Στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την κάλυψη της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλι θα προχωρήσει το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς, με σημερινή απόφαση του υφυπουργού Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού στη Διαύγεια, η Λασιθιωτική Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία (ΛΑΝΕ) κηρύχθηκε έκπτωτη από τη συγκεκριμένο δρομολόγιο, με μερική κατάπτωση της εγγυητικής της επιστολής.
Στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την κάλυψη της ακτοπλοϊκής γραμμής Πειραιάς - Κύθηρα - Αντικύθηρα - Καστέλι θα προχωρήσει το υπουργείο Ναυτιλίας, καθώς, με σημερινή απόφαση του υφυπουργού Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού στη Διαύγεια, η Λασιθιωτική Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία (ΛΑΝΕ) κηρύχθηκε έκπτωτη από τη συγκεκριμένο δρομολόγιο, με μερική κατάπτωση της εγγυητικής της επιστολής.
Σημειώνεται ότι η ΛΑΝΕ είχε ανακοινώσει εδώ και καιρό ότι λόγω τεχνικού προβλήματος του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος», τα δρομολόγια του από Πειραιά για Κύθηρα-Αντικύθηρα-Καστέλι θα παρέμεναν ανεκτέλεστα.
Το θέμα της παρατεταμένης ακινησίας του «Βιτσέντζος Κορνάρος» είχε προκαλέσει αναστάτωση στην κοινωνία των Κυθήρων και ο δήμαρχος του νησιού Ευστράτιος Χαρχαλάκης είχε αποστείλει επιστολή διαμαρτυρίας στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Για το θέμα μάλιστα είχαν κατατεθεί ερωτήσεις στη Βουλή από βουλευτές διαφόρων κομμάτων με αποδέκτη τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Επίσης, στο υπουργείο Ναυτιλίας είχε πραγματοποιηθεί ενημέρωση όλων των θεσμικών παραγόντων σχετικά με την κατάσταση του πλοίου, την εκτιμώμενη επαναλειτουργία της γραμμής, αλλά και για τη διερεύνηση προτάσεων και λύσεων, ώστε το νησί των Κυθήρων να αποκτήσει και πάλι μια ομαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση, τόσο με τον Πειραιά, όσο και με την Κρήτη.
Όπως αναφέρεται σήμερα στη Διαύγεια, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποφάσισε την «κήρυξη της εταιρείας με την επωνυμία Λασιθιωτική Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία έκπτωτης της υπ' αριθμ. 2252.1.3.1/1593/2017/10-01-2017 σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας».
Επίσης, το υπουργείο προχωρά και στην μερική κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης της σύμβασης, ποσού 400.868ευρώ και συγκεκριμένα κατά το ποσό των 186.165,19 ευρώ, το οποίο αναλογεί στο χρονικό διάστημα κατά το οποίο το εν λόγω πλοίο δεν δύναται να εξυπηρετήσει την γραμμή.
Αν στην προκήρυξη του νέου διαγωνισμού για την κάλυψη της γραμμής -σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας θα γίνει με τα ίδια χρήματα και τους ίδιους όρους- δεν υπάρξει ενδιαφέρον από κάποια ακτοπλοϊκή εταιρεία, τότε θα υπάρξει έκτακτη σύγκληση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται να υπάρξει νέος σχεδιασμός της γραμμής για τη σύνδεση του Πειραιά με τα Κύθηρα, τα Αντικύθηρα και το Καστέλι, αλλά και τροποποιήσεις στα δρομολόγια.
Πηγή: ΑΜΠΕ