Κρατάει τη δυναμική της η ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρική του ομίλου Ahold-Delhaize, και στο πρώτο εξάμηνο του έτους, επιτυγχάνοντας τη διατήρηση του μεγαλύτερου μέρους των νέων καταναλωτών που «κέρδισε» την περσινή χρονιά.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Κρατάει τη δυναμική της η ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρική του ομίλου Ahold-Delhaize, και στο πρώτο εξάμηνο του έτους, επιτυγχάνοντας τη διατήρηση του μεγαλύτερου μέρους των νέων καταναλωτών που «κέρδισε» την περσινή χρονιά.
Όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στην αλυσίδα, «η αγορά είναι υπό διαμόρφωση, τόσο λόγω της μειωμένης ζήτησης όσο και λόγω των επιχειρηματικών εξελίξεων που συντελούνται στον κλάδο.
Όσον αφορά την ΑΒ Βασιλόπουλος, διατηρούμε στο μεγαλύτερο βαθμό τους “νέους” πελάτες μας καθώς επίσης θωρακίζουμε και το παλιό μας πελατολόγιο».
Οι εκτιμήσεις του ισχυρού παίχτη της εγχώριας οργανωμένης λιανικής για την πορεία της αγοράς το 2017 είναι πιο αισιόδοξες από τις προβλέψεις των αναλυτών.
Συγκεκριμένα, οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι η φετινή χρονιά θα κλείσει με πτώση της τάξεως του 1%. Σημειώνεται ότι οι εκτιμήσεις της IRI θέλουν το 2017 να κλείσει για τα σούπερ μάρκετ με απώλεια 2,3% έναντι του 2016.
Ως προς τις επιδόσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος, στην οικονομική έκθεση των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου του μητρικού ομίλου Ahold Delhaize που δημοσιοποιήθηκαν χθες επισημαίνεται ότι «τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους στην Ελλάδα ήταν χαμηλότερα σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2016».
Το γεγονός ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος «τρέχει» φέτος με πιο χαμηλές ταχύτητες αποδίδεται στην ενδυνάμωση του ανταγωνισμού καθώς και στο γεγονός ότι το αντίστοιχο διάστημα του 2016 είχε καταγραφεί μια ιδιαίτερα δυνατή επίδοση, λόγω της κατάστασης που εμφάνισε η εγχώρια αγορά (σ.σ.: ανενεργό δίκτυο Μαρινόπουλου).
Σε κάθε περίπτωση, προκειμένου να διατηρηθεί η πιστότητα των καταναλωτών που «κέρδισε» η αλυσίδα την περσινή χρονιά, η οποία χαρακτηρίστηκε από την ηχηρή απουσία της Μαρινόπουλος, η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος θέτει σε προτεραιότητα τους σχεδιασμούς που αφορούν την πολιτική τιμών, προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Συγκεκριμένα, έχοντας στο επίκεντρο την προσέλκυση των «κυνηγών» προσφορών, η αλυσίδα έχει προγραμματίσει τη διάθεση κεφαλαίων ύψους 180 εκατ. ευρώ στην κατεύθυνση της πριμοδότησης τιμών και των προωθητικών ενεργειών.
Η πορεία του ομίλου
Ως προς την εικόνα του μητρικού ομίλου σύμφωνα με τα pro forma αποτελέσματα, οι πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου αυξήθηκαν κατά 3,2% στα 31,8 δισ. ευρώ, τα βασικά λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 12% σε 1,1 δισ.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 711 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 70% (IFRS basis), ενώ η εταιρεία δήλωσε πως η διαδικασία συγχώνευσής της προχωρά, με καθαρές συνέργειες ύψους 117 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, εκεί όπου ανήκει και η δραστηριότητα της ΑΒ Βασιλόπουλος, οι συγκρίσιμες πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 4,3% στα 2,8 δισ. ευρώ.
Παρά τις δυναμικές οικονομικές επιδόσεις, η μετοχή της Ahold Delhaize στο Χρηματιστήριο του Άμστερνταμ σημείωσε ενδοσυνεδριακά πτώση περίπου 2%, κοντά στα 17,4 ευρώ. Από τις αρχές του έτους η μετοχή έχει υποχωρήσει περίπου 13%.
Σε εξέλιξη βρίσκεται, εν τω μεταξύ, το πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών αξίας 1 δισ. ευρώ, το οποίο ανακοινώθηκε τον Δεκέμβριο του 2016 και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του τρέχοντος έτους.
Την περίοδο από τις 31 Ιουλίου έως και τις 4 Αυγούστου ο όμιλος προέβη στην επαναγορά 1.564.268 μετοχών, στην τιμή των 17,45 ευρώ έκαστη, ενώ από τις αρχές του προγράμματος έχει αγοράσει συνολικά 35.529.446 κοινές μετοχές αξίας 675 εκατ. ευρώ.
Ενίσχυση δικτύου
Η ΑΒ Βασιλόπουλος στο πρώτο εξάμηνο μετρά 9 νέα καταστήματα, με τον συνολικό αριθμό των σημείων να ανέρχεται σε 369. Σημειώνεται ότι το αρχικό πλάνο προβλέπει τη λειτουργία συνολικά 20 νέων καταστημάτων εντός του έτους, ενώ σε συνδυασμό με τις κινήσεις ενίσχυσης των υποδομών προβλέπει επενδύσεις ύψους περί τα 100 εκατ. ευρώ.