Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η ακτοπλοϊκή «ναυμαχία» της Ραφήνας για τα μερίδια των δρομολογίων στις Κυκλάδες, όπου η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου με τα ταχύπλοα διασταυρώνει τα… πλοία της με την Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, που διαθέτει κατά κύριο λόγο συμβατικά, ενώ στην υπόθεση εμπλέκεται και η Fast Ferries της οικογένειας Παναγιωτάκη.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η ακτοπλοϊκή «ναυμαχία» της Ραφήνας για τα μερίδια των δρομολογίων στις Κυκλάδες, όπου η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου με τα ταχύπλοα διασταυρώνει τα… πλοία της με την Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, που διαθέτει κατά κύριο λόγο συμβατικά, ενώ στην υπόθεση εμπλέκεται και η Fast Ferries της οικογένειας Παναγιωτάκη. Χθες, σε ένα ακόμα Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), οι δύο πλευρές ζήτησαν σειρά τροποποιήσεων και αλλαγές στα δρομολόγια και στις ώρες.
Στο τέλος το ΣΑΣ αποφάσισε να αποδεχτεί δύο από τα πέντε αιτήματα της Seajets και δύο από τα τρία αιτήματα της Golden Star Ferries. Τα υπόλοιπα αιτήματα τα απέρριψε, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», με το σκεπτικό ότι βρισκόμαστε μεσούσης της σαιζόν. Το ΣΑΣ απέρριψε το αίτημα της Golden Star Ferries για επέκταση του δρομολογίου του πλοίου από τη Μύκονο στην Πάρο, αλλά και το αίτημα της Seajets για έκτακτη δρομολόγηση του Naxos Jet στη γραμμή Μύκονος, Ίος, Θήρα, Σίκινος, Μύκονος, Τήνος, Ραφήνα, καθώς και το αίτημα της ίδιας εταιρείας για προσθήκη στο δρομολόγιο του Tera Jet του λιμανιού της Άνδρου από τις 11 Σεπτεμβρίου μέχρι τέλος Οκτωβρίου 2017.
Πριν καταλήξει όμως το ΣΑΣ είχε προηγηθεί σειρά τοποθετήσεων απ’ όλους τους ενδιαφερομένους. Αρχικά το λόγο έλαβε ο κ. Δημήτρης Στεφάνου της Golden Star Ferries, ο οποίος τόνισε ότι η εταιρεία του ζητά να περικόψει δρομολόγια συμβατικού πλοίου μέσα στον Αύγουστο. Ο κ. Στεφάνου υπογράμμισε επίσης ότι τα ταχύπλοα, έρχονται για τέσσερις μήνες στη γραμμή (την καλύτερη περίοδο δηλαδή) και μετά φεύγουν αφήνοντας τον χειμώνα τα συμβατικά, ενώ έκανε λόγο ακόμα και για τακτικές εξόντωσης της εταιρείας του. «Αλλάξτε το νόμο, προστατέψτε τα συμβατικά που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη των νησιών. Αλλιώς να τα πουλήσουμε να πάρουμε ταχύπλοα», ανέφερε μεταξύ άλλων.
Στο ενδιάμεσο το λόγο έλαβε ο κ. Δημήτρης Τσούμας ο οποίος εκπροσωπεί τη Fast Ferries, την τρίτη εταιρεία που δραστηριοποιείται στις Κυκλάδες από το λιμάνι της Ραφήνας. «Να εφαρμόσουμε τη νομιμότητα», είπε, «δεν θέλουμε να μπούμε σε πόλεμο», και υπογράμμισε ότι κατά την άποψή του οποιαδήποτε τροποποίηση δρομολογίων πρέπει να εξεταστεί από το Σεπτέμβριο.
Ο κ. Τσούμας άνοιξε και το θέμα της αλλαγής του τρόπου που καθορίζονται τα δρομολόγια, λέγοντας ότι τελείωσε το αφήγημα που θέλει τα ταχύπλοα να μην επηρεάζουν τα συμβατικά στον καθορισμό των δρομολογίων.
Όσον αφορά την ένταση του ανταγωνισμού που επικρατεί στο λιμάνι της Ραφήνας επεσήμανε ότι υπάρχουν περισσότερα από ένα αιτήματα ημερησίως για αλλαγές και τροποποιήσεις από τις εταιρείες προς τις αρχές.
Τρίτος στη σειρά τοποθετήθηκε ο κ. Ηλιόπουλος, ο οποίος ανέφερε ότι αν βγει κάποιο συμβατικό πλοίο από τις γραμμές θα το αντικαταστήσει η εταιρεία του με άλλο. Θέλοντας να επιχειρηματολογήσει υπέρ των αιτημάτων που έχει καταθέσει η Seajets για την Άνδρο τόνισε ότι πιστεύει ότι η αύξηση της ζήτησης για το νησί θα είναι κατακόρυφη, ενώ έκανε έκκληση να επικρατήσει κοινή λογική.
Παρέμβαση έκανε όμως και ο κ. Διονύσης Θεοδωράτος της Blue Star Ferries ο οποίος σχετικά με τα αιτήματα τροποποιήσεων που έχουν κατατεθεί, ζήτησε να μην επηρεάζουν το δρομολόγιο του πλοίου της εταιρείας «Blue Star Δήλος» στο λιμάνι της Νάξου.
Όσον αφορά ένα αίτημα για τη Σίκινο, η Hellenic Seaways σε παρέμβασή της υπογράμμισε ότι αν κριθεί ότι υπάρχουν ανάγκες να δρομολογηθεί το πλοίο της Seajets.
Τα Κύθηρα
Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια για τα Κύθηρα που έχουν «παγώσει» αφότου το υπουργείο Ναυτιλίας κήρυξε έκπτωτο το επιβατηγό - οχηματαγωγό «Βιτσέντζος Κορνάρος», χθες το ΣΑΣ ενέκρινε την πρόταση του δήμου για δύο δρομολόγια από Πειραιά (το ένα θα περιλαμβάνει τα Αντικύθηρα) και τρία τοπικά δρομολόγια.
Στο διαγωνισμό που θα γίνει η επιδότηση από το ελληνικό δημόσιο θα είναι στα ίδια επίπεδα με τα προηγούμενα δεδομένα. Είναι ερωτηματικό αν θα υπάρξει πάντως συμμετοχή, αφού τη προηγούμενη εβδομάδα σε πρόσκληση ενδιαφέροντος του υπουργείου για να βρεθεί ένα πλοίο να καλύψει το κενό του «Βιτσέντζος Κορνάρος», δεν υπήρξε ανταπόκριση.