Τη λύση στο ανυπέρβλητο πρόβλημα της έλλειψης λιμενικών υποδομών, αλλά και οργάνωσης στους δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας στη χώρα μας, ώστε να εξελιχθεί η Ελλάδα σε βασικό κέντρο κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, σχεδιάζει να δώσει η Cosco, έχοντας βέβαια ως επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά. Οι Κινέζοι, που πήραν τον έλεγχο του ΟΛΠ, έχουν συνειδητοποιήσει ότι μόνο με το λιμάνι του Πειραιά, η βιομηχανία κρουαζιέρας στη χώρα μας δεν μπορεί να λειτουργήσει και να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις τόσο των εταιρειών κρουαζιέρας όσο και των Κινέζων τουριστών με υψηλά εισοδήματα που θα επισκεφτούν τη χώρα μας τα επόμενα χρόνια για να κάνουν κρουαζιέρα.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Τη λύση στο ανυπέρβλητο πρόβλημα της έλλειψης λιμενικών υποδομών, αλλά και οργάνωσης στους δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας στη χώρα μας, ώστε να εξελιχθεί η Ελλάδα σε βασικό κέντρο κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, σχεδιάζει να δώσει η Cosco, έχοντας βέβαια ως επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά. Οι Κινέζοι, που πήραν τον έλεγχο του ΟΛΠ, έχουν συνειδητοποιήσει ότι μόνο με το λιμάνι του Πειραιά, η βιομηχανία κρουαζιέρας στη χώρα μας δεν μπορεί να λειτουργήσει και να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις τόσο των εταιρειών κρουαζιέρας όσο και των Κινέζων τουριστών με υψηλά εισοδήματα που θα επισκεφτούν τη χώρα μας τα επόμενα χρόνια για να κάνουν κρουαζιέρα.
Στο πλαίσιο του 4ου Posidonia Sea Tourim Forum, όλες οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, εκτός από τα μεγάλα προβλήματα που υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου στα οποία αναφέρθηκαν, διέκριναν ότι η χώρα μας έχει μια μεγάλη ευκαιρία να κερδίσει μερίδια, αν όμως προχωρήσει σύντομα σε τρεις κινήσεις που είναι:
Αλλά και τα Λιμενικά Ταμεία που ελέγχουν τις υποδομές κρουαζιέρας στους κατά τόπους προορισμούς δεν έχουν ούτε την απαραίτητη τεχνογνωσία ούτε και το απαραίτητο προσωπικό ώστε να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις που δημιουργούνται για την εξυπηρέτηση μεγάλου αριθμού πλοίων.
Οι κινήσεις
Στο μεγάλο λιμάνι, οι Κινέζοι έχουν ήδη θέσει σε εφαρμογή τα σχέδιά τους, προσεγγίζοντας γνωστούς και δημοφιλείς προορισμούς, όπως είναι σύμφωνα με πληροφορίες η Μύκονος, η Σαντορίνη, το Κατάκολο, τα Χανιά, η Ρόδος και άλλοι. Η συνεργασία που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί, αφορά σε πρώτο χρόνο στην οργάνωση των λιμενικών ταμείων και τη μεταφορά τεχνογνωσίας από τον Πειραιά, ο οποίος θα αναλάβει να συντονίσει όλη τη λιμενική αλυσίδα.
Σύμφωνα όμως με πληροφορίες που κυκλοφόρησαν στα πηγαδάκια στου 4ου Posidonia Sea Tourism Forum, η Cosco μέσω του ΟΛΠ σχεδιάζει να ενισχύσει τα περιφερειακά λιμάνια και με τις απαραίτητες επενδύσεις σε υποδομές. Την περίοδο αυτή μάλιστα είναι σε εξέλιξη συζητήσεις με όλους τους αρμόδιους φορείς προκειμένου να βρεθεί η νομική φόρμουλα σύστασης κάποιας μορφής κοινοπραξιών που θα επιτρέψουν την υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδιασμού. Σύμφωνα με τα ίδιες πληροφορίες, θα ακολουθήσουν συζητήσεις και με άλλα λιμάνια που έχουν ενδιαφέρον για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Μακροπρόθεσμα
Ο κινεζικός ναυτιλιακός γίγαντας σχεδιάζει μακροπρόθεσμα να φέρει 3 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, όταν σήμερα είναι περίπου 1 εκατ. Για να προσελκύσει έναν τόσο μεγάλο αριθμό επιβατών, εκτός από την Κίνα θα «απλώσει» το δίχτυα του και σε αγορές όπως είναι η ΗΠΑ και η Ευρώπη.
Για τον σκοπό αυτό ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά προγραμματίζει να κάνει επενδύσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ προκειμένου να αναβαθμίσει την υφιστάμενη υποδομή του και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητά του στον κερδοφόρο κλάδο κρουαζιέρας της Ανατολικής Μεσογείου. Επενδύσεις που δεν αποκλείεται να ξεπεράσουν ακόμα και τα όσα αναφέρονται στη συμφωνία για την αγορά του ΟΛΠ και προβλέπουν 294 εκατ. ευρώ συνολικά για όλο το λιμάνι στην πενταετία και 350 εκατ. ευρώ στη δεκαετία.
Στον τομέα κρουαζιέρας της Ελλάδας περιλαμβάνεται η επέκταση του νότιου λιμένα με χωρητικότητα τουλάχιστον για τέσσερις νέες θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, άνω των 400 μέτρων, που προορίζονται για πλοία νέας γενιάς. Τα σχέδια περιλαμβάνουν, επίσης, την ανέγερση ξενοδοχείων, εμπορικών κέντρων, εστιατορίων και άλλων βοηθητικών υπηρεσιών, που αποσκοπούν στο να καθιερώσουν το λιμάνι του Πειραιά ως κεντρικό λιμάνι κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο. Σήμερα ο Πειραιάς διαθέτει προβλήτες συνολικού μήκους 2,8 χιλιομέτρων με βύθισμα 11 μέτρων και 9-11 θέσεις ταυτόχρονης πρόσδεσης. Τα σχέδια επέκτασης θα προσθέσουν επιπλέον 1,65 χιλιόμετρο μήκους προβλητών, ενισχύοντας περαιτέρω τη χωρητικότητα του λιμένα κατά περίπου 50%.