Στην εμβάθυνση της στρατηγικής σχέσης συνεργασίας ανάμεσα σε Ελλάδα και Ισραήλ στον τομέα των ναυτιλιακών μεταφορών αναμένεται να οδηγήσει η συμφωνία που υπέγραψαν ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής και η πρέσβης του Ισραήλ στην Αθήνα Ιρίτ Μπεν - Άμπα.
Στην εμβάθυνση της στρατηγικής σχέσης συνεργασίας ανάμεσα σε Ελλάδα και Ισραήλ στον τομέα των ναυτιλιακών μεταφορών αναμένεται να οδηγήσει η συμφωνία που υπέγραψαν ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής και η πρέσβης του Ισραήλ στην Αθήνα Ιρίτ Μπεν - Άμπα.
Στόχος της συμφωνίας είναι η αναβάθμιση του σταθερού θεσμικού πλαισίου των Διμερών Ναυτιλιακών Σχέσεων. Στην συνάντηση του Υπουργού με την πρέσβη, οι δυο πλευρές εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων σε σύντομο χρονικό διάστημα και την υπογραφή της Συμφωνίας.
Στην παρέμβασή του, ο κ. Κουρουμπλής αναφέρθηκε στην προστιθέμενη αξία της υπογραφείσας Συμφωνίας, η οποία επιβεβαιώνει με τον πιο εμφατικό τρόπο τις άριστες σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών, ενισχύει περαιτέρω το σταθερό και αξιόπιστο νομικό πλαίσιο για τις μεταξύ τους θαλάσσιες μεταφορές, και αποτελεί ορόσημο για την περαιτέρω ανάπτυξη και εμβάθυνση των διμερών ναυτιλιακών σχέσεων, λαμβάνοντας υπόψη το σημαντικό οικονομικό και γεωπολιτικό ρόλο των δύο χωρών στην Ανατολική Μεσόγειο.
Η πρέσβης του Ισραήλ δήλωσε ότι η συμφωνία αντικατοπτρίζει την κοινή βούληση των δύο χωρών για την ενίσχυση των διμερών ανταλλαγών σε πολλαπλούς τομείς. Όπως σημείωσε, «το Ισραήλ και η Ελλάδα έχουν εδώ και χρόνια σχέσεις στη ναυτιλία, ενώ οι λιμένες του Πειραιά, της Χάιφα και του Αστόντ πάντοτε ήταν σημαντικοί προορισμοί για τα εμπορεύματα». Υπογράμμισε ακόμα ότι «ή συμφωνία θα εδραιώσει τη ναυτιλιακή συνεργασία μας, ενώ η δημιουργία διμερούς ομάδας εργασίας θα προωθήσει την περαιτέρω ενίσχυσή της».
Οι διατάξεις της Συμφωνίας, μεταξύ άλλων, θέτουν στο επίκεντρο την προστασία του ελληνικού πλοίου και του Έλληνα ναυτικού.
Τα κύρια σημεία της υπογραφείσας Συμφωνίας εστιάζουν:
Η συμφωνία αποτελεί το επιστέγασμα πέντε γύρων τεχνικών διαπραγματεύσεων από το 2013 και εντάσσεται στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής στρατηγικής ενίσχυσης των διμερών οικονομικών σχέσεων της Ελλάδας με τις χώρες της ΝΑ Μεσογείου, ιδίως στον τομέα των θαλασσίων μεταφορών.