Μεγάλο ενδιαφέρον φαίνεται ότι υπάρχει για την κατασκευή και λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο «Στρατόπεδο Γκόνου» στη Θεσσαλονίκη, αφού έως τώρα τουλάχιστον 12 εταιρείες έχουν λάβει το τεύχος μη δεσμευτικών προσφορών από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Μεγάλο ενδιαφέρον φαίνεται ότι υπάρχει για την κατασκευή και λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο «Στρατόπεδο Γκόνου» στη Θεσσαλονίκη, αφού έως τώρα τουλάχιστον 12 εταιρείες έχουν λάβει το τεύχος μη δεσμευτικών προσφορών από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Πρόκειται, σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ άλλων για τις εταιρείες ΟΛΘ, DP World, η οποία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για το 67% του λιμένα της Θεσσαλονίκης, ΤΕΡΝΑ, ΕΤΒΑ (θυγατρική της Πειραιώς, η οποία έχει ανακηρυχτεί ανάδοχος για το Θριάσιο Ε/Κ σε κοινοπραξία με την Goldair), Κuehne+Νagel, Valeur, Δομοτεχνική, ΕΚΜΕ και κάποιες μελετητικές εταιρείες.
Ο διαγωνισμός, που διεξάγεται από τη ΓΑΙΑΟΣΕ, θα γίνει στα πρότυπα του Θριασίου, δηλαδή με σύμβαση παραχώρησης και με τις επενδύσεις που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 150 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, οι μη δεσμευτικές προσφορές μπορούν να κατατεθούν μέχρι τις 30 Μαΐου. Η τελική φάση του διαγωνισμού με τις δεσμευτικές προσφορές θα ξεκινήσει μετά τον Οκτώβριο και θεωρείται δεδομένο ότι θα συμμετάσχει και ο νέος μέτοχος του ΟΛΘ.
Επισημαίνεται ότι πολλά θα εξαρτηθούν και από την κατάληξη του διαγωνισμού πώλησης του 67% του ΟΛΘ, αφού ο διαγωνισμός για την παραχώρηση για 50 χρόνια του εμπορευματικού κέντρου που θα αναπτυχθεί στο στρατόπεδο Γκόνου είναι στενά συνδεδεμένος με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ.
Υπογραμμίζεται ότι η πλειοψηφία των φορτίων διεθνούς προορισμού, που διακινούνται από τον ΟΛΘ, είναι χύδην εμπορεύματα, πρώτες ύλες ή γενικό φορτίο, επομένως είναι ιδιαίτερα σημαντική η ύπαρξη μεγάλης έκτασης για προσωρινή εναπόθεση και ενδιάμεση επεξεργασία. Τέλος, πρόσθετες απαιτήσεις αποθήκευσης δημιουργεί και η κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ.
Ήδη 200 στρέμματα του στρατοπέδου έχουν καθαριστεί από παλαιά πυρομαχικά και αναμένεται, με νέα εργολαβία, να καθαριστούν τα υπόλοιπα σχεδόν 400. Παράλληλα, η ΓΑΙΑΟΣΕ με την ΕΡΓΟΣΕ θα προχωρήσουν στην κατασκευή μιας νέας γραμμής, 1,5 χλμ., η οποία θα συνδέει τον σταθμό διαλογής με το στρατόπεδο.
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, ο Αθανάσιος Σχίζας, διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ, βρίσκεται σε επαφές με την Εγνατία, την περιφέρεια και τον Δήμο Δέλτα για την ανάπτυξη οδικών έργων που θα συνδέουν το κέντρο διαλογής με το Στρατόπεδο Γκόνου, ώστε να υπάρχει πλήρης οδική διασύνδεση και κόμβοι που θα διευκολύνουν τις μεταφορές και να υπάρχει πλήρης οδική και σιδηροδρομική σύνδεση των 600 στρεμμάτων του στρατοπέδου.
200 στρεμ. και στην Αλεξανδρούπολη
Από τη ΓΑΙΑΟΣΕ προχωρούν και οι διαδικασίες για την αξιοποίηση και της έκτασης 200 στρεμμάτων που διαθέτει η εταιρεία στην Αλεξανδρούπολη, με στόχο η διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρησή της να ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2018.
Οι εξελίξεις για την αξιοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να δημιουργήσουν ανάλογο επενδυτικό ενδιαφέρον και για το εμπορευματικό κέντρο εκεί, ενώ τους επόμενους μήνες η εταιρεία προγραμματίζει σειρά διασκέψεων για να ανιχνεύσει το ενδιαφέρον των επενδυτών. Τέλος, πέρα από την αξιοποίηση των μεγάλων εκτάσεων που διαθέτει κοντά στα δύο λιμάνια, η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ ρίχνει το βάρος της και στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών υπηρεσιών. Από τις 32 συνολικά μηχανές που έχει διαθέσιμες (πλέον των 31 που μισθώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ), ήδη είναι δεσμευμένες οι 10 από τι νέες εταιρείες (Rail Cargo - Goldair και Pearl) που ετοιμάζονται να μπουν στις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Οι προοπτικές για την εταιρεία στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται είναι θετικές και ήδη το 2016 σημείωσε αύξηση εσόδων, τα οποία έφτασαν στα 35 εκατ. ευρώ.