Από την αρχή θα κληθεί να συμπληρώσει το παζλ με την εικόνα της αξιοποίησης των 10 μικρότερων, αλλά εθνικής σημασίας λιμανιών η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Το μόνο δεδομένο μέχρι τώρα είναι ότι το ενδιαφέρον του ιδιωτικού τομέα είναι περιορισμένο και εδράζεται περισσότερο στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, κυρίως για ενεργειακούς σκοπούς, αλλά και της Ελευσίνας στην οποία η Cosco θα ήθελε υπό προϋποθέσεις να αναπτύξει λιμενικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης ξηρού φορτίου. Επίσης σε πολλά λιμάνια έχει καταγραφεί ενδιαφέρον κυρίως σε ό,τι αφορά τον τομέα της κρουαζιέρας.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Από την αρχή θα κληθεί να συμπληρώσει το παζλ με την εικόνα της αξιοποίησης των 10 μικρότερων, αλλά εθνικής σημασίας λιμανιών η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Το μόνο δεδομένο μέχρι τώρα είναι ότι το ενδιαφέρον του ιδιωτικού τομέα είναι περιορισμένο και εδράζεται περισσότερο στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, κυρίως για ενεργειακούς σκοπούς, αλλά και της Ελευσίνας στην οποία η Cosco θα ήθελε υπό προϋποθέσεις να αναπτύξει λιμενικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης ξηρού φορτίου. Επίσης σε πολλά λιμάνια έχει καταγραφεί ενδιαφέρον κυρίως σε ό,τι αφορά τον τομέα της κρουαζιέρας.
Πρόσφατα, η νέα πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Λίλα Τσιτσογιαννοπούλου, είχε δηλώσει ότι τον «χορό» για την ιδιωτικοποίηση των 10 μικρότερων λιμένων θα ανοίξει η Αλεξανδρούπολη.
Η πρόθεση της κυβέρνησης να μην προχωρήσει το ΤΑΙΠΕΔ σε πωλήσεις του 100% των μετοχών των λιμανιών (θα προτιμούσε να γίνουν παραχωρήσεις), αλλά και οι μεγάλες αντιδράσεις που καταγράφηκαν σε τοπικό επίπεδο μετά τις δηλώσεις της νέας προέδρου του Ταμείου, έφεραν ανατροπές στον σχεδιασμό και πλέον όλα εξετάζονται από μηδενική βάση. Σε επίπεδο αγοράς έχουν ήδη γίνει προχωρημένες συζητήσεις με τον ιδιωτικό τομέα στα σημεία που έχει καταγραφεί ενδιαφέρον και είναι άγνωστο αν θα υπάρξει ανταπόκριση στον νέο γύρο συζητήσεων που θα γίνουν στο επόμενο διάστημα.
Τα αποτελέσματα
Παρά το περιορισμένο επενδυτικό ενδιαφέρον, τα τελευταία χρόνια οι 10 Οργανισμοί Λιμένων Α.Ε., στους οποίους το ΤΑΙΠΕΔ είναι ο μοναδικός μέτοχος, έχουν πετύχει εντυπωσιακή βελτίωση στα οικονομικά τους αποτελέσματα. Από αυτά προκύπτει ότι στη συντριπτική πλειονότητα των λιμένων καταγράφεται αισθητή βελτίωση της κερδοφορίας το 2016, αποτέλεσμα της καλής διαχείρισης από τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων. Ο μέσος όρος αύξησης των κερδών σε ετήσια βάση διαμορφώνεται ως εξής: