Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2017 08:52

Deal 538 εκατ. δολ. DHT - BW Group

Αφού απέρριψε μια πρόταση εξαγοράς της από τη Frontline του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία DHT Holdings προχώρησε στην αγορά ενός στόλου 11 VLCC από την BW Group. Δύο από τα 11 πλοία είναι υπό ναυπήγηση και αναμένεται να παραληφθούν από τα ναυπηγεία το 2018.

Από την έντυπη έκδοση 

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Αφού απέρριψε μια πρόταση εξαγοράς της από τη Frontline του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία DHT Holdings προχώρησε στην αγορά ενός στόλου 11 VLCC από την BW Group. Δύο από τα 11 πλοία είναι υπό ναυπήγηση και αναμένεται να παραληφθούν από τα ναυπηγεία το 2018.

Η αξία του εξαγορασθέντος στόλου υπολογίσθηκε από τους brokers στα 538 εκατ. δολ. Η DHT ανακοίνωσε ότι η εξαγορά των πλοίων θα χρηματοδοτηθεί με την έκδοση μετοχών προς τους μετόχους της BW Group, την καταβολή μετρητών και τραπεζικό δανεισμό. Ειδικότερα 256 εκατ. θα συγκεντρωθούν από την έκδοση 32 εκατ. κοινών μετοχών και 15.700 προνομιούχων μετοχών που είναι υποχρεωτικά μετατρέψιμες σε 15,7 εκατ. κοινές μετοχές της DHT, αλλά υπόκεινται στην έγκριση των μετόχων της DHT. Η τιμή διάθεσης των κοινών μετοχών είναι στα 5,37 ανά μετοχή. Η DHT θα καταβάλει επίσης στην BW Group 177,36 εκατ. δολ. σε μετρητά, ενώ θα αναλάβει και την αποπληρωμή των δύο υπό ναυπήγηση πλοίων με το ποσό των 104,16 εκατ. δολ. Οι ταμειακές ανάγκες που σχετίζονται με την αγορά αναμένεται να χρηματοδοτηθούν με τραπεζικό δανεισμό.

Με 33,5% στο μ/κ

Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής η BW Group μαζί με τις θυγατρικές της θα κατέχει το 33,5% του μετοχικού κεφαλαίου DHT, ενώ θα έχει και δύο θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο της DHT.

Η DHT αναμένει ότι ο στόλος των VLCC της BW Group θα παραληφθεί στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2017. Μετά την εξαγορά η DHT θα έχει έναν στόλο δεξαμενόπλοιων με μέσο όρο ηλικίας τα 6,9 χρόνια, που θα αποτελείται από δύο aframaxes και 30 VLCC, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων υπό ναυπήγηση.

Στα τέλη Ιανουαρίου η DHT είχε αποκρούσει πρόταση εξαγοράς από τη Frontline, η οποία προσέφερε 0,725 μετοχές της Frontline για κάθε μία μετοχή της DHT. Η DHT θεώρησε ότι επρόκειτο για επιθετική εξαγορά και αποφάσισε να αντιδράσει με στόχο να αποτρέψει τον έλεγχο από τη Frontline, αξιοποιώντας διάφορες μεθόδους (π.χ. έκδοση νέων μετοχών).

Η Frontline μετά από αυτό έβαλε πλώρη για επέκταση του στόλου της. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, θα προχωρήσει στην αγορά δύο υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων κατηγορίας VLCC από το ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering. Τα πλοία κοστίζουν συνολικά 155 εκατ. δολ. και θα παραδοθούν τον προσεχή Σεπτέμβριο το πρώτο και Οκτώβριο το δεύτερο. Παρά το γεγονός πως η υπερπροσφορά δεξαμενόπλοιων αναμένεται να μειώσει περισσότερο τους ναύλους για τον επόμενο χρόνο, η Frontline σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν τα στελέχη της παρουσιάζει θετικά μακροπρόθεσμα αποτελέσματα στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Διαχειρίζεται έναν στόλο από 54 δεξαμενόπλοια (VLCC, Suezmax, LR2/Aframax και MR), ενώ η κεφαλαιοποίησή της υπερβαίνει το 1,1 δισ. δολ.

Την ίδια στιγμή η DHT Holdings αποφάσισε να εισέλθει σε φάση ανανέωσης του στόλου της. Αρχικά έβαλε προς πώληση ένα από τα παλαιότερα από τα VLCC που διαθέτει, ενώ στη συνέχεια εξασφάλισε χρηματοδότηση για την παραγγελία δύο VLCC’s τα οποία θα κατασκευάσουν τα Hundai Heavy Industries. Η εταιρεία επισημαίνει ότι η χρηματοδότηση που εξασφάλισε θα καλύψει το 50% του κόστους, ενώ το υπόλοιπο θα πληρωθεί από ίδια κεφάλαια, χωρίς την έκδοση νέων μετοχών.