Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 28 Ιουνίου 2017 08:42

Το στρατηγικό πλάνο των νέων μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε.

Επενδύσεις σε εμπορευματικά κέντρα, σε Θεσσαλονίκη, Βουλγαρία και Σκόπια σχεδιάζει να κάνει η γαλλογερμανική κοινοπραξία που πλειοψήφησε στον διαγωνισμό πώλησης του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Από την έντυπη έκδοση 

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Επενδύσεις σε εμπορευματικά κέντρα, σε Θεσσαλονίκη, Βουλγαρία και Σκόπια σχεδιάζει να κάνει η γαλλογερμανική κοινοπραξία που πλειοψήφησε στον διαγωνισμό πώλησης του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα με τις επενδύσεις μέσα στο λιμάνι, η κοινοπραξία πιστεύει ακράδαντα ότι το παιχνίδι του ανταγωνισμού θα κερδηθεί από τις κινήσεις εκτός του λιμένα, αυτές που θα δώσουν ώθηση και στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής. Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια γεύματος εργασίας με τους ναυτιλιακούς συντάκτες χθες το μεσημέρι στην Αθήνα, ο νέος ιδιοκτήτης του ΟΛΘ θεωρεί ότι θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της μεταβίβασης των μετοχών από το ΤΑΙΠΕΔ μέχρι το τέλος Οκτωβρίου.

Όσον αφορά το επενδυτικό έργο, ιδιαίτερο βάρος θα πέσει στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων ο οποίος θα επεκταθεί στα 440 μέτρα μήκος και θα εκβαθυνθεί στα 16,5 μέτρα, από 12 σήμερα, ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει τα newpanamax, πλοία δηλαδή χωρητικότητας μέχρι 12.000 - 13.000 teu. Σήμερα το λιμάνι μπορεί να εξυπηρετήσει πλοία μέχρι 4.500 teu. Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων στο Σ.ΕΜΠΟ, ο νέος μεγαλομέτοχος το προσδιόρισε στη τετραετία.

Τα νέα πλοία, αλλά και τα φορτία, ο νέος μεγαλομέτοχος του ΟΛΘ θα τα προσελκύσει από τα γειτονικά λιμάνια. Όπως επισήμανε σε ερώτηση της «Ν» ο συντονιστής της κοινοπραξίας, Σωτήρης Θεοφάνης, τα πλοία αυτά θα προέλθουν κυρίως από τα λιμάνια της Κωνσταντινούπολης και Μάλτας και σε δεύτερο χρόνο από Πειραιά και Κωστάντζα.

Αγορές στόχοι της κοινοπραξίας των εταιρειών Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments Ltd. συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη και Terminal Link SAS, θα είναι κυρίως η Βουλγαρία και τα Σκόπια και ενδεχομένως ένα κομμάτι της νότιας Ρουμανίας.

Σύμφωνα με τον κ. Boris Wenzel, διευθύνοντα σύμβουλο της Terminal Link SAS, θυγατρική της τρίτης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας στον κόσμο (CMA CGM) και του μεγαλύτερου port operator στον κόσμο (China Merchant) οι επενδύσεις στα λιμάνια μπορούν να δώσουν τεράστια ώθηση στην οικονομία των περιοχών που εξυπηρετούν. Για να γίνει αυτό όμως χρειάζεται να αναπτυχθεί παράλληλα όλη η μεταφορική αλυσίδα που περιλαμβάνει τη θάλασσα, το πλοίο, το λιμάνι και τις οδικές ή σιδηροδρομικές μεταφορές. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα η κοινοπραξία σχεδιάζει να επενδύσει και σε εμπορευματικά κέντρα στη Βουλγαρία και στα Σκόπια. Ευελπιστεί μάλιστα από την πλευρά της η ελληνική πολιτεία να προχωρήσει σε επενδύσεις στο οδικό, αλλά και σε σιδηροδρομικό δίκτυο, προκειμένου να ενισχύσει τη βιομηχανία των μεταφορών.

Μακροπρόθεσμα σχέδια

Να διαλύσει κάθε αμφιβολία σχετικά με τον ρόλο του γερμανικού fund, στην κοινοπραξία επιχείρησε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του DIEP GmbH, Alexander von Mellenthin. Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά, η επένδυσή τους στην ΟΛΘ Α.Ε. δεν έγινε με το σκεπτικό να αποκομίσουν γρήγορα υψηλή κερδοφορία και στη συνέχεια να πουλήσουν. Άλλωστε, όπως εξήγησε, οι επενδύσεις στα λιμάνια έχουν χαρακτήρα μακρόπνοο.

Η δεύτερη διευκρίνιση που έδωσε αφορά τα απαιτούμενα για την αγοραπωλησία κεφαλαίων. Τόνισε ότι τα κεφάλαια υπάρχουν ήδη και προέρχονται από ορισμένους από τους 450 επενδυτές που έχει στις τάξεις του το γερμανικό fund. Τέλος, ξεκαθάρισε ότι δεν θα αποκαλύψει ποιοι είναι αυτοί οι 450 επενδυτές του fund, αλλά διαβεβαίωσε ότι στο fund δεν υπάρχουν ρωσικά κεφάλαια, όπως έλεγαν πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει το προηγούμενο διάστημα και είχαν δημιουργήσει έναν ευρύτερο εκνευρισμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», το προηγούμενο διάστημα εκπρόσωποι της κοινοπραξίας είχαν πραγματοποιήσει συνάντηση με στελέχη της αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα, αφού όμως πρώτα φορτία αμερικανικών συμφερόντων επέλεξαν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αντί της παραδοσιακής επιλογής του ΟΛΘ όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Καθυστέρηση

Στην πολύ μεγάλη διάρκεια της διαδικασίας πώλησης του ΟΛΘ αναφέρθηκαν τόσο ο κ. Alexander von Mellenthin όσο και ο κ. Boris Wenzel. Και οι δύο επεσήμαναν ότι από τη στιγμή της εμπλοκής τους στη διαγωνιστική διαδικασία, μέχρι τη μεταβίβαση των μετοχών μεσολάβησε ένα πολύ μεγάλο διάστημα που αυξάνει σημαντικά το ρίσκο της επένδυσης.

Συνάντηση

Εθιμοτυπική συνάντηση είχε χθες η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ με εκπροσώπους της ένωσης των εταιρειών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS» μετά την ανακήρυξή της ως προτιμώμενου επενδυτή για την απόκτηση του 67% των μετοχών της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.

Εκ μέρους του επενδυτή μετείχαν μεταξύ άλλων ο Σωτήρης Θεοφάνης, συντονιστής της ένωσης, ο Alexander von Mellenthin, διευθύνων σύμβουλος της DIEP GmbH, ο Boris Wenzel, δ.σ. της Terminal Link SAS, ο Arthur Davidyan, δ.σ. του DIMERA Group (BELTERRA Investments Ltd) και ο Marco Raniolo, γενικός διευθυντής της CMA CGM Greece. Στη συνάντηση συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του λιμένα της Θεσσαλονίκης. O φάκελος της διαγωνιστικής διαδικασίας έχει ήδη υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο.