Με πρόσθετη απώλεια εισοδήματος της τάξεως των 250 εκατ. ευρώ ισοδυναμεί η τροπολογία για το «πάγωμα» των αυξήσεων στις συντάξεις και κατά το 2022. Το περιεχόμενο των τροπολογιών συμφωνήθηκε με τους δανειστές στο πλαίσιο της συζήτησης για την ολοκλήρωση της λίστας με τα 140 προαπαιτούμενα.
Με πρόσθετη απώλεια εισοδήματος της τάξεως των 250 εκατ. ευρώ ισοδυναμεί η τροπολογία για το «πάγωμα» των αυξήσεων στις συντάξεις και κατά το 2022. Το περιεχόμενο των τροπολογιών συμφωνήθηκε με τους δανειστές στο πλαίσιο της συζήτησης για την ολοκλήρωση της λίστας με τα 140 προαπαιτούμενα.
Συνολικά, κατατέθηκαν πέντε τροπολογίες το περιεχόμενο των οποίων συμφωνήθηκε με τους δανειστές στο πλαίσιο της συζήτησης για την ολοκλήρωση της λίστας με τα 140 προαπαιτούμενα.
Η πρώτη τροπολογία αφορά στο πάγωμα των συντάξεων και για το 2022, η δεύτερη τροπολογία σχετίζεται με τον χρόνο αποκατάστασης των συλλογικών διαπραγματεύσεων ενώ η 3η αναδιατυπώνει τη διάταξη που επιτρέπει την επίσπευση της μείωσης του αφορολογήτου όχι από το 2020 όπως προβλέπεται κανονικά αλλά από το 2019. Οι υπόλοιπες δύο τροπολογίες, αφορούν τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων.
Όπως αναφέρει η εισηγητική έκθεση της τροπολογίας για το πάγωμα των συντάξεων: «Μετατίθεται για την 1/1/2023 από την 1/1/2022 που ισχύει, η έναρξη αναπροσαρμογής των κύριων συντάξεων βάσει των οριζόμενων συντελεστών (δηλαδή του ΑΕΠ και του δείκτη τιμών καταναλωτή). «Από τον κρατικό προϋπολογισμό προκύπτει εξοικονόμηση δαπάνης για το οικονομικό έτος 2022 ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ»
Στην τροπολογία για τα εργασιακά, αναφέρεται ότι «με την υπόψη τροπολογία ορίζεται ότι ισχύουν έως το τέλος του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής (αντί για την υφιστάμενη διατύπωση που λέει για όσο διαρκεί η εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής):
1. Η διάταξη σύμφωνα με την οποία η επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας και
2 .Η αναστολή των διατάξεων σχετικά με τη δυνατότητα επέκτασης και κήρυξης ως γενικώς υποχρεωτικής με υπουργική απόφαση, συλλογικής σύμβασης εργασίας η οποία δεσμεύει ήδη εργοδότες που απασχολούν το 51% των εργαζομένων του κλάδου ή επαγγέλματος.
Η τρίτη τροπολογία αναδιατυπώνει το άρθρο 15 που θέτει τις προϋποθέσεις πρόωρης μείωσης του αφορολογήτου από την 1/1/2019.
Οι υπόλοιπες δύο αφορούν τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και τη χρηματοδότηση των κομμάτων.
Ειδικότερα για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:
1.Το τέλος χρήσης των συστημάτων για τη διενέργεια του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού καταβάλλεται από τον υπερθεματιστή, προσαρμόζονται δε ανάλογα οι επιμέρους ρυθμίσεις του Κώδικα για την πρόοδο της διαδικασίας του πλειστηριασμού μετά την ολοκλήρωση των υποχρεώσεων του υπερθεματιστή.
2.Εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, ο υπάλληλος του πλειστηριασμού αποδίδει το τέλος χρήσης στον οικείο Συμβολαιογραφικό Σύλλογο του οποίου αυτός είναι μέλος. Μέρος δε του ανωτέρω ποσού που καθορίζεται με υπουργική απόφαση, αποδίδεται από τον Συμβολαιογραφικό Σύλλογο στο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑ.Χ.ΔΙΚ.), εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας.
3.Επαναπροσδιορίζεται το περιεχόμενο της προβλεπόμενης υπουργικής απόφασης για τον καθορισμό των ειδικότερων όρων λειτουργίας των ηλεκτρονικών συστημάτων πλειστηριασμών, με την οποία καθορίζονται το ύψος και ο τρόπος καθορισμού, επιμερισμού, είσπραξης και απόδοσης του τέλους χρήσης των συστημάτων, αναπροσαρμογής του τέλους χρήσης και του μέρους αυτού που αποδίδεται στο ΤΑ.Χ.ΔΙΚ. καθώς κα κάθε άλλο συναφές θέμα.
Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων, επανακαθορίζονται οι νομικοί περιορισμοί, σχετικά με τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί η χρηματοδότησή τους από το κράτος ως ενέχυρο για τραπεζικό δανεισμό.
Με την τροπολογία απαγορεύεται όχι μόνο η εκχώρηση ή ενεχυρίαση ποσοστού πάνω από το 50% της κρατικής χρηματοδότησης του τρέχοντος οικονομικού έτους, όπως ισχύει σήμερα, αλλά και να εκχωρείται ή να ενεχυριάζεται η κρατική χρηματοδότηση που αφορά σε οικονομικό έτος μεταγενέστερο του έτους χορήγησης του δανείου.
Η ίδια τροπολογία καθιστά υπόχρεο τον (υποψήφιο) βουλευτή και ευρωβουλευτή για την γνωστοποίηση στην αρμόδια επιτροπή ελέγχου του ανοίγματος τραπεζικού λογαριασμού, μέσω του οποίου διακινούνται τα έξοδα και οι δαπάνες του. Μέχρι σήμερα την υποχρέωση αυτή είχαν τα τραπεζικά ιδρύματα.