Δεν εγκρίθηκε τελικά κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ το αίτημα που είχαν υποβάλει τρία από τα επενδυτικά σχήματα που διεκδικούν το 67% του ΟΛΘ για νέα παράταση του διαγωνισμού και κατά δήλωση αρμοδίων στελεχών του Ταμείου στη «Ν» παραμένει το ισχύον χρονοδιάγραμμα και δεν υπάρχει θέμα παράτασης.
Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Δεν εγκρίθηκε τελικά κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του δ.σ. του ΤΑΙΠΕΔ το αίτημα που είχαν υποβάλει τρία από τα επενδυτικά σχήματα που διεκδικούν το 67% του ΟΛΘ για νέα παράταση του διαγωνισμού και κατά δήλωση αρμοδίων στελεχών του Ταμείου στη «Ν» παραμένει το ισχύον χρονοδιάγραμμα και δεν υπάρχει θέμα παράτασης.
Αιτήματα για παράταση του διαγωνισμού από 15 ημέρες έως και δύο μήνες, μετά την 24η Μαρτίου που είχε οριστεί -ύστερα από αλλεπάλληλες αναβολές- ως ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών, είχαν υποβάλει η Ρ&Ο του αραβικού ομίλου της Dubai Ports World, η ιαπωνική Mitsui και κατά άλλες πληροφορίες και η ISTC από τις Φιλιππίνες. Με ενδιαφέρον αναμένεται πλέον εάν οι εν λόγω τρεις «μνηστήρες» θα καταθέσουν τελικά δεσμευτική προσφορά, ενώ σίγουρη θεωρείται η κατάθεση προσφοράς από το επενδυτικό σχήμα του γερμανικού fund Deutsche Invest με την Terminal Link, θυγατρική κατά 51% του γαλλικού πολυεθνικού Ομίλου CMA-CGM, στο οποίο συμμετέχει με ποσοστό της τάξης του 15% και ο πρόεδρος του ΠΑΟΚ, Ιβάν Σαββίδης.
Η γνωστοποίηση της ενδεχόμενης νέας παράτασης του διαγωνισμού προκάλεσε -όπως προέβλεπε χθες η «Ν»- άμεσα αντιρρήσεις των τοπικών παραγωγικών φορέων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), που με χθεσινή ανακοίνωσή του τονίζει ότι η διαδικασία παραχώρησης έχει καθυστερήσει δραματικά, ότι η ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να πάει πέραν της ορισθείσης 24 Μαρτίου 2017 και ότι δημιουργείται η εντύπωση ότι οι συνεχείς παρατάσεις είναι προσχηματικές με τελικό στόχο τη ματαίωση της παραχώρησης. Ο ΣΕΒΕ ζητεί επίσης την άμεση κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων πλοηγών, αλλά και την αύξησή τους στο λιμάνι Θεσσαλονίκης με επιστολή του στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Παράλληλα, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και το ΤΕΕ -Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας- ζητούν την παρέμβαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη για τη σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, με επιστολή τους που την κοινοποίησαν και στον πρωθυπουργό.