Περισσότερες επιλογές για ανεφοδιασμό έχει στα σκαριά η ΔΕΠΑ για τους οδηγούς οχημάτων CNG στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, ενώ σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκεται το πρώτο σημείο τροφοδοσίας με φυσικό αέριο κίνησης στη Χαλκίδα. Την ίδια στιγμή, η ένταξη στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connection Europe Facility - CEF) της πρότασης που είχε υποβάλει η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τρεις ακόμη εταιρείες, ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία 13 σημείων τροφοδοσίας στις βασικές εθνικές οδούς της χώρας, που αποτελούν τμήμα των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων.
Από την έντυπη έκδοση
Του Κώστα Δεληγιάννη
[email protected]
Περισσότερες επιλογές για ανεφοδιασμό έχει στα σκαριά η ΔΕΠΑ για τους οδηγούς οχημάτων CNG στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, ενώ σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκεται το πρώτο σημείο τροφοδοσίας με φυσικό αέριο κίνησης στη Χαλκίδα. Την ίδια στιγμή, η ένταξη στον ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connection Europe Facility - CEF) της πρότασης που είχε υποβάλει η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τρεις ακόμη εταιρείες, ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία 13 σημείων τροφοδοσίας στις βασικές εθνικές οδούς της χώρας, που αποτελούν τμήμα των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων.
Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, η μεγαλύτερη διείσδυση της αεριοκίνησης στη χώρα μας «περνά» από τη δημιουργία ακόμη περισσότερων σημείων ανεφοδιασμού -«όσο αυξάνονται τα πρατήρια CNG τόσο αυξάνονται και οι πωλήσεις του καυσίμου», σημειώνουν χαρακτηριστικά. Έτσι, το σχέδιο της ΔΕΠΑ είναι να «πυκνώσει» άμεσα το δίκτυό της με το σήμα «Fisikon» στο Λεκανοπέδιο, όπου ήδη κατασκευάζει δύο νέα πρατήρια (στην Ηλιούπολη και τον Ασπρόπυργο).
Σε φάση αδειοδότησης
Όσον αφορά την Αττική, η εταιρεία προγραμματίζει να προσθέσει 5-6 καινούργια σημεία ανεφοδιασμού σε ορίζοντα τριετίας. Μάλιστα, για να μπορέσει να αξιοποιήσει γι’ αυτό τον σκοπό και μικρότερα υφιστάμενα πρατήρια υγρών καυσίμων, πρόκειται να προκηρύξει νέο διαγωνισμό για εξοπλισμό που θα καταλαμβάνει λιγότερο χώρο. Παράλληλα, σε φάση αδειοδότησης βρίσκεται ένα καινούργιο πρατήριο «Fisikon» στη Θεσσαλονίκη, το τρίτο κατά σειρά που δημιουργείται στη συμπρωτεύουσα. Αν η άδεια εκδοθεί μέσα στο καλοκαίρι, τότε θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει πριν από το τέλος του έτους. Το ίδιο ισχύει και για το πρώτο πρατήριο στη Χαλκίδα, για το οποίο επίσης η εταιρεία περιμένει την έγκριση της άδειας που έχει υποβάλει.
Το δίκτυο CNG
Σύμφωνα με τις πηγές της ΔΕΠΑ, μέσα στα επόμενα δυόμισι χρόνια αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και τα 13 σημεία ανεφοδιασμού στο κεντρικό δίκτυο της χώρας, που αποτελεί μέρος των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων. Τα συγκεκριμένα σημεία βρίσκονται στο ύψος της Λάρισας, της Θήβας, της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Κοζάνης, του Κιάτου, των Ιωαννίνων, της Ξάνθης και των Σερρών, ενώ θα δημιουργηθούν σε δέκα υπάρχοντα πρατήρια υγρών καυσίμων, με επέκταση της ισχύουσας άδειας λειτουργίας.
Το σχετικό πρότζεκτ είχε υποβληθεί από τη ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τις εταιρείες One Team, Optilog και Lever, ενώ εντάχθηκε στο CEF μαζί με άλλες έξι ελληνικές προτάσεις έργων υποδομής, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης την περασμένη Δευτέρα. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 9.088.300 ευρώ, από τα οποία το 50% θα προέλθει από ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και το υπόλοιπο 50% από ίδιους πόρους.