαφών, με έδρα το Σικάγο, επιδιώκει να κερδίσει περισσότερες παραγγελίες από την ευρωπαϊκή ανταγωνίστριά της για πρώτη φορά μέσα σε έξι χρόνια.
Η παραγγελία της αεροπορικής εταιρείας αποτελείται από 10 αεροσκάφη Boeing 777-300ER, τέσσερα 737-900ER και ένα 737-700. Επίσης, για τη μεταφορά εμπορευμάτων η Korean Air Lines παρήγγειλε πέντε Boeing 747-8 και πέντε 777-200, ενώ έχει τη δυνατότητα παραγγελίας άλλων οκτώ αεροσκαφών, που θα αποτελούνται από τέσσερα 777-300ER, δύο 737-900ER και δύο 747-8F, σύμφωνα με την ανακοίνωσή της.
Σημειώνεται ότι η αεροπορική εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει τον στόλο της σε 137 αεροσκάφη μέχρι το 2010, από 118 που έχει σήμερα, σύμφωνα με σχετική της ανακοίνωση τον Αύγουστο. Η παραγγελία της περιλαμβάνει επίσης 10 Boeing 787 και πέντε Airbus A380. Με το Αirbus A380 των 555 θέσεων, θα αρχίσει να πραγματοποιεί πτήσεις από το 2010, δύο χρόνια αργότερα από τον αρχικό προγραμματισμό.
Οι μετοχές της αεροπορικής εταιρείας υποχώρησαν 1,8%, φθάνοντας στα 35.500 ουόν η μία στις 12:02 μ.μ. στη Σεούλ. Συνολικά μέσα στο έτος έχουν σημειώσει άνοδο 11%, έναντι ανόδου 1,8% του γενικού δείκτη Kospi στο Χρηματιστήριο της Σεούλ.
Η Boeing έχει κλείσει φέτος τουλάχιστον 857 παραγγελίες αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένης της συμφωνίας της Korean Air, έναντι 508 παραγγελιών της Airbus, έως τα τέλη Οκτωβρίου.
Τα καθαρά κέρδη της Korean Air, υποχώρησαν 18% το τρίτο τρίμηνο στα 126,8 δισ. ουόν (135 εκατ. δολ.) καθώς οι υψηλότερες τιμές καυσίμων περιόρισαν τα κέρδη από την αύξηση των πωλήσεων. Η μεταφορά εμπορευμάτων, αποτέλεσε το 26% των πωλήσεών της για την περίοδο.
Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου ο στόλος της αεροπορικής εταιρείας αποτελείτο από 99 επιβατικά αεροσκάφη και 19 τύπου 747-400 για τη μεταφορά εμπορευμάτων, όπως αναφέρεται στο Web site της. Τα 3/4 του στόλου της αποτελούνται από αεροσκάφη της Boeing.
H Korean Air σχεδιάζει να αλλάξει τα 10 από τα επιβατικά της αεροσκάφη σε αεροσκάφη μεταφοράς εμπορευμάτων μέχρι το 2008, καθώς επιδιώκει να αυξήσει τον στόλο των τελευταίων στα 28 αεροπλάνα έως το 2010. Η εταιρεία αυξάνει τη δυναμικότητά της, καθώς η LG Electronics Inc., η Samsung Electronics Co. και άλλες εξαγωγικές εταιρείες της Ν. Κορέας, αυξάνουν τις πωλήσεις κινητών τηλεφώνων, τσιπ για κομπιούτερ και άλλων ειδών, στο εξωτερικό.
Το αεροσκάφος 777-300ER, μπορεί να μεταφέρει έως 365 ανθρώπους και να διανύσει χωρίς στάση 7.880 ναυτικά μίλια (14.600 χλμ.), κοστίζει – σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο – από 237 εκατ. δολάρια. Συνήθως, οι αεροπορικές εταιρείες καταβάλλουν λιγότερα για την αγορά αεροσκαφών, καθώς διαπραγματεύονται για εκπτώσεις.