Με την επικράτηση της Τράπεζας Πειραιώς και των μικρομετόχων που συντάσσονται μαζί της έληξε μία ακόμη μάχη του «πολέμου» που διεξάγεται εδώ και ένα σχεδόν χρόνο για τον έλεγχο της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways. Την Τρίτη 16 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Hellenic Seaways, μετά την αναβολή της 20ής Απριλίου 2017.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Με την επικράτηση της Τράπεζας Πειραιώς και των μικρομετόχων που συντάσσονται μαζί της έληξε μία ακόμη μάχη του «πολέμου» που διεξάγεται εδώ και ένα σχεδόν χρόνο για τον έλεγχο της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways. Την Τρίτη 16 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Hellenic Seaways, μετά την αναβολή της 20ής Απριλίου 2017.
Υπενθυμίζεται ότι η σύγκληση της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης είχε ζητηθεί από τις Μινωικές Γραμμές, θυγατρική του Ομίλου Grimaldi, η οποία ελέγχει το 48,5% των μετοχών της εταιρείας και είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος. Δεν εκπροσωπείται όμως στο διοικητικό συμβούλιο της HSW, μετά τη ρήξη που επήλθε στις σχέσεις του με την Τράπεζα Πειραιώς, που ελέγχει το 40,5% και τους υπόλοιπους μικρομετόχους οι οποίοι καταφέρνουν να συγκεντρώνουν το 50,1% των μετοχών της εταιρείας μεταξύ των παρόντων στις γενικές συνελεύσεις.
Η προχθεσινή έκτακτη συνέλευση είχε ζητηθεί από τις Μινωικές για να ληφθούν αποφάσεις σε τέσσερα θέματα που αφορούσαν την πώληση του Highespeed 6, το ύψος των δαπανών για τις επισκευές των πλοίων «Νήσος Σάμος», «Νήσος Ρόδος» και «Hellenic Highspeed», τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας και την αλλαγή του διοικητικού συμβουλίου της.
Ουσιαστικά, όμως, για τα τρία πρώτα από τα τέσσερα θέματα η υπόθεση είχε κριθεί στα δικαστήρια, καθώς στις 26 Απριλίου 2017 το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιώς (Διαδικασία Εκουσίας Δικαιοδοσίας) στο οποίο είχαν προσφύγει οι Μινωικές Γραμμές ζητώντας έκτακτο έλεγχο διαχείρισης, απέρριψε το σχετικό αίτημα και έκρινε οριστικά, μεταξύ άλλων, ότι οι πραγματοποιηθείσες επισκευές στα πλοία της HSW, καθώς και η πώληση του ταχύπλοου υπαγορεύθηκαν από την ανάγκη ενδυνάμωσης της εμπορικής παρουσίας της εταιρείας και συνεπώς δεν θα μπορούσαν να συνιστούν διαχείριση που αντίκειται στα χρηστά ήθη ή μη συνετή διαχείριση. Έτσι, παρά τις παρεμβάσεις των δικηγόρων εκπροσώπων των Μινωικών Γραμμών στην προχθεσινή γενική συνέλευση δεν σημειώθηκε κάποια ουσιαστικά εξέλιξη.
Όλα έγιναν σε χαμηλούς τόνους και οι εργασίες της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης ολοκληρώθηκαν, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Hellenic Seaways, «με στήριξη της πλειοψηφίας των μετόχων στη διοίκηση της εταιρείας, δεδομένου ότι για τα τρία πρώτα από τα τέσσερα θέματα που απασχόλησαν την έκτακτη Γενική Συνέλευση είχε ήδη προηγηθεί από 26 Απριλίου 2017 έκδοση δικαστικής απόφασης από το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιώς».
Αναφορικά με το τέταρτο θέμα περί ανάκλησης του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας και εκλογή νέου, εξελέγη νέο Διοικητικό Συμβούλιο, η σύνθεση του οποίου αποτελείται από τους: Αγαπητό Αντώνη, Αγγελιδάκη Σταύρο, Βαβουράκη Μιχάλη, Βασιλοκωνσταντάκη Γεώργιο, Κληρίδη Χριστάκη (Τάκη), Κληρονόμο Κωνσταντίνο, Κορρέ Ιωάννη-Αλκιβιάδη, Λοϊζίδη Κωνσταντίνο, Παπαϊωάννου Γεώργιο, Σαρλή Μιχαήλ και Τρίγκα Ηλία.
Να σημειωθεί ότι από την πλευρά των Μινωικών προτάθηκαν ορισμένοι υποψήφιοι για το διοικητικό συμβούλιο, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονταν ο Emanuele Grimaldi, ο αδελφός του Gianluka Grimaldi, o διευθύνων σύμβουλος των Μινωικών Γραμμών Αντώνης Μαναδιάκης και άλλοι, οι οποίοι δεν εξελέγησαν.
Οι μέτοχοι έδειξαν την εμπιστοσύνη τους στα ίδια έως σήμερα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, με την προσθήκη δύο νέων μελών, του ναυπηγού Μιχάλη Βαβουράκη και του οικονομολόγου Ηλία Τρίγκα, τονίζει η HSW στη σχετική ανακοίνωση. Μετά την εκλογή, το Διοικητικό Συμβούλιο κατά την πρώτη του συνεδρίαση συγκροτήθηκε σε σώμα και εξέλεξε ως πρόεδρο τον Κωνσταντίνο Κληρονόμο, ως Α’ αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Αντώνη Αγαπητό και ως Β’ αντιπρόεδρο τον Γεώργιο Παπαϊωάννου.
Μετά το τέλος των εργασιών, ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways Αντώνης Αγαπητός δήλωσε: «Είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος αναφορικά με την πορεία της εταιρείας. Με σκληρή δουλειά, όραμα και πίστη στις δυνατότητές μας, η διοίκηση της Hellenic Seaways συνεχίζει να εργάζεται απρόσκοπτα με στόχο τη συνεχή ανάπτυξη της εταιρείας μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό και έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον».
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, δεν αναμενόταν και διαφορετικό αποτέλεσμα στη Γενική Συνέλευση, καθώς ήδη η Τράπεζα Πειραιώς έχει βγάλει προς πώληση το 40,5% των μετοχών που κατέχει στην HSW και οι Μινωικές Γραμμές έχουν καταθέσει μία προσφορά (άλλη μία έχει καταθέσει ο Μάριος Ηλιόπουλος της Seajets) οι οποίες κρίθηκαν ως μη ικανοποιητικές από την Τράπεζα, όπως αποκάλυψε από τα μέσα Απριλίου η «Ν». Από την πλευρά των Μινωικών Γραμμών φαίνεται να κρατιούνται χαμηλοί τόνοι και περιμένουν, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, την επόμενη κίνηση από την Τράπεζα Πειραιώς.