Την επιβολή προστίμου - ρεκόρ, ύψους 2,42 δισ. ευρώ, στην Alphabet, μητρική εταιρεία της Google, ανακοίνωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε., λόγω της κατάχρησης της δεσπόζουσας θέσης στην αγορά των μηχανών αναζήτησης.
Την επιβολή προστίμου - ρεκόρ, ύψους 2,42 δισ. ευρώ, στην Alphabet, μητρική εταιρεία της Google, ανακοίνωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε., λόγω της κατάχρησης της δεσπόζουσας θέσης στην αγορά των μηχανών αναζήτησης.
Οι Βρυξέλλες διέταξαν τον τεχνολογικό «κολοσσό» να σταματήσει τις παράνομες πρακτικές εντός των επόμενων 90 ημερών, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα κληθεί να αποπληρώσει πρόστιμο, το οποίο ισούται με το 5% του παγκόσμιου τζίρου του.
Η απόφαση της Κομισιόν, η οποία συνιστά αποτέλεσμα πολυετούς έρευνας, αφορά τη χειραγώγηση των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης, με συνέπεια την ευνοϊκή μεταχείριση της υπηρεσίας αγορών της Google έναντι των έτερων εταιρειών.
Πιο συγκεκριμένα:
Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Ε.Ε., η εταιρεία τύγχανε επί σειρά ετών της πρόσβασης σε μεγαλύτερη «γκάμα» πελατών, ενισχύοντας τις πωλήσεις και την εταιρική της ανάπτυξη.
«Αυτό που έκανε η Google είναι παράνομο, με βάση τους κανόνες της Ε.Ε., καθώς αρνήθηκε στις υπόλοιπες εταιρείες να έχουν την ευκαιρία να την ανταγωνιστούν» σχολίασε η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μάργκαρετ Βεστάγκερ.
«Επίσης, αρνήθηκε στους Ευρωπαίους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε μία πληθώρα επιλογών, ώστε να τύχουν των ωφελειών της τεχνολογικής καινοτομίας» έσπευσε να προσθέσει.
Η έρευνα των ευρωπαϊκών αρχών ξεκίνησε το 2010, μετά τις καταγγελίες διάφορων ανταγωνιστριών εταιρειών, όπως η Yelp, η TripAdvisor, η Foundem, η News Corp κ.α.
Το πρόστιμο των 2,42 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία της Ε.Ε., καθώς υπερέβη το αντίστοιχο στην αμερικανική Intel, ύψους 1,06 δισ. ευρώ, το οποίο είχε υποβληθεί το 2009.
Σε μία πρώτη αντίδραση, η Alphabet εξέφρασε τη διαφωνία της για το αποτέλεσμα της έρευνας της Ε.Ε., δηλώνοντας πως εξετάζει την επιλογή της έφεσης.
Η ακριβής δήλωση του Κεντ Γουόλκερ, αντιπροέδρου της Google:
«Όταν κάνετε αγορές μέσω του διαδικτύου θέλετε να βρίσκετε τα προϊόντα που ψάχνετε γρήγορα και εύκολα. Και οι διαφημιζόμενοι θέλουν επίσης να προωθήσουν τα ίδια αυτά προϊόντα. Για τον λόγο αυτό, η Google εμφανίζει διαφημίσεις αγορών, συνδέοντας τους χρήστες μας με χιλιάδες διαφημιζόμενους, μεγάλους ή μικρούς, με τρόπους που να είναι χρήσιμοι για όλους.
»Με σεβασμό στις θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διαφωνούμε με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα. Θα εξετάσουμε λεπτομερώς την απόφασή της Επιτροπής καθώς σκεφτόμαστε να προχωρήσουμε σε προσφυγή και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε σαφείς τις θέσεις μας».
Άλλες περιπτώσεις στις οποίες εμπλέκεται η Google
Η Κομισιόν έχει ήδη καταλήξει στο προκαταρκτικό συμπέρασμα ότι η Google έχει διαπράξει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης σε άλλες δύο περιπτώσεις, οι οποίες αποτελούν ακόμη αντικείμενο έρευνας.
naftemporiki.gr