Με επιστροφή σε κερδοφορία και ενίσχυση εσόδων κατά 15% έκλεισε την περσινή χρήση η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, με τη διοίκηση της ισχυρής ζυθοποιίας να προσδοκά ακόμα πιο βελτιωμένες επιδόσεις στη φετινή χρονιά.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Με επιστροφή σε κερδοφορία και ενίσχυση εσόδων κατά 15% έκλεισε την περσινή χρήση η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, με τη διοίκηση της ισχυρής ζυθοποιίας να προσδοκά ακόμα πιο βελτιωμένες επιδόσεις στη φετινή χρονιά.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την οικονομική έκθεση της εταιρείας για το 2016 ο κύκλος εργασιών από πωλήσεις ζύθου ανήλθε σε 146,8 εκατ. ευρώ έναντι 127, 6 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ σημειώθηκαν κέρδη χρήσης προ φόρων ύψους 1,820 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,956 εκατ. ευρώ το 2015.
Η μεγάλη αύξηση του κύκλου εργασιών αποδίδεται από την εταιρεία κατά κύριο λόγο στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης από την 1η Ιουνίου 2016, αλλά και από την ικανοποιητική απόδοση στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
«Η αγορά κινείτο με σταθερό ρυθμό μέχρι την αύξηση του ΕΦΚ, που έφερε σημαντικές μειώσεις στον όγκο το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Μέσα στο 2016 η εταιρεία εμφανίστηκε δυναμικότερα στην αγορά, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες της προς τη λιανική αγορά και το χονδρεμπόριο με το εμπλουτισμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, με την επέκταση στην αγορά των mixers με το σήμα Tuborg, καθώς και την ενδοεταιρική ανάπτυξη άλλων προϊόντων, όπως το λανσάρισμα του Tuborg λεμόνι» επισημαίνεται στην έκθεση.
Οι εξαγωγές το 2016 «έριξαν ταχύτητες», καθώς η συγχώνευση με τη Μύθος Ζυθοποιία το 2015 απαιτούσε αναδιάρθρωση του δικτύου των διανομέων, κάτι το οποίο απέφερε τελικά μικρότερο ποσοστό ανάπτυξης από το αναμενόμενο. Σύμφωνα με τη διοίκηση, τα θέματα αυτά λύθηκαν στις αρχές του 2017, γεγονός που αναμένεται να επιφέρει μεγαλύτερη ανάπτυξη και ακόμα μεγαλύτερη αυξητική τάση στο μέλλον. Για το 2017, η διοίκηση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στοχεύει στην ανάπτυξη του κύκλου εργασιών και στη σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας της σε σχέση με το 2016.
Τη φετινή χρονιά εξάλλου αναμένει μεγαλύτερη πρόοδο στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της στην κατηγορία των μη αλκοολούχων, μέσω του λανσαρίσματος της μπίρας FIX Άνευ, ενώ επίσης καλές επιδόσεις αναμένεται να επιτευχθούν από τη διεύρυνση των κωδικών Tuborg.
Όσον αφορά το επενδυτικό πλάνο, που προβλέπει συνολικά κεφάλαια 50 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2015-2019, η εταιρεία έχει ήδη υποβάλει αίτηση για μια φορολογική επιχορήγηση υπό το καθεστώς του Αναπτυξιακού Νόμου του 2016 για την στήριξη των σχεδιασμών τη διετία 2017/2918.