Έως και κατά 1,6 δισ. ευρώ αναμένεται να αυξηθεί, σε βάθος 10ετίας, το ΑΕΠ της χώρας, από την παραχώρηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης στην κοινοπραξία Deutsche Invest, Belterra και Terminal Link.
Έως και κατά 1,6 δισ. ευρώ αναμένεται να αυξηθεί, σε βάθος 10ετίας, το ΑΕΠ της χώρας, από την παραχώρηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης στην κοινοπραξία Deutsche Invest, Belterra και Terminal Link.
Αυτό προκύπτει από την ειδική μελέτη του Ινστιτούτου Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα και υπογράφεται από τους Svetoslav Danchev, Αλέξανδρο Μουστάκα και Ηλία Ντεμιάν, υπό τον συντονισμό του γενικού διευθυντή του ΙΟΒΕ, Νίκο Βέττα.
Συγκεκριμένα, το Ινστιτούτο εκτιμά ότι το όφελος από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ θα κυμαίνεται σε 1,2 - 1,6 δισ. ευρώ, έως το 2026. Το συγκεκριμένο ποσό αντιστοιχεί σε εισόδημα 289 - 383 εκατ. ευρώ προς τους εργαζόμενους και έσοδα 470 - 605 εκατ. ευρώ για το κράτος.
Σύμφωνα με την έρευνα, το μεγαλύτερο μέρος των επιδράσεων θα αφορά την οικονομία της Κεντρικής Μακεδονίας, με το όφελος να υπολογίζεται από 928 εκατ. ευρώ έως 1,3 δισ. ευρώ.
Τα δημοσιονομικά έσοδα, παράλληλα, αναμένεται να υπερβούν τα 408 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 211 εκατ. ευρώ σε σχέση με την προγενέστερη κατάσταση στον ΟΛΘ.
Όσον αφορά τις επενδύσεις, η συμφωνία θα συνεπάγεται την υλοποίηση επενδύσεων, συνολικού ύψους 257 εκατ. ευρώ, την επόμενη δεκαετία, εκ των οποίων 180 εκατ. προβλέπονται ως υποχρεωτικές.
Μάλιστα, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, οι επενδύσεις θα ενισχυθούν περαιτέρω, σε περίπτωση βελτίωσης των συνθηκών στο ευρύτερο περιβάλλον.
Αξιοσημείωτα οφέλη εκτιμάται ότι θα επέλθουν και στην αγορά εργασίας, με σημαντική αύξηση της απασχόλησης και των θέσεων εργασίας.
naftemporiki.gr