Παράλληλα με τις επενδύσεις για μετεξέλιξη των concept εστίασης του χαρτοφυλακίου του, o όμιλος Vivartia συνεχίζει την αναδιάρθρωση των δικτύων του, με κλείσιμο καταστημάτων τα οποία έχουν καταστεί μη βιώσιμα.
Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Παράλληλα με τις επενδύσεις για μετεξέλιξη των concept εστίασης του χαρτοφυλακίου του, o όμιλος Vivartia συνεχίζει την αναδιάρθρωση των δικτύων του, με κλείσιμο καταστημάτων τα οποία έχουν καταστεί μη βιώσιμα.
Η παρατεταμένη οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με τις ανατιμήσεις πρώτων υλών (κρέατα, σιτηρά, άλευρα, λιπαρά κ.ά.), την επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης στον καφέ, την έλλειψη ελέγχων (που διαμορφώνει συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ οργανωμένων αλυσίδων και ατομικών επιχειρήσεων) και την αύξηση του ΦΠΑ σε 24% (την οποία ο όμιλος Vivartia απορρόφησε στο σύνολό της), έχουν δημιουργήσει ένα εκρηκτικό περιβάλλον στην εστίαση με καταστήματα διαφορετικών «ταχυτήτων» και οικονομικής ευρωστίας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ισολογισμό της Goody’s, που αντανακλά τις οικονομικές επιδόσεις του βραχίονα εστίασης του ομίλου Vivartia, το 2016 σημειώθηκε ήπια πτώση πωλήσεων 2,6% (στα 160,709 εκατ.), με αύξηση λειτουργικής κερδοφορίας κατά 16% (στα 14,2 εκατ. ευρώ) και μείωση ζημιών (το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους ανήλθε σε ζημιές 12,8 εκατ. ευρώ από ζημιές 20,4 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση). Αν και ο όμιλος παραμένει προσηλωμένος στο πρόγραμμα εξορθολογισμού του κόστους λειτουργίας των καταστημάτων και των παραγωγικών μονάδων του και επενδύει συστηματικά στην καινοτομία και στην ποιότητα, που ευνοούν την αύξηση των μεριδίων αγοράς στην εστίαση, αντιμετωπίζει προκλήσεις.
Η διοίκηση λαμβάνει μέτρα για βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης του ομίλου και βρίσκεται σε συζητήσεις µε τις πιστώτριες τράπεζες για την αναδιάρθρωση υφιστάμενων ληξιπρόθεσμων τραπεζικών υποχρεώσεων, ύψους 230 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και 128,9 εκατ. ευρώ για την εταιρεία.
Παρά τις προκλήσεις πάντως, ο όμιλος Goody’s, με περισσότερους από 5.000 εργαζόμενους και εξυπηρετώντας περισσότερους από 300.000 πελάτες καθημερινά, παραμένει ηγέτης της αγοράς. Το μερίδιο της Goody’s αυξήθηκε σε ποσοστό 15,1% σε κατανάλωση το 2016 σε σχέση με 14,7% το 2015, ενώ το μερίδιο σε επισκεψιμότητα ανέρχεται σε 11,1% έναντι 11,8% αντίστοιχα.
Ανά σήμα
Εντός του 2016 η μετεξέλιξη των καταστημάτων σε Goody’s Burger House οδήγησε σε δίκτυο 86 καταστημάτων πανελλαδικά, ενώ συνεχίστηκε η διεθνοποίηση του σήματος, με τοποθέτησή του στη Μελβούρνη της Αυστραλίας και ενίσχυση του δικτύου στη FYROM.
Παράλληλα επτά νέα ή ανακαινισμένα καταστήματα Flocafe Espresso Room εντάχθηκαν στο ομώνυμο δίκτυο, που τοποθετήθηκε επίσης στο Λονδίνο.
Υπό το σήμα Everest δέκα νέα καταστήματα ξεκίνησαν τη λειτουργία τους, ενώ συνεχίστηκε το πρόγραμμα ανακαινίσεων φτάνοντας συνολικά τα 84 με ανανεωμένη εικόνα σε σύνολο 138.
Το δίκτυο La Pasteria με το νέο κατάστημα franchise στο Δέλτα Φαλήρου αριθμεί 15 καταστήματα εντός Αττικής και ένα στη Θεσσαλονίκη.
Επίσης, θετικά αποτελέσματα είχε το 2016 για την Olympic Catering η θετική πορεία των κυλικείων των αεροδρομίων λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης, καθώς και ο περιορισμός των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας μετά την απορρόφηση της Everest Τροφοδοτική ΑΕΒΕ.
Η στρατηγική
Ο όμιλος θα συνεχίσει να επενδύει στα concept Goody’s Burger House, Flocafe Espresso Room και στην ανανέωση της εικόνας των Everest. Ταυτόχρονα στοχεύει σε ενίσχυση των πωλήσεων του τομέα HORECA στα υφιστάμενα κανάλια, ενώ στρατηγικός πυλώνας ανάπτυξης όλων των σημάτων εστίασης για τα επόμενα χρόνια αποτελεί η ψηφιακή καινοτομία. Ενδεικτική πρωτοβουλία είναι η online πλατφόρμα goodysdelivery.gr και το Goody’s Mobile App (με ρυθμό ανάπτυξης 240%), αποτελώντας σήμερα το 20% των συνολικών πωλήσεων delivery. Παράλληλα, ενεργοποιείται e-shop για τα everest.