Την ελληνική σημαία ύψωσαν σε νέα αποκτήματα του στόλου τους ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού. Σε μία περίοδο που η συζήτηση για την ανάγκη στήριξης του ελληνικού νηολογίου αλλά και της ελληνικής ναυτιλίας γενικότερα βρίσκεται στην επικαιρότητα, εν όψει της οριστικής απόφασης από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με το φορολογικό σύστημα που διέπει την ελληνική ναυτιλία, οι Έλληνες εφοπλιστές που παραδοσιακά προτιμούσαν το ελληνικό νηολόγιο συνεχίζουν να υψώνουν στους ιστούς των πλοίων τους την ελληνική σημαία, παρά το ότι η χώρα αντιμετωπίζει προβλήματα ανταγωνιστικότητας έναντι άλλων σημαιών.
Από την έντυπη έκοδση
Του Λάμπτρου Καραγεώργου
[email protected]
Την ελληνική σημαία ύψωσαν σε νέα αποκτήματα του στόλου τους ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού. Σε μία περίοδο που η συζήτηση για την ανάγκη στήριξης του ελληνικού νηολογίου αλλά και της ελληνικής ναυτιλίας γενικότερα βρίσκεται στην επικαιρότητα, εν όψει της οριστικής απόφασης από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με το φορολογικό σύστημα που διέπει την ελληνική ναυτιλία, οι Έλληνες εφοπλιστές που παραδοσιακά προτιμούσαν το ελληνικό νηολόγιο συνεχίζουν να υψώνουν στους ιστούς των πλοίων τους την ελληνική σημαία, παρά το ότι η χώρα αντιμετωπίζει προβλήματα ανταγωνιστικότητας έναντι άλλων σημαιών.
Επίσης πληροφορίες φέρουν τον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή να επιμένει στις πρωτοβουλίες που είχε εξαγγείλει, για να έρθουν περισσότερα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου κυβερνητικού σχεδίου περαιτέρω σύζευξης της ελληνικής ναυτιλίας με την ελληνική οικονομία και στήριξής της σε επίπεδο Ε.Ε. Ένα σχέδιο που αφορά τόσο τη συμβολή των εφοπλιστών στα δημοσιονομικά όσο και την ενίσχυση της απασχόλησης, με αλλαγές όμως στο καθεστώς των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, με στόχο τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού πλοίου. Ένα σχέδιο που προϋποθέτει βέβαια ότι θα αποτραπεί οποιαδήποτε αρνητική εξέλιξη σε επίπεδο Ε.Ε. σχετικά με τη φορολογική αντιμετώπιση της ελληνικής ναυτιλίας.
Αναφορικά με το νηολόγιο, τον Φεβρουάριο του 2017 παρατηρείται μία αντιστροφή της τάσης των τελευταίων μηνών και αυξήθηκε για δύο συνεχόμενους μήνες ο αριθμός των υπό ελληνική σημαία πλοίων. Έτσι από 1.832 πλοία τον Δεκέμβριο του 2016, τον Ιανουάριο τα πλοία στο νηολόγιο ήταν 1.835 και τον Φεβρουάριο έφθασαν τα 1.843. Πάντως, το τελευταίο τετράμηνο, σύμφωνα με τις εγκριτικές πράξεις που έχουν δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, τουλάχιστον 21 πλοία, που ανήκουν σε πολύ γνωστές ελληνικές εφοπλιστικές οικογένειες, ύψωσαν την ελληνική σημαία. Ειδικότερα, το δεξαμενόπλοιο με σημαία Νήσων Μάρσαλ «Gener8 Spyridon» περίπου 81.151 κοχ, που ναυπηγήθηκε το 2000, και ανήκει στον όμιλο της Avin, ύψωσε ελληνική σημαία και μετονομάσθηκε σε «Κρήτη Άιλαντ» (Kriti Island).
Επίσης την ελληνική σημαία ύψωσαν έξι πλοία του Ομίλου Αγγελικούση, που στηρίζει πλήρως την ελληνική σημαία. Πρόκειται για τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «Μαράν Ελένη» (Maran Ηelen), το δεξαμενόπλοιο-υγραεριοφόρο (LNG) «Μαράν Γκασ Ρωξάνη» (Maran Gas Roxana), το δεξαμενόπλοιο «Μαράν Αρετή» (Maran Arete), το δεξαμενόπλοιο-υγραεριοφόρο (LNG) «Μαράν γκας Οδυσσέας» (Μaran gas Odysses), το δεξαμενόπλοιο-υγραεριοφόρο (LNG) «Γουντσαϊντ Ρισγουϊδερς» (Woodside Rees Withers) και το δεξαμενόπλοιο «Μαράν Ερμιόνη» (Maran Hermione).
Την ελληνική σημαία ύψωσαν τρία πλοία της ναυτιλιακής εταιρείας Polembros της οικογένειας Σπύρου Πολέμη και συγκεκριμένα το φορτηγό πλοίο «Earnest Sky» περίπου 50.625 κόρων ολικής χωρητικότητας, που θα φέρει την ελληνική σημαία με το όνομα «Δήλος Γουόριορ» (Dilos Warrior) και τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «Ριλάιαμπλ Γουόριορ» (Reliable Warrior) και «Προυντεντ Γουόριορ» (Prudent Warrior).
Επιπλέον, άλλα δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια της «Arcadia Shipmanagement», του Ομίλου Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου, ύψωσαν το προηγούμενο τετράμηνο την ελληνική σημαία. Πρόκειται για «Έτζιαν Βίζιον» (Aegean Vision) και «Έτζιαν Φάιτερ» (Aegean Fighter).
Η Atlantic Bulk της οικογένειας Κουμάνταρου ύψωσε επίσης σε δύο ακόμη φορτηγά πλοία την ελληνική σημαία. Πρόκειται για δύο νεότευκτα που κατασκευάσθηκαν σε βιετναμέζικα ναυπηγεία και ειδικότερα για τα «Ντεζερτ Ρέιντζερ» (Desert Ranger) και «Ντεζερτ Τσάλεντζερ» (Desert Challenger).
Και η Kyklades Maritime του Ομίλου Αλαφούζου σήκωσε ελληνική σημαία σε δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια, τα «Μήλος» (Milos) και «Πολυαιγος» (Poliegos).
Επίσης την ελληνική σημαία ύψωσε το πλοίο «ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ» (Amfitriti), πρώην «Thelisis», που έφερε σημαία Μάλτας και ανήκει τώρα στη ναυτιλιακή εταιρεία Paloma Shipping CORP της οικογένειας Φωτεινής Καραμανλή.
Και η Minerva Marine της οικογένειας Ανδρέα Μαρτίνου ύψωσε την ελληνική σημαία σε ένα ακόμη νεότευκτο δεξαμενόπλοιό της, το «Μινέρβα Καλυψώ» (Minerva Kalypso).
Ακόμη το φορτηγό πλοίο με σημαία Τουρκίας «Nemtas-2» άλλαξε χέρια, όνομα και σημαία και πέρασε στην ελληνική ναυτιλιακή «Sea Champion Marine INC», η οποία ύψωσε στο πλοίο την ελληνική σημαία και το μετονόμασε σε «Ση Τσάμπιον» (Sea Champion).
Την ελληνική σημαία σήκωσε και το νεότευκτο «Αρόζα» (Arosa) της «Neda Maritime Agency», όπως και το δεξαμενόπλοιο «Speedway» που πέρασε στον έλεγχο της «Nereus Shipping S.A.» της οικογένειας Λαιμού.
Συνάντηση με τον ΥΠΟΙΚ
Τα φορολογικά θέματα (παρέμβαση της Ε.Ε. στο φορολογικό πλαίσιο της ελληνικής ναυτιλίας και εθελοντική εισφορά) φαίνεται να αποτέλεσαν το αντικείμενο χθεσινής συνάντησης αντιπροσωπείας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, με επικεφαλής τον πρόεδρό της Θεόδωρο Βενιάμη, με τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο. Οι δύο άνδρες δεν έκαναν δηλώσεις μετά τη συνάντηση.