Την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να υποβληθεί προς έγκριση στη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης για την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης, από την οποία υπολογίζεται ότι θα διέρχονται καθημερινά 80.000 ΙΧ, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γεώργιος Σουφλιάς, στη διάρκεια πολύωρης ενημερωτικής συνάντησης με φορείς της πόλης.
«Δεν υπάρχει καμία λογική στην άποψη ότι δεν πρέπει να γίνει το έργο. Η μεμψιμοιρία και η γκρίνια δεν ωφελούν. Υπό την επήρεια του εκλογικού κλίματος, το έργο απέκτησε όψιμα πολέμιους» επισήμανε ο Υπουργός και διευκρίνισε ότι, στο πλαίσιο των έργων για την υποθαλάσσια, η Λ. Νίκης θα πεζοδρομηθεί, ενώ διέψευσε τα περί αμφιδρόμησης των οδών Ανθέων και Β. Ολγας και τόνισε ότι η «ανάδυση» της υποθαλάσσιας δεν θα γίνει τελικά μπροστά στις πολυκατοικίες (στο ύψος του Μ. Παλάς).
Ανακοίνωσε ακόμη ότι ήδη μελετώνται η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά και η δημιουργία της εξωτερικής περιφερειακής οδού, έργα που θα ενταχθούν αμφότερα στο Δ' ΚΠΣ.
Για το ζήτημα της επιβολής διοδίων στην υποθαλάσσια, ο κ. Σουφλιάς είπε: «Το κράτος δεν έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει όλα τα έργα», για να προσθέσει ότι από το σύνολο των έργων, ύψους 2 δισ. ευρώ, που κατασκευάζονται σήμερα στη Θεσσαλονίκη, αρκετά είναι δημόσια.
Ο υπουργός επανέλαβε ότι τα έργα κατασκευής της υποθαλάσσιας θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο και κατέληξε πως όσοι σήμερα βάλλουν κατά του έργου, αύριο θα ζητάνε συγγνώμη, για να προσθέσει ότι οι προτάσεις που έχουν βάση θα συζητηθούν, «με τη διαφορά ότι το έργο, στον βασικό κορμό του, δεν μπορεί να αλλάξει».
Τις επιφυλάξεις του διατήρησε ο νομάρχης Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Ψωμιάδης. Σημείωσε ότι δεν έχει καμία μελέτη στα χέρια του για το έργο, εξέφρασε την αντίθεσή του στην επιβολή διοδίων και τον φόβο του για την υπερβολική κυκλοφοριακή συμφόρηση, που θα αναγκαστεί να «σηκώσει» η οδός Μητροπόλεως. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, δήλωσε ευτυχής που δύο μεγάλα έργα, μετρό και υποθαλάσσια ξεκινούν, ενώ η κίνηση «Πολίτες κατά της Υποθαλάσσιας» εξέφρασε φόβους για την καταστροφή ιστορικών κτηρίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και την αποκοπή του θαλάσσιου μετώπου της πόλης.