Αυξημένες πληρότητες παρουσίασαν το 2016 τα ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρετανία» και «King George» του Ομίλου Λάμψα, ο οποίος αύξησε πωλήσεις και κερδοφορία και πριν από λίγες ημέρες υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με τον όμιλο Accor για ένα από τα ξενοδοχεία που ελέγχει στο Βελιγράδι, το «Excelsior».
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Αυξημένες πληρότητες παρουσίασαν το 2016 τα ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρετανία» και «King George» του Ομίλου Λάμψα, ο οποίος αύξησε πωλήσεις και κερδοφορία και πριν από λίγες ημέρες υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με τον όμιλο Accor για ένα από τα ξενοδοχεία που ελέγχει στο Βελιγράδι, το «Excelsior».
Για το 2017 ο όμιλος αναμένει να συνεχιστεί η αυξητική τάση των πωλήσεων, ενώ περιμένει και σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας λόγω τροποποίησης της σύμβασης διαχείρισης των ξενοδοχείων «Μεγάλη Βρετανία» και «King George» με τον όμιλο Marriott, με την οποία μειώνονται δραστικά οι αμοιβές διαχείρισης για την τριετία 2017-2019.
Ειδικότερα, τα ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρετανία» και «King George» παρουσίασαν για το 2016 αυξημένες πληρότητες 68,39%, έναντι 66,24% το 2015, αλλά οριακή μείωση στα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (ΑRR) στα 258,56 ευρώ έναντι 261,37 ευρώ το 2015.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην οικονομική έκθεση για το 2016 του ομίλου Λάμψα, ο οποίος είναι εισηγμένος στο Χ.Α., η πληρότητα των δωματίων στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας της Αθήνας αυξήθηκε κατά 3,6% το 2016, έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2015, διαμορφώνοντας τον δείκτη στα 67,7% έναντι 65,3% το 2015.
Η μέση τιμή δωματίου στα ξενοδοχεία αυξήθηκε κατά 3,3% έναντι του 2015, φτάνοντας τα 158,19 ευρώ έναντι 153,20 ευρώ το 2015. Κατά συνέπεια, το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο αυξήθηκε στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Αθήνας κατά 7% (λόγω μείωσης των διαθεσίμων δωματίων κατά 4,9%), ενώ τα συνολικά έσοδα δωματίων αυξήθηκαν κατά 1,8%.
Η μέση τιμή δωματίου στο «Μεγάλη Βρετανία» ήταν 271,06 ευρώ έναντι 268,68 ευρώ το 2015 και το μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο στα 180,64 ευρώ έναντι 175,45 ευρώ. Στο «King George» η μέση τιμή δωματίου ήταν το 2016 στα 239,72 ευρώ, όση και το 2015, ενώ το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο στα 164,83 ευρώ έναντι 165,83 ευρώ το 2015.
Σημειώνεται ότι τα έσοδα του ομίλου Λάμψα ανήλθαν το 2016 στα 52,38 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 1,67% από τα 51,522 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν, τα EBITDA ανήλθαν στα 13,023 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο 10,88% και τέλος τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 2,288 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,303 εκατ. ευρώ το 2015. Η εταιρεία δεν θα διανείμει μέρισμα εφόσον το εγκρίνει η γενική συνέλευση.
Το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία» εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 2% σε σχέση με την περσινή χρονιά, ενώ οι πωλήσεις του «King George» παρέμειναν σταθερές. Όσον αφορά τα ξενοδοχεία του ομίλου στη Σερβία, το μεν «Hyatt Regency Belgrade» κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 5%, το μεν «Excelsior» κατέγραψε μείωση πωλήσεων 16,5%, ενώ το «Sheraton» Ρόδου εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 4,1%.
Ο κύκλος εργασιών της μητρικής (ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρετανία» και «King George») ανήλθε στα 42,072 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 1,52%, ενώ τα EBITDA ανήλθαν στα 9,773 εκατ. ευρώ έναντι 8,562 εκατ. ευρώ το 2015.
Επίσης σταθερή με οριακή άνοδο ήταν και η πορεία του «Sheraton» Ρόδου, το οποίο ενοποιείται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης, με τζίρο 9,901 εκατ. ευρώ έναντι 9,448 εκατ. ευρώ το 2015 και EBITDA στα 2,126 εκατ. ευρώ έναντι 1,872 εκατ. ευρώ το 2015.
Στο μεταξύ, η θυγατρική εταιρεία του Ομίλου Λάμψα, η Excelsior, υπέγραψε στις 24 Απριλίου σύμβαση διαχείρισης του ξενοδοχείου της με την εταιρεία Orbis s.a. του Ομίλου Accor. Η διάρκεια της σύμβασης είναι δεκαετής με δικαίωμα ανανέωσης με τους ίδιους όρους για 10 επιπλέον έτη.
Η ενεργοποίηση της σύμβασης και η έναρξη λειτουργίας του υπό τη διαχείριση της Accor ορίστηκε για την 1η Σεπτεμβρίου 2017. Το ξενοδοχείο θα λειτουργήσει κάτω από τον τίτλο «Mercure Belgrade Excelsior». Οι αμοιβές διαχείρισης περιλαμβάνουν ποσοστό επί των εσόδων και ποσοστό επί του μικτού λειτουργικού κέρδους υπό την προϋπόθεση επίτευξης στόχων.
Η Accor Hotels είναι μία από τις πέντε κορυφαίες αλυσίδες ξενοδοχείων στον κόσμο και κατέχει ηγετική θέση σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ασία. Λειτουργεί 2.300 ξενοδοχεία υπό άμεση διαχείριση σύμβασης και επιπροσθέτως 1.800 ξενοδοχεία υπό σύμβαση δικαιόχρησης, συνολικά σε 95 χώρες.