Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2006 14:25

Επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο

Την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο ανακοίνωσε σήμερα ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχάλης Λιάπης, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην πόλη.

Πρόκειται για την επέκταση της Προαστιακής Σιδηροδρομικής Γραμμής από τον Σταθμό Κορωπίου μέχρι την πόλη και το λιμάνι του Λαυρίου. Η νέα γραμμή που θα ξεκινά από το σταθμό Κορωπίου και θα καταλήγει στο λιμάνι του Λαυρίου, θα έχει μήκος 33 χιλιόμετρα. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη πενταετία.

Εξάλλου ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του Προαστιακού κατά πέντε ώρες από τα μέσα Δεκεμβρίου (εκτέλεση δρομολογίων από τις 5 το πρωί έως 12 τα μεσάνυκτα). Επίσης στις αρχές του νέου έτους θα τεθεί σε λειτουργία η Γραμμή Αθήνα – Πειραιάς και μέχρι το Πάσχα θα ολοκληρωθεί η σύνδεση με το Κιάτο. Μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα λειτουργήσει ο σταθμός Πεντέλης και τον Μάρτιο ο σταθμός Μεταμόρφωσης. Τέλος, όπως είπε ο υπουργός, η προαστιακή σύνδεση με τη Χαλκίδα θα λειτουργήσει εντός του 2008.

Ερωτηθείς για το θέμα της μείωσης των κομίστρων στις περιαστικές περιοχές, ο κ. Λιάπης τόνισε από τις αρχές του νέου έτους θα υπάρξει εξορθολογισμός με τη μείωση των εισιτηρίων Προαστιακού και Μετρό στα Μεσόγεια και εξομοίωση με τα συναφή μέσα μαζικής μεταφοράς. Όπως είπε, εντός των ημερών οριστικοποιείται μία μελέτη για τον εξορθολογισμό των κομίστρων ώστε να περιοριστεί η διαφορά των κομίστρων του Προαστιακού με τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, η εξυπηρέτηση του λιμανιού του Λαυρίου με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο θα αναβαθμίσει θεαματικά τη προσβασιμότητα του λιμανιού και να το καταστήσει ιδιαίτερα ελκυστικό, διασφαλίζοντας έτσι το στόχο της αποσυμφόρησης του λιμανιού του Πειραιά, παράλληλα με την σημαντική βελτίωση της προσβασιμότητας του νησιωτικού συμπλέγματος των Κυκλάδων και ευρύτερα του Αιγαίου. Ταυτόχρονα θα διασυνδέσει τους οικισμούς των Μεσογείων και της Λαυρεωτικής, τόσο μεταξύ τους όσο και με το Λεκανοπέδιο Αθήνας, καθώς και με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Οι κυρίως οικισμοί που θα εξυπηρετούνται, πέρα από το Κορωπί είναι το Μαρκόπουλο, τα Καλύβια, ο Κουβαράς, η Κερατέα και το Λαύριο, ενώ ενδιάμεσες στάσεις θα προβλεφθούν εκεί όπου θα υπάρξει μελλοντικά αξιόλογη ζήτηση μετακινήσεων.

Παράλληλα εξετάζεται και η δυνατότητα διασύνδεσης της νέας γραμμής με τον εμπορευματικό λιμένα Λαυρίου για την διακίνηση φορτίου κατά τις νυχτερινές ώρες.

Σε γενικές γραμμές η νέα προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή θα παρακολουθήσει την όδευση της παλιάς γραμμής Λαυρίου, η οποία εξυπηρετούσε τους ίδιους οικισμούς. Η ακριβής πορεία της νέας γραμμής αποτελεί αντικείμενο διερεύνησης και συγκριτικής αξιολόγησης στο πλαίσιο της μελέτης που βρίσκεται ήδη υπό εκπόνηση. Όπως επισημαίνεται, στόχος του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών είναι η εξεύρεση της καλύτερης δυνατής χάραξης, η οποία θα εξυπηρετεί πιο αποτελεσματικά τους κατοίκους και δεν θα δημιουργεί προβλήματα στους οικισμούς. Γι αυτό το λόγο ο υπουργός κάλεσε τις τοπικές κοινωνίες να καταθέσουν τις προτάσεις τους σχετικά με την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του έργου και την αποτελεσματικότερη χάραξη.

Οι πρώτες μελέτες προβλέπεται να ολοκληρωθούν εντός του έτους. Η χρηματοδότηση του έργου μπορεί να γίνει είτε με ένταξη του στο 4ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, είτε με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), είτε με συνδυασμό αυτών. Και το έργο είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί μέσα στην προσεχή πενταετία. Όπως διαβεβαίωσε ο κ. Λιάπης οι πόροι για την υλοποίηση του έργου έχουν διασφαλιστεί.

Επιπρόσθετα ο κ. Λιάπης δήλωσε πως έχουν διατεθεί στον Προαστιακό τέσσερις ηλεκτροκινούμενοι συρμοί τους οποίους θα τους δρομολογήσει έως τα μέσα Δεκεμβρίου. Εντός των αμέσως επομένων ημερών και κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού, πρόσθεσε ο υπουργός, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες ενοικίασης 8 ακόμη πετρελαιοκίνητων συρμών, προκειμένου να καλύψουν την αυξημένη επιβατική κίνηση.

Όσον αφορά το υπουργείο Μεταφορών και τη διαχείριση των πόρων του, ο Μιχάλης Λιάπης σημείωσε ότι «στο ΥΜΕ που που έχουμε και τις περισσότερες ΔΕΚΟ, προσπαθούμε, αιματηρά θα έλεγα, να εξοικονομήσουμε πόρους, να περιορίσουμε τις σπατάλες και τα φαινόμενα της κακοδιαχείρισης», εκτιμώντας πως γενικόλογοι αφορισμοί δεν συμβάλλουν στην επίλυση αυτού ζητήματος.

Ερωτηθείς για το θέμα των συμβασιούχων της Ολυμπιακής, ο υπουργός αναγνώρισε ότι είναι ένα δύσκολο θέμα, όπως δύσκολη είναι η εξίσωση της Ολυμπιακής, όπως χαρακτηριστικά είπε. «Στο δύσκολο ανταγωνιστικό περιβάλλον που οι έχουν οι αεροπορικές εταιρείες, πρέπει να έχουμε στις Ο.Α. εργασιακή ειρήνη για να επιβιώσει», σημείωσε, εκτιμώντας ότι τελικά ο εθνικός αερομεταφορές θα καταφέρει να επιβιώσει.

Τέλος σε ερώτηση για το θέμα αλλαγής του εκλογικού νόμου, χαρακτήρισε άκαιρο να ανοίγει ένα τέτοιο θέμα, δεδομένου και ότι το ΠΑΣΟΚ δεν συνηγορεί, και πολιτικά άσκοπο, διότι -όπως είπε- «και με τον παρόντα εκλογικό νόμο είναι βέβαιο ότι η ΝΔ θα κερδίσει τις εκλογές και με ισχυρή μάλιστα αυτοδυναμία».