Η δρομολόγηση για πρώτη φορά στις γραμμές του Αιγαίου οχηματαγωγού πλοίου από την Attica Group, η κάλυψη ορισμένων κενών στα Δωδεκάνησα και ιδιαίτερα στην Κάλυμνο και η πιο ενεργή επανεμφάνιση του Φώτη Μανούση και της ακτοπλοϊκής Σάος ήταν ορισμένα από τα θέματα που απασχόλησαν το τελευταίο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που πραγματοποιήθηκε στη Νάξο, παράλληλα με τη συνεχιζόμενη ένταση μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Ραφήνας.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Η δρομολόγηση για πρώτη φορά στις γραμμές του Αιγαίου οχηματαγωγού πλοίου από την Attica Group, η κάλυψη ορισμένων κενών στα Δωδεκάνησα και ιδιαίτερα στην Κάλυμνο και η πιο ενεργή επανεμφάνιση του Φώτη Μανούση και της ακτοπλοϊκής Σάος ήταν ορισμένα από τα θέματα που απασχόλησαν το τελευταίο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που πραγματοποιήθηκε στη Νάξο, παράλληλα με τη συνεχιζόμενη ένταση μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις γραμμές της Ραφήνας.
Ειδικότερα, στο ΣΑΣ που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Παρασκευή στη Νάξο συζητήθηκε και εγκρίθηκε το αίτημα της Attica Group και πιο συγκεκριμένα της θυγατρικής της Blue Star Ferries για τη δρομολόγηση του οχηματαγωγού (ro-ro) «Med Star» στις γραμμές των Δωδεκανήσων και Κυκλάδων. Με την κίνηση αυτή η Attica Group ισχυροποιεί περαιτέρω την παρουσία της στις δύο αυτές γραμμές και εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες των πελατών της (μεταφορικών εταιρειών), ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες.
Το «Med Star» ανήκει στην εταιρεία MedFerry Shipping συμφερόντων του Χαράλαμπου Σημαντώνη, προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), και το ναύλωσε η Blue Star Ferries για έναν χρόνο. Το πλοίο ξεκίνησε δρομολόγια την προηγούμενη Παρασκευή με προσωρινή άδεια του υπουργού Ναυτιλίας, ενώ την ίδια ημέρα το αίτημα δρομολόγησής του συζητήθηκε στο ΣΑΣ.
Το Συμβούλιο ενέκρινε τη δρομολόγηση του πλοίου, αλλά νωρίτερα στη διάρκεια της ανοικτής συνεδρίασης αντιρρήσεις εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των εταιρειών Cretan Cargo Lines, «Αειναύτες» και Hellenic Seaways.
Οι δυο πρώτες εταιρείες δρομολογούν και αυτές ro-ro στο Αιγαίο και ζήτησαν κυρίως αλλαγή στις ημέρες των δρομολογίων του «Med Star». Επίσης υποστηρίχθηκε ότι δεν είναι αρκετά μεγάλος ο μόλος της Δραπετσώνας για να δένουν ταυτόχρονα τρία ro-ro. Η Hellenic Seaways σημείωσε ότι δεν υπάρχουν αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες για να δρομολογηθεί το πλοίο στη μέση της σεζόν, ενώ θα υπάρχει πρόβλημα συγκεκριμένες ημέρες στο λιμάνι της Σαντορίνης όταν θα είναι εκεί το «Med Star» και θα πιάνει και το «Νήσος Σάμος».
Ο εκπρόσωπος της Blue Star Ferries, Διονύσης Θεοδωράτος, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, υπογράμμισε ότι η δρομολόγηση του πλοίου είναι αναγκαία γιατί διαφορετικά δεν καλύπτεται η ζήτηση σε φορτηγά με τα υπάρχοντα πλοία καθώς η εταιρεία πρόσθεσε δρομολόγιο με επιβατηγό για Κάλυμνο. Επίσης σημείωσε ότι το «Med Star» είναι προγραμματισμένο να βρίσκεται στον Μόλο Δραπετσώνας όταν θα είναι ένα ακόμη πλοίο εκεί και όχι δύο.
Σε ό,τι αφορά το λιμάνι της Σαντορίνης, το «Med Star» θα δένει στον χώρο που είναι για τα επικίνδυνα φορτία.
Το «Med Star» μπορεί να μεταφέρει περίπου 120 φορτηγά. Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του έτους 2016 ο Όμιλος Attica δραστηριοποιήθηκε στην ελληνική ακτοπλοΐα με δέκα πλοία στις γραμμές Πειραιάς -Κυκλάδες, Πειραιάς - Δωδεκάνησα, Πειραιάς - Κρήτη (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ) και Πειραιάς - Βόρειο Αιγαίο, με τα πλοία Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Delos, Blue Star Patmos, Blue Star 1, Blue Star 2, Blue Horizon, Blue Galaxy (ναύλωση), Superfast XII και Διαγόρας (μέχρι τα μέσα Μαΐου 2016).
Βάσει των στοιχείων της εταιρείας το μεταφορικό έργο στη χρήση 2016 μειώθηκε κατά 10,8% στους επιβάτες, αυξήθηκε κατά 5,1% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 11,9% στα φορτηγά οχήματα. Τα δρομολόγια των πλοίων στην ελληνική ακτοπλοΐα μειώθηκαν κατά 1,1% σε σχέση με το 2015.
Στο ΣΑΣ συζητήθηκε ακόμη η τροποποίηση δρομολογίων του ταχύπλοου «Σούπερρανερ» της Golden Star Ferries ( θα ξεκινά δρομολόγια στις 7.15 το πρωί αντί στις 7.05) προκαλώντας την έντονη αντίδραση της εταιρείας Fast Ferries (το πλοίο της ξεκινά δρομολόγια στις 7.25), ο εκπρόσωπος της οποίας, Δημήτρης Τσούμας, ανέφερε στο ΣΑΣ ότι δεν μπορεί να γίνονται τροποποιήσεις δρομολογίων ενώ έχει ξεκινήσει η θερινή σεζόν.
Ο εκπρόσωπος της Golden Star Γιώργος Στεφάνου απάντησε ότι δεν γίνονται κάποιες σημαντικές αλλαγές στο δρομολόγιο.
Επιπλέον συζητήθηκαν δύο αιτήματα της ακτοπλοϊκής «ΣΑΟΣ Φέρρις» για τη δρομολόγηση των «ΣΑΟΝΗΣΟΣ», επιβατηγού οχηματαγωγού, και «Ζέφυρος» (ταχύπλοου) στη γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκη. Η δρομολόγηση των δύο αυτών πλοίων με την επανεκκίνηση και των δρομολογίων του «Σάος ΙΙ» από 13 Ιουνίου και μέχρι 3 Σεπτεμβρίου από Λαύριο για Λήμνο - Σαμοθράκη, Αλεξανδρούπολη, σηματοδοτεί μία πιο ενεργή παρουσία της ΣΑΟΣ του Φώτη Μανούση στα ακτοπλοϊκά δρώμενα της χώρας.
Τέλος, το ΣΑΣ ενέκρινε την τροποποίηση του δρομολογίου του «Superfast XII» της Blue Star Ferries προκειμένου να «πιάνει» και στην Κάλυμνο μία ή δύο φορές την εβδομάδα για τους θερινούς μήνες.