Στις αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος και LIDL φέρεται ότι κατευθύνθηκε ο κύριος όγκος των καταναλωτών της Μαρινόπουλος, μεγάλη μερίδια των οποίων, ωστόσο, εμφανίζεται πρόθυμη να «επιστρέψει» στα καταστήματα που επαναλειτουργούν πλέον υπό το σήμα των Ελληνικών Υπεραγορών Σκλαβενίτης.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Στις αλυσίδες ΑΒ Βασιλόπουλος και LIDL φέρεται ότι κατευθύνθηκε ο κύριος όγκος των καταναλωτών της Μαρινόπουλος, μεγάλη μερίδια των οποίων, ωστόσο, εμφανίζεται πρόθυμη να «επιστρέψει» στα καταστήματα που επαναλειτουργούν πλέον υπό το σήμα των Ελληνικών Υπεραγορών Σκλαβενίτης.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας που παρουσιάστηκε χθες στο Συνέδριο της IRI με θέμα «Η αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες μέσα στο νέο περιβάλλον των Super Markets», προκύπτει ότι σε πανελλαδικό επίπεδο το 42% των ερωτηθέντων που δήλωσαν πρώην πελάτης της Μαρινόπουλος κατευθύνθηκε στην ΑΒ Βασιλόπουλος και το 24% στην LIDL.
Σε επίπεδο γεωγραφικής κατανομής, η εικόνα διαφοροποιείται στην Αττική, όπου «κερδισμένος» παίχτης εμφανίζεται η Σκλαβενίτης, η οποία συγκεντρώνει το 55% των πρώην καταναλωτών της Μαρινόπουλος, και στη Θεσσαλονίκη - Μακεδονία όπου με αντίστοιχο ποσοστό 55% «κυριαρχεί» η Μασούτης. Ωστόσο, η ΑΒ Βασιλόπουλος συγκεντρώνει τα μεγαλύτερα ποσοστά των πρώην καταναλωτών της Μαρινόπουλος σε Κεντρική και Δυτική Ελλάδα και στην Κρήτη με 45%, 55% και 43% αντίστοιχα.
Όσον αφορά τα My Market, 3 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία επίσκεψη τον τελευταίο μήνα στην αλυσίδα, με τις προσφορές αλλά και την εγγύτητα που εμφανίζει το δίκτυο των καταστημάτων να αποτελούν βασικά κριτήρια επιλογής. Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της IRI, «η χρονική συγκυρία της εξαγοράς της Βερόπουλος και η ταχύτητα που επέδειξε η My Market στην αλλαγή του σήματος στο νεοαποκτηθέν της δίκτυο την ευνόησε, καθώς κατάφερε και διεύρυνε την πανελλαδική της παρουσία σε πολλές περιοχές με μεσαίου μεγέθους σημεία πώλησης που θεωρούνται τα πιο ελκυστικά για τους καταναλωτές».
Ένα εξίσου ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας αφορά το brand awareness και την ερώτηση ποιο σούπερ μάρκετ σάς έρχεται πρώτο στο μυαλό (σε πανελλαδικό επίπεδο) όπου την πρώτη θέση με 37% καταλαμβάνει η ΑΒ Βασιλόπουλος και ακολουθεί η Σκλαβενίτης με 26%, η Μασούτης με 14% και η LIDL με 6%.
Σχετικά με το «στοίχημα» της Σκλαβενίτης να πείσει τους καταναλωτές της Μαρινόπουλος να επιστρέψουν στο δίκτυο των περίπου 383 σημείων που ενεργοποιεί εκ νέου υπό το σήμα Ελληνικές Υπεραγορές, τα μηνύματα που προκύπτουν από την έρευνα εμφανίζονται ευοίωνα, καθώς το 51% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι πολύ πιθανό να επισκεφτούν ξανά τα πρώην καταστήματα της Μαρινόπουλος που επαναλειτουργούν. Σύμφωνα με τους αναλυτές της IRI, μέχρι στιγμής το πλάνο της Σκλαβενίτης φαίνεται να «βγαίνει», ωστόσο η μεγαλύτερη «πρόκληση» για την αλυσίδα εμφανίζεται κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα.
Η διετία 2017-2018
Σε κάθε περίπτωση, η λειτουργία του δικτύου των Ελληνικών Υπεραγορών βελτιώνει τη συνολική εικόνα των εσόδων του κλάδου, με τους αναλυτές της IRI να προχωρούν σε «αναθεώρηση» των προβλέψεων για φέτος, καθώς και σε μια πρώτη πρόγνωση για τη νέα χρονιά.
Συγκεκριμένα, με δεδομένο ότι δεν θα υπάρξουν δραματικές αλλαγές σε πολιτικοοικονομικό επίπεδο στη χώρα, εκτιμάται ότι το 2017 θα κλείσει για τα σούπερ μάρκετ με απώλεια 2,3% έναντι του 2016. Σημειώνεται ότι η αρχική πρόβλεψη της IRI για φέτος έκανε λόγο για πτώση 3,5%.
Σχετικά με την πορεία που καταγράφουν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ φέτος μέχρι και τις 11/6/2017, οι μετρήσεις της IRI υποδεικνύουν συνολικά υποχώρηση 2,3%, έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Ο μήνας Μάιος, ωστόσο, έκλεισε θετικά στο 4,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ και οι δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου διατηρούν θετικό πρόσημο στο 1,4%.