Τα σχέδια της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά για τη μετατροπή του λιμανιού και σε τουριστικό προορισμό παρουσίασε κατά τη διάρκεια του Posidonia Sea Tourism Forum η marketing manager της εταιρείας Θεοδώρα Ρήγα.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Τα σχέδια της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά για τη μετατροπή του λιμανιού και σε τουριστικό προορισμό παρουσίασε κατά τη διάρκεια του Posidonia Sea Tourism Forum η marketing manager της εταιρείας Θεοδώρα Ρήγα.
Όπως υπογράμμισε, παράλληλα με το έργο επέκτασης της βάσης κρουαζιέρας του ΟΛΠ ώστε να μπορεί να υποδέχεται μέχρι και τέσσερα επιπλέον σύγχρονα, τελευταίας γενιάς, κρουαζιερόπλοια, τα σχέδια της Cosco περιλαμβάνουν την κατασκευή ξενοδοχειακών μονάδων, εμπορικών κέντρων, εστιατορίων και άλλων υπηρεσιών. Όλος ο σχεδιασμός εντάσσεται στο πλάνο της Cosco για ενίσχυση του homeport από το λιμάνι του Πειραιά τα επόμενα χρόνια.
Στο ίδιο φόρουμ, λίγη ώρα νωρίτερα, ο Έλληνας υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, δήλωσε ότι η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να δώσει κίνητρα στις διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας ώστε να επενδύσουν σε σχετικά έργα υποδομών στην Ελλάδα και είναι πρόθυμη να εξετάσει την αξιοποίηση λιμανιών κρουαζιέρας με συμβάσεις παραχώρησης, υιοθετώντας ένα μοντέλο σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «μια τέτοιου είδους πρωτοβουλία θα προωθούσε τη συνεργασία των εταιρειών κρουαζιέρας με την ελληνική κυβέρνηση και θα επιτάχυνε την υλοποίηση μιας σειράς έργων που διαφορετικά θα απαιτούσαν πολύ μεγαλύτερο διάστημα μέχρι να ολοκληρωθούν». Η ανάπτυξη των υποδομών σε μια σειρά από προορισμούς στην Ελλάδα, που θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά, θεωρείται στρατηγικής σημασίας για την καθιέρωση του Πειραιά ως home port.
Η βιομηχανία
«Οι επιβάτες είναι εκείνοι που υπαγορεύουν στην ουσία σε ποιες περιοχές θα τοποθετήσουμε τα κρουαζιερόπλοιά μας, καθώς πρέπει να τα μεταφέρουμε εκεί όπου οι ευκαιρίες για δημιουργία εσόδων συμβάλλουν στην κερδοφορία της επιχείρησής μας», ανέφερε ο κ. Larry Pimentel, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της Azamara Club Cruises. «Τα κέντρα λήψης αποφάσεων στην Ελλάδα θα πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται δημιουργικά και να προσπαθήσουν να προάγουν την αυθεντικότητα και να δουν πέρα από τους εμβληματικούς, παραδοσιακούς προορισμούς.
Έτσι θα δημιουργήσουν νέα, εναλλακτικά προϊόντα, που θα προσφέρουν μια πρωτότυπη και καινοτόμα εμπειρία, η οποία θα μένει ανεξίτηλη στη μνήμη των επιβατών κρουαζιερόπλοιων. Η δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης στην ανάπτυξη του τομέα της κρουαζιέρας θα μπορούσε να λειτουργήσει καταλυτικά προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ενός κοινού οράματος και ενός κατάλληλου προγράμματος κοινής προσπάθειας για τη δημιουργία αυτών των νέων εμπειριών», πρόσθεσε ο κ. Pimentel.
Ο κ. Michel Nestour, αντιπρόεδρος Ανάπτυξης Διεθνών Λιμένων και Προορισμών της Carnival Corporation & PLC, συμφωνεί ότι η Ελλάδα χρειάζεται να δώσει ένα νέο όραμα στην κρουαζιέρα ώστε να εκμεταλλευτεί την ευνοϊκή θέση στην οποία βρίσκεται σήμερα. «Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για την Ελλάδα να προωθήσει τις ομορφιές της χώρας, πέρα από τους διάσημους προορισμούς, ώστε να εκμεταλλευτεί το τεράστιο δυναμικό της βιομηχανίας κρουαζιέρας.
Οι κορυφαίοι προορισμοί δεν εξαντλούνται στη Σαντορίνη και τη Μύκονο και η Ελλάδα πρέπει να προωθήσει περισσότερους προορισμούς, ιδιαίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που δεν έχουν υψηλό κόστος».
Μόλις το 2% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει ζήσει την εμπειρία της κρουαζιέρας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στην Ασία και την Κίνα, κατά τα λεγόμενα του κ. Tom Fecke, γενικού γραμματέα της CLIA Europe. «Η Ελλάδα θα πρέπει να στραφεί προς την Κίνα και να διαφημιστεί συντονισμένα με στόχο να διαφοροποιηθεί από τους υπόλοιπους γειτονικούς προορισμούς που αντιμετωπίζουν εντάσεις. Επίσης, χρειάζεται να επενδύσει στη βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών για να είναι έτοιμη να υποδεχθεί την είσοδο στην αγορά των νέων πλοίων δυναμικότητας άνω των 4.000 επιβατών.
Στην κατηγορία αυτή θα κατατάσσονται περισσότερα από τα μισά νεότευκτα πλοία την περίοδο 2020-2026, πρόσθετης δυναμικότητας 230.000 επιβατών».
Την πρώτη ημέρα του Forum συζητήθηκαν επίσης τα ζητήματα πολιτικής και ασφάλειας που έχουν επηρεάσει την ανάπτυξη της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου δίνοντας την αφορμή στον πρόεδρο και & CEO της Grupo Pullmantur, Richard Vogel, να σχολιάσει την απόφαση της εταιρείας του να διαγράψει το λιμάνι του Μαρμαρά της Τουρκίας από τα δρομολόγιά της μέχρι νεωτέρας. Την ίδια τύχη είχαν κι άλλα μεγάλα τουρκικά λιμάνια, όπως εκείνο του Κουσάντασι. «Επομένως, η Ελλάδα έχει πολλές ευκαιρίες να αυξήσει τις δυνατότητες homeporting και τους όγκους των επισκεπτών εφόσον, με σκληρή δουλειά, δώσει νέο όραμα στο προϊόν της, επενδύσει σε υποδομές και διαφοροποιήσει το χαρτοφυλάκιο προϊόντων καθώς διαθέτει το πλεονέκτημα της πολιτικής σταθερότητας.
Ωστόσο, παραμένει το ερώτημα τι θα κάνει η Ελλάδα για να διατηρήσει τον αυξημένο όγκο επισκεπτών που δέχεται, όταν ανοίξει και πάλι η αγορά της Τουρκίας και των άλλων χωρών της Αν. Μεσογείου».