ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ κατά 18,9% δαπάνες, από τις αντίστοιχες που έκαναν πέρυσι την ίδια εποχή, έκαναν οι καταναλωτές το Σαββατοκύριακο της Ημέρας των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ, καθώς οι εταιρείες λιανικής πώλησης μείωσαν τις τιμές των προϊόντων, για να προσελκύσουν αγοραστές.
Οι καταναλωτές δαπάνησαν κατά μέσον όρο 360,15 δολ. ο κάθε ένας από τις 23 Νοεμβρίου έως και χθες, περισσότερα από τα 302,81 δολ. που είχαν δαπανήσει πέρυσι την ίδια περίοδο, σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της National Retail Federation. Ωστόσο λιγότεροι άνθρωποι επισκέφθηκαν τα καταστήματα, περίπου 140 εκατ. καταναλωτές κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ημερών, συμπεριλαμβανομένης και της Ημέρας των Ευχαριστιών, από 145 εκατ. καταναλωτές πέρυσι.
Οι πωλήσεις στις 24 Νοεμβρίου ήταν κερδοφόρες για το έτος και αυξήθηκαν 6% από πέρυσι, στα 8,96 δισ. δολ., σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών ShopperTrak RCT Corp., που εδρεύει στο Σικάγο.
Η αύξηση των πωλήσεων το Σαββατοκύριακο, υπερέβησαν την περυσινή αύξηση, όταν ο κάθε καταναλωτής δαπάνησε κατά μέσον όρο 14,2% περισσότερα από το 2004. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις ΗΠΑ βρίσκεται κοντά στα υψηλότερα επίπεδα 15 μηνών, καθώς οι τιμές της βενζίνης υποχώρησαν και η ανεργία διατηρείται στα χαμηλότερα επίπεδα πέντε ετών.
Οι αγορές μέσω του Internet ανήλθαν στις 24 Νοεμβρίου στα 434 εκατ. δολ., 42% περισσότερες έναντι του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ComScore Networks Inc. με έδρα τη Βιρτζίνια. Οι καταναλωτές δαπάνησαν 8,31 δισ. δολ. αυτόν τον μήνα έως τις 24/11, 23% περισσότερα από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τον ComScore.
Σύμφωνα με την National Retail Federation, το Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο οι πωλήσεις ενδέχεται να αυξηθούν 5%, στα 457,4 δισ. δολάρια.
Περίπου το 33% των καταναλωτών αγόρασε ηλεκτρονικά μέσα στο Σαββατοκύριακο, όπως τηλεοράσεις με επίπεδες οθόνες, ψηφιακές συσκευές αναπαραγωγής μουσικής Zune της Microsoft Corp., ηλεκτρονικά παιχνίδια Wii της Nintendo και PlayStation 3 της Sony, σύμφωνα με την NRF.
Στις 25 Νοεμβρίου η Wal-Mart ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της μέσα στον μήνα στα καταστήματα στις ΗΠΑ που λειτουργούν τουλάχιστον ένα έτος μειώθηκαν 0,1%, έχοντας τις χειρότερες επιδόσεις σε μία δεκαετία, ενώ η εταιρεία, αναθεώρησε την εκτίμησή της για αμετάβλητες πωλήσεις.
Η εταιρεία μείωσε τις τιμές των παιχνιδιών, των ηλεκτρονικών και των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, καθώς και των αντιγράφων φαρμάκων σε 38 από τις 50 πολιτείες των ΗΠΑ.
Πλέον του 41% των καταναλωτών αγόρασε ρούχα και αξεσουάρ μέσα στο Σαββατοκύριακο, σύμφωνα με την NRF. Στο κατάστημα του Macy's στην Πενσιλβάνια, τα ενδύματα Jones New York της Jones Apparel Group Inc., πουλήθηκαν με έκπτωση 50%, ενώ και η Nine West μείωσε στο ήμισυ της τιμές της.
Η NRF είπε ότι το 41% των καταναλωτών αγόρασε βιβλία, DVD, CD, βιντεοπαιχνίδια και το 28% αγόρασε παιχνίδια.
Περίπου 18% των καταναλωτών αγόρασε κάρτες δώρων μέσα στο Σαββατοκύριακο. Οι καταναλωτές σχεδιάζουν να δαπανήσουν 24,8 δισ. δολ. σε εορταστικές κάρτες φέτος, 34% περισσότερα από πέρυσι, σύμφωνα με την NRF.
ΠΗΓΗ: Bloomberg News