Το 1,2 δισ. ευρώ αναμένεται να προσεγγίσουν φέτος τα έσοδα του ομίλου της Μetro ΑΕΒΕ, διευρύνοντας το μερίδιο της αλυσίδας στη λιανική και θωρακίζοντας τη δραστηριότητα της χονδρικής.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Το 1,2 δισ. ευρώ αναμένεται να προσεγγίσουν φέτος τα έσοδα του ομίλου της Μetro ΑΕΒΕ, διευρύνοντας το μερίδιο της αλυσίδας στη λιανική και θωρακίζοντας τη δραστηριότητα της χονδρικής.
Όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Αριστοτέλης Παντελιάδης, στο πεντάμηνο σε συγκρίσιμη βάση τα έσοδα της αλυσίδας Μy Market υποχωρούν περί το 2%, ενώ εάν προσμετρηθούν οι επιδόσεις συνυπολογίζοντας το δίκτυο της Βερόπουλος ο τζίρος είναι θετικός στο 2,5%, με δεδομένο ότι το δίκτυο της Βερόπουλος εμφανίζει ρυθμό ανάπτυξης 30% το εξεταζόμενο διάστημα.
Οι επιδόσεις αυτές θεωρούνται ικανοποιητικές με γνώμονα ότι το σύνολο της αγοράς υποχωρεί στο πεντάμηνο με ρυθμό 5%-6%, τάση που αναμένεται να διατηρηθεί για όλο το 2017.
Σε επίπεδο μεριδίου αγοράς η My Market κατέχει σήμερα περί το 10,9%, όταν πριν από την εξαγορά του δικτύου της Βερόπουλος υπολογίζονταν σε 8,3%.
Σημειώνεται ότι το 2016 τα έσοδα της Metro κατέγραψαν αύξηση 6,5% στο 1,15 δισ. ευρώ, ενώ οι προβλέψεις για τη φετινή χρονιά αναμένουν ρυθμό ανάπτυξης περί το 4,3%.
Cash & Carry
Σε ακολουθία με την εικόνα του συνόλου της λιανικής, η αγορά της χονδρικής υποχωρεί με ανάλογο ρυθμό και σε αυτό το πλαίσιο ο leader της αγοράς αναζητεί τρόπους προκειμένου να «μεγαλώσει» η πίτα της κατηγορίας.
Αλλοιώνοντας ελαφρώς τη φιλοσοφία του cash & carry η Metro προωθεί νέες υπηρεσίες, όπως π.χ. παράδοση παραγγελιών στους πελάτες και προσφορά συμβουλευτικών παροχών, ενώ ταυτόχρονα διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των συνεργατών της και στο κανάλι των ξενοδοχείων.
Επίσης, φέτος τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει και η δημιουργία ενός καταστήματος Metro Cash&Carry στην Κύπρο -στη Λεμεσό-, το οποίο με βάση τον προγραμματισμό θα λειτουργήσει τη νέα χρονιά.
Δίκτυο
Σχετικά με τον σχεδιασμό για το δίκτυο των σημείων πώλησης, ήδη έχουν λειτουργήσει δύο καταστήματα στη Θεσσαλονίκη, με το συνολικό πλάνο να προβλέπει τη δημιουργία 8 ακόμα νέων My Market φέτος, ενώ και η πορεία των ανακαινίσεων των καταστημάτων της Βερόπουλος βαίνει με βάση τον προγραμματισμό.
Συνολικά για φέτος έχει δρομολογηθεί η ανανέωση 42 σημείων. Ο σχεδιασμός της ανακαίνισης του δικτύου της Βερόπουλος αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2018.
Αναφερόμενος στην επιθετική πολιτική επέκτασης των δικτύων που εφαρμόζουν οι αλυσίδες, ο κ. Παντελιάδης σημείωσε ότι «δεν πρέπει να κολλάμε στον αριθμό των καταστημάτων, αλλά στα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα που εμφανίζει κάθε σημείο».
Κλάδος
Όσον αφορά το μέλλον του κλάδου, ο κ. Παντελιάδης εκτίμησε ότι «οι αλλαγές δεν έχουν τελειώσει.
Μολονότι στους μεγάλους παίχτες έχει επέλθει “εξυγίανση”, υπάρχουν πολλές μικρομεσαίες αλυσίδες που δέχονται σημαντικές πιέσεις». Ωστόσο ο ίδιος υποστήριξε ότι η αγορά της εγχώριας οργανωμένης λιανικής τροφίμων δεν είναι ελκυστική σε ξένους επενδυτές, δεδομένου ότι παραμένει ιδιαιτέρως ανταγωνιστική.