Την ολοκλήρωση της συμφωνίας παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 χρόνια, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Fraport Greece, υπέγραψαν οι αρμόδιοι υπουργοί, Οικονομικών Ευκλειδης Τσακαλώτος, Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος. Η κοινοπραξία FRAPORT AG - SLENTEL Ltd. κατέβαλε το εφάπαξ τίμημα ύψους 1,234 δισ. ευρώ.
Την ολοκλήρωση της συμφωνίας παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 χρόνια, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Fraport Greece, υπέγραψαν τη Μεγάλη Τρίτη οι αρμόδιοι υπουργοί, Οικονομικών Ευκλειδης Τσακαλώτος, Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος. Εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, υπέγραψε ο Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Αντώνης Λεούσης.
Η κοινοπραξία FRAPORT AG - SLENTEL Ltd. κατέβαλε το εφάπαξ τίμημα ύψους 1,234 δισ. ευρώ, ενώ η συνολική οικονομική συμφωνία, στο πλαίσιο του διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπει επιπλέον 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, καθώς και κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά έτος 28,6% των Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων των αεροδρομίων. Συνολικά το ύψος των παραπάνω εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ στη χρονική διάρκεια της παραχώρησης, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ.
Πλέον του ανωτέρω εφάπαξ και ετήσιου (σταθερού και μεταβλητού) τιμήματος, το Ελληνικό Δημόσιο προσδοκά σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη ύψους μέχρι 4,6 δισ. ευρώ.
Στον ιδιώτη επενδυτή παραχωρείται η χρήση, λειτουργία, ανάπτυξη και εκμετάλλευση των αεροδρομίων για περίοδο 40 ετών. Σε αεροδρόμια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας (δηλαδή των Χανίων και του Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχιοδρόμων, ο οποίος και παραμένει στην Πολεμική Αεροπορία, παρά μόνο ο αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας, ενώ ο παραχωρησιούχος θα πληρώνει το Δημόσιο για τη χρήση των κοινών υποδομών.
Εντός των υποχρεώσεων της κοινοπραξίας είναι να αναβαθμίσει τα αεροδρόμια μέσα στα τέσσερα πρώτα χρόνια της παραχώρησης, ώστε να συμμορφώνονται με τα αντικειμενικά προσδιορισμένα κριτήρια Επιπέδου C, όπως αυτά καθορίζονται από την ΙΑΤΑ και στη συνέχεια να τα συντηρεί και να διατηρεί αυτά τα επίπεδα εξυπηρέτησης για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης. Οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει ο επενδυτές περιέρχονται και αυτές στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου και επιστρέφουν σε αυτό με τη λήξη της παραχώρησης.