Την αναβίωση του «best seller» της παγκόσμιας κρουαζιέρας, ελληνικά νησιά - Αίγυπτος και Ισραήλ, αναζητούν οι μεγάλοι όμιλοι προκειμένου να επαναφέρουν τα πλοία τους στην Ανατολική Μεσόγειο. Αυτό αποκαλύπτει ο αντιπρόεδρος Ανάπτυξης της Crystal Cruises Claudius Docetel, ο οποίος στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τo τέταρτο Posidonia Sea Tourism Forum, που θα γίνει στις 22 με 24 Μαΐου στην Αθήνα, τονίζει: «Όταν ξεκίνησα την καριέρα μου στον κλάδο, ο συνδυασμός της κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά, στην Αίγυπτο και στο Ισραήλ ήταν μαγικός και ένα από τα best sellers».
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Την αναβίωση του «best seller» της παγκόσμιας κρουαζιέρας, ελληνικά νησιά - Αίγυπτος και Ισραήλ, αναζητούν οι μεγάλοι όμιλοι προκειμένου να επαναφέρουν τα πλοία τους στην Ανατολική Μεσόγειο. Αυτό αποκαλύπτει ο αντιπρόεδρος Ανάπτυξης της Crystal Cruises Claudius Docetel, ο οποίος στο πλαίσιο της προετοιμασίας για τo τέταρτο Posidonia Sea Tourism Forum, που θα γίνει στις 22 με 24 Μαΐου στην Αθήνα, τονίζει: «Όταν ξεκίνησα την καριέρα μου στον κλάδο, ο συνδυασμός της κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά, στην Αίγυπτο και στο Ισραήλ ήταν μαγικός και ένα από τα best sellers».
Η μαγική συνταγή, πάντως, για τη χώρα μας, σύμφωνα με τον κ. Docetel είναι η ανανεωμένη στρατηγική marketing. Ζήτημα το οποίο έχουν θέσει κατ’ επανάληψη στις ελληνικές κυβερνήσεις οι φορείς της κρουαζιέρας στη χώρα, χωρίς όμως το αίτημα αυτό να βρει ανταπόκριση μέχρι σήμερα.
«Η αναβίωση του συνδυασμού αυτών των προορισμών θα ήταν προς όφελος ολόκληρης της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου. Δυστυχώς, όμως, και οι τρεις προορισμοί συνεχίζουν να έχουν προβλήματα. Εμείς σιγά σιγά προσπαθούμε να ξαναχτίσουμε τον αριθμό των δρομολογίων μας στην περιοχή, παρακολουθώντας προσεκτικά τη ζήτηση. Δυστυχώς, η ζήτηση για την Ελλάδα, κατά την άποψή μου, δεν πλησιάζει καθόλου τα επίπεδα στα οποία ήταν παλιά ή τα επίπεδα όπου πρέπει να βρίσκεται. Η μαγεία της Ελλάδας απαιτεί ανανεωμένη στρατηγική μάρκετινγκ» σημείωσε ο κ. Docetel.
Ανάλογη είναι και η θέση της Azamara. Ο Larry Pimentel, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Azamara Cruises, προσέθεσε: «Ενώ έχουμε μειώσει τις κρουαζιέρες μας στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και τις κρουαζιέρες που πηγαίνουν στην Τουρκία, η Ελλάδα παραμένει ένας δημοφιλής προορισμός για την Azamara. Η Ελλάδα θα συνεχίσει να περιλαμβάνεται στα μελλοντικά μας δρομολόγια, τα οποία επισκέπτονται 10-12 διαφορετικά ελληνικά λιμάνια κάθε σεζόν».
Οι μικρότερες εταιρείες, που δεν έχουν την ευχέρεια να κάνουν μεγάλα ανοίγματα σε μακρινούς προορισμούς, όπως είναι η Pulmantur Cruises με έδρα την Ισπανία, ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν νέους προορισμούς στην Ελλάδα. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Richard Vogel, «σχεδιάζουμε να συμπεριλάβουμε περισσότερους και νέους αποκλειστικούς προορισμούς, όπως τον Βόλο, βελτιώνοντας έτσι την πρόσβαση των επισκεπτών στα μοναστήρια των Μετεώρων -τα οποία περιλαμβάνονται στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO-, καθώς και το Ναύπλιο, απ’ όπου οι επιβάτες μας θα επισκέπτονται την Επίδαυρο, την Κόρινθο και τις Μυκήνες. Η Ελλάδα αναμφίβολα προσελκύει το ενδιαφέρον των επιβατών μας με τον πολιτιστικό της πλούτο, τα τοπία, τις παραλίες και το καλό κλίμα της».
Η κα Elisabetta De Nardo, Global Head of Port Operations & Destination Management της Silversea Cruises, συμφωνεί: «Όλο και περισσότερα ελληνικά νησιά υποδέχονται επισκέπτες κρουαζιέρας, πολλά απ’ αυτά για πρώτη φορά, καθώς η απίστευτη ομορφιά της περιοχής είναι σήμερα περισσότερο προσβάσιμη από ποτέ. Η πρόσφατη άρση του καμποτάζ μας επιτρέπει να αναζητούμε νέα δρομολόγια και ευκαιρίες στην περιοχή. Με την υποστήριξη των τοπικών φορέων, σκοπεύουμε να διασφαλίσουμε ότι τα πλοία της Silversea θα συνεχίσουν να επισκέπτονται αυτή την πανέμορφη περιοχή».
Η Σάμος, τα Χανιά της Κρήτης και το Ναύπλιο είναι οι πιο πρόσφατοι ελληνικοί προορισμοί που εντάχθηκαν στα δρομολόγια της Celestyal Cruises στο Αιγαίο, σύμφωνα με τον Kerry Αναστασιάδη, διευθύνοντα σύμβουλο της Celestyal Cruises και πρόεδρο της CLIA Ευρώπης.
«H προσθήκη νέων προορισμών στα δρομολόγιά μας κάθε χρόνο αποτελεί για εμάς δέσμευση. Πριν από τέσσερα χρόνια επισκεπτόμασταν έξι λιμάνια στο Αιγαίο - τη φετινή σεζόν θα επισκεπτόμαστε 15 και θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε τα δρομολόγιά μας. Υπάρχουν τόσοι υπέροχοι προορισμοί κι εμείς θα συνεχίσουμε να φέρνουμε τους επιβάτες μας σε αυτά τα “διαμάντια” του Αιγαίου» είπε ο κ. Αναστασιάδης και πρόσθεσε: «Η Ανατολική Μεσόγειος είναι η βάση της επιχείρησής μας και του brand μας. Καθώς η Ελλάδα προσφέρει αναρίθμητους μοναδικούς προορισμούς για τους ταξιδιώτες απ’ όλο τον κόσμο, οι κρουαζιέρες μας είναι συνυφασμένες με τα μοναδικά στοιχεία του κάθε προορισμού, εν πλω ή στη στεριά, έτσι ώστε οι επισκέπτες μας να έχουν την ευκαιρία να ζουν μια μοναδική εμπειρία σε κάθε λιμάνι».