Με στρατηγικό σχεδιασμό πίσω από κάθε μάρκα που αντιπροσωπεύει, η ΑΜΒΥΞ επενδύει σε νέες και υπάρχουσες συνεργασίες, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιό της, με στόχο να κατακτήσει την ηγετική θέση στη διανομή οινοπνευματωδών ποτών, οίνου και μπίρας στην Ελλάδα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Με στρατηγικό σχεδιασμό πίσω από κάθε μάρκα που αντιπροσωπεύει, η ΑΜΒΥΞ επενδύει σε νέες και υπάρχουσες συνεργασίες, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιό της, με στόχο να κατακτήσει την ηγετική θέση στη διανομή οινοπνευματωδών ποτών, οίνου και μπίρας στην Ελλάδα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Ήδη την περσινή χρονιά, με την προσθήκη των προϊόντων της Bacardi στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, πέτυχε σημαντική διεύρυνση του μεριδίου της το οποίο διαμορφώνεται σήμερα στο 25% (12% σε συγκρίσιμη βάση - χωρίς τη συμμετοχή της Bacardi) από 8% που ήταν το 2009.
Όπως ανέφερε χθες η διοίκηση της εταιρείας στο πλαίσιο συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου, το 2016 ήταν μια δυναμική χρονιά, καθώς σε συγκρίσιμο επίπεδο (χωρίς τη συμμετοχή της Bacardi) η αύξηση των εσόδων ανήλθε στο 10%, ενώ με τη συμμετοχή της Bacardi η αύξηση του τζίρου ανέρχεται στο 40%, στα περίπου 54,5 εκατ. ευρώ. Συνολικά, από το 2012 έως το 2016 η ΑΜΒΥΞ σημείωσε 60% αύξηση στον κύκλο των εργασιών της.
Σε επίπεδο προ φόρων κερδοφορίας η πορεία χαρακτηρίζεται από τη διοίκηση ως «εξαιρετικά ικανοποιητική».
Στόχος είναι η κατάκτηση της πρώτης θέσης της αγοράς εντός πενταετίας, ανέφερε ο CEO της ΑΜΒΥΞ Γ. Αρτινός, σημειώνοντας ότι η φετινή χρονιά κινείται στο πλαίσιο των προβλέψεων. Ειδικότερα, στο τετράμηνο καταγράφεται αύξηση 45% πωλήσεων σε αξία (12% σε συγκρίσιμη βάση), ενώ η πρόβλεψη για το σύνολο του έτους αφορά σε διψήφιο ποσοστό ενίσχυσης του τζίρου. «Αναπτύσσουμε νέες συνεργασίες, όπως η τεκίλα patron, ενώ στην παρούσα φάση βρισκόμαστε σε συζητήσεις και για άλλα σήματα στην κατηγορία των ποτών» ανέφερε ο κ. Αρτινός ξεκαθαρίζοντας ότι η εταιρεία δεν εξετάζει ενδεχόμενο «επέκτασης» και στη διανομή τροφίμων.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία καταγράφει και σημαντική οργανική ανάπτυξη της τάξεως του 15%, που μεταφράζεται σε αύξηση του αριθμού των θέσεων εργασίας εντάσσοντας εξειδικευμένο προσωπικό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας, η αγορά συνολικά (ζεστή και κρύα) των οινοπνευματωδών που υπολογίζεται σε 280-300 εκατ. ευρώ, το 2016 εμφάνισε για πρώτη φορά στη δεκαετία θετικό πρόσημο, καταγράφοντας οριακή αύξηση 0,6%.
Σε αυτό το περιβάλλον, η ΑΜΒΥΞ εμφάνισε δυνατές επιδόσεις «κερδίζοντας» μερίδια από τον ανταγωνισμό, σημείωσε ο κ. Αρτινός.
Επισημαίνεται, πάντως, ότι από το 2007 η εγχώρια αγορά αλκοολούχων έχει απωλέσει το 55% του όγκου πωλήσεων.
Σήμερα η ΑΜΒΥΞ αντιπροσωπεύει 70 και πλέον κορυφαία διεθνή και ελληνικά brands αλκοολούχων ποτών (συμπεριλαμβανομένων της μπίρας, της σαμπάνιας και του κρασιού), μέσα από ένα αναπτυγμένο δίκτυο 700 χονδρεμπόρων και περίπου 5.000 σημείων πώλησης και διακινεί 15.000.000 φιάλες κάθε χρόνο, ενώ «σερβίρει» 130.000.000 ποτά ετησίως (αυτό σημαίνει ότι κάθε βράδυ καταναλώνονται 356.000 ποτά σε όλη την Ελλάδα με προϊόντα του χαρτοφυλακίου της εταιρείας).
Απασχολεί περί τους 130 εργαζόμενους, ενώ η πολιτική της εταιρείας προβλέπει τη διάθεση του 15% των κερδών σε αυτούς.
Τα τελευταία 10 χρόνια η ΑΜΒΥΞ έχει ενισχύσει την ελληνική οικονομία με 375 εκατ. ευρώ σε άμεσους φόρους.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο πρόεδρός της Ισίδωρος Ρεβάχ, «στα 100 χρόνια ιστορίας της εταιρείας που συμπληρώνονται φέτος, έχει ένα βαρύ χαρτοφυλάκιο με δυνατά σήματα. Όλα αυτά τα χρόνια έχουν γίνει “χρυσοί”, “αργυροί” και “διαμαντένιοι” “γάμοι” με ορισμένες συνεργασίες να παραμένουν ακόμα, όπως με τη Moet & Chandon.
Γιορτάζουμε τα 100 χρόνια διατηρώντας μια υγιή επιχειρηματική εικόνα».