Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 20 Ιουνίου 2017 09:56

«Έξυπνες αγορές» από 8 στους 10 καταναλωτές

Εξοικονόμηση της τάξεως των 377 ευρώ ετησίως ανά νοικοκυριό και κατά μέσο όρο 9,3% της δαπάνης σε είδη παντοπωλείου επιτυγχάνουν οι καταναλωτές μέσω των προωθητικών ενεργειών (προσφορές/κουπόνια/δωροεπιταγές) των σούπερ μάρκετ.

Από την έντυπη έκδοση

Εξοικονόμηση της τάξεως των 377 ευρώ ετησίως ανά νοικοκυριό και κατά μέσο όρο 9,3% της δαπάνης σε είδη παντοπωλείου επιτυγχάνουν οι καταναλωτές μέσω των προωθητικών ενεργειών (προσφορές/κουπόνια/δωροεπιταγές) των σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), προκύπτει ότι 8 στους 10 καταναλωτές έχουν υιοθετήσει τις «έξυπνες αγορές», ενώ 6 στους 10 καταναλωτές προτιμούν περισσότερες προσφορές παρά χαμηλές τιμές. Αναλυτικότερα, το 88% των ερωτηθέντων καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών τους και 1 στους 3 τουλάχιστον 10%.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από τη στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 9,3%. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ κοντά στην πραγματική εξοικονόμηση που καταγράφεται σε προηγούμενη έρευνα του ΙΕΛΚΑ για τυπικό καλάθι δημοφιλών προϊόντων. Στην οικονομική ανάλυση της έρευνας εκείνης προκύπτει ότι κατά μέσο όρο ο καταναλωτής για το τυπικό καλάθι που συχνά αγοράζει εξοικονομεί περίπου 15,4% χάρη στις προωθητικές ενέργειες.

Οι μεγαλύτερες εξοικονομήσεις εμφανίζονται στα απορρυπαντικά και είδη υγιεινής με περίπου 25%-30% ανάλογα την κατηγορία και στα ξηρά τρόφιμα κατά περίπου 15%-20% ανάλογα την κατηγορία. Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος 377 ευρώ ετησίως. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι 2 στις 5 επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ (40%) έχουν ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα (διπλάσιες σε σχέση με το προηγούμενο έτος), κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την αγορά προσφορών. Επίσης, σημαντικό ποσοστό περί το 47% δηλώνει ότι θα άλλαζε ακόμα και το πλάνο διατροφής του αν έβρισκε καλές προσφορές σε κάποιο άλλο προϊόν.