Πλασματική η εικόνα της μεγάλης αύξησης των πωλήσεων καινούριων επιβατικών, στην Ελλάδα, το Φεβρουάριο 2017, υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Το γεγονός είχε καταγράψει η «Ν» προ ημερών και επιβεβαιώθηκε επισήμως από τους πλέον αρμόδιους του κλάδου.
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Πλασματική η εικόνα της μεγάλης αύξησης των πωλήσεων καινούριων επιβατικών, στην Ελλάδα, το Φεβρουάριο 2017, υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Το γεγονός είχε καταγράψει η «Ν» προ ημερών και επιβεβαιώθηκε επισήμως από τους πλέον αρμόδιους του κλάδου.
Με βάση, λοιπόν, τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (σημειώνεται πως οι γενικές καταγραφές της αφορούν το σύνολο των νεοκυκλοφορούντων καινούριων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού που έδειξαν αύξηση το δεύτερο μήνα του 2017 κατά 43,1%) και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών το Φεβρουάριο 2017 ανήλθαν σε 5.236 μονάδες.
Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, η σύγκριση της αγοράς του Φεβρουαρίου 2017 σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2016 και το συμπέρασμα της μεγάλης αύξησης (+58,2%) είναι χωρίς νόημα, καθώς η αγορά αυτοκινήτου τους πρώτους μήνες του 2016 βρισκόταν σχεδόν «σε στάση». Αιτία ήταν πως από την 1η Ιανουαρίου 2016 είχε διακοπεί η απόσυρση και δρομολογείτο η εκ νέου παράταση της, ενέργεια που τελικά υλοποιήθηκε την 5η Απριλίου με προθεσμία την 31η Μαΐου 2016.
Σε σχέση με το Φεβρουάριο του 2015, μήνα κατά τον οποίο δεν είχαν ισχύσει οι ακραίες συνθήκες του 2016, η αγορά του Φεβρουαρίου 2017 κατέγραψε άνοδο +7,0%. Συνολικά, σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2015, στο διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2017 οι ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +8,9%.
Ως προς τις ταξινομήσεις καινούριων ελαφρών φορτηγών, ισχύουν τα ίδια, οπότε η σύγκριση με το 2016 (+100,8%) είναι επίσης άνευ νοήματος. Σε σχέση με το Φεβρουάριο 2015, αντιθέτως η αγορά ελαφρών φορτηγών παρουσιάζει υστέρηση κατά -28,9%.