ΠΟΣΟΝ 19,1 δισ. γιουάν (2,4 δισ. δολ.) θα καταβάλλει η Shanghai Automotive Co. για μερίδια σε venture της μητρικής της με την General Motors και την Volkswagen AG, για να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη εισηγμένη στο Χρηματιστήριο αυτοκινητοβιομηχανία ης Κίνας. Οι μετοχές της, αναρριχήθηκαν στα υψηλότερα επίπεδα δύο ετών.
Η αρμόδια επιτροπή του Χρηματιστηρίου της Σαγκάης, ενέκρινε την πώληση 3,28 δισ. μετοχών στην SAIC Motor Corp., σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Shanghai Auto, προς το Χρηματιστήριο της πόλης. Η εταιρεία, αγοράζει μερίδια σε 16 τμήματα από τη μητρική της.
Η εισαγωγή των κύριων δραστηριοτήτων της SAIC Motor στο Χρηματιστήριο, θα καταστήσει πιο εύκολο για την αυτοκινητοβιομηχανία την άντληση κεφαλαίων για την επέκταση σε μία χώρα που ξεπέρασε φέτος την Ιαπωνία και κατέστη η δεύτερη σε μέγεθος χώρα αυτοκινήτων στον κόσμο. Η κυβέρνηση της Κίνας, έχει πιέσει τις μεγάλες τράπεζες, τις ασφαλιστικές εταιρείας και τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών να πουλήσουν μετοχές καθώς επιδιώκει να προετοιμάσει τους ηγέτες της αγοράς και να αναπτύξει τις χρηματιστηριακές της αγορές.
Οι μετοχές της Shanghai Auto αναρριχήθηκαν έως 7,3%, φθάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα δύο ετών των 6,61 γιουάν η μία και άλλαξαν χέρια στα 6,56 γιουάν η μία στις 11 π.μ. στη Σαγκάη, οδεύοντας να σημειώσουν τη μεγαλύτερη ημερήσια άνοδο σε χρονικό διάστημα πλέον των τεσσάρων μηνών. Οι μετοχές της έχουν σημειώσει φέτος σχεδόν διπλάσια άνοδο, υπερβαίνοντας την άνοδο 78% του δείκτη Shanghai Composite.
Το μερίδιο της SAIC στην Shanghai Automotive θα αυξηθεί στο 83,8% μετά την πώληση, από 67,6%. Η μητρική εταιρεία δεν θα επιτρέψει την πώληση μετοχών για 36 μήνες μετά την εμπορική συναλλαγή, σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση.
Η SAIC σχεδιάζει την παραγωγή οχημάτων με τα σήματά της, Roewe και Ssangyong, καθώς η αύξηση των εισοδημάτων τονώνει τη ζήτηση για αυτοκίνητα στην Κίνα. Οι πωλήσεις οχημάτων στη χώρα, αυξήθηκαν 26% το δεκάμηνο του 2006, φθάνοντας στα 5,77 εκατ., υπερβαίνοντας την Ιαπωνία και κατακτώντας τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων. Την ίδια χρονική περίοδο οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιαπωνία μειώθηκαν 2%.
Η SAIC, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, από πλευράς πωλήσεων, κατέχει 50% της Shanghai Volkswagen Co., που παράγει τα οχήματα Santana στη χώρα από το 1985 και συναρμολογεί τα μοντέλα Passat, Golf και Polo. Επίσης η SAIC, κατέχει το 30% της Shanghai General Motors Co., που συναρμολογεί τα Buick Excelle και τα μοντέλα GL8. Η Shanghai Auto κατέχει το 20% της Shanghai GM.
Το μοντέλο Roewe της SAIC βασίζεται στα μοντέλα 25 και 75 της Rover, που αγοράστηκε από τη βρετανική MG Rover Group Ltd., που κατέρρευσε, προς 67 εκατ. λίρες (123 εακτ. δολ.) το 2004. Επίσης η SAIC αγόρασε το 51% της μεγαλύτερης εταιρείας κατασκευής SUV της Ν. Κορέας, Ssangyong Motor Co., προς 500 εκατ. δολ. και προσέλαβε τον πρώην πρόεδρό της στην Κίνα, Phil Murtaugh, για να ηγηθεί της παγκόσμιας ανάπτυξης.