Έφυγε σε εξαιρετικά συγκινητική ατμόσφαιρα και το δεύτερο αεροσκάφος των Ολυμπιακών Αερογραμμών που τα τελευταία χρόνια ήταν παρκαρισμένο στην άκρη του δεύτερου διαδρόμου του ΔΑΑ, για το νέο του «σπίτι» που σύμφωνα με πληροφορίες είναι το Μehrabad στο Ιράν από όπου και θα πετά πλέον. Το πρώτο αεροσκάφος έφυγε την Τρίτη και μάλλον θα επιχειρεί από Καζακστάν.
Του Φάνη Ζώη
Έφυγε σε εξαιρετικά συγκινητική ατμόσφαιρα και το δεύτερο αεροσκάφος των Ολυμπιακών Αερογραμμών που τα τελευταία χρόνια ήταν παρκαρισμένο στην άκρη του δεύτερου διαδρόμου του ΔΑΑ, για το νέο του «σπίτι» που σύμφωνα με πληροφορίες είναι το Μehrabad στο Ιράν από όπου και θα πετά πλέον. Το πρώτο αεροσκάφος έφυγε την Τρίτη και μάλλον θα επιχειρεί από Καζακστάν.
Υπενθυμίζεται ότι, με προσφορά ύψους 4,2 εκατ. δολαρίων η εταιρεία Turboshaft FZE ανακηρύχθηκε τον περασμένο Ιούνιο προτιμητέος αγοραστής στη διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση των δύο αεροσκαφών Airbus A340-300.
Πρόκειται για τα δύο αεροσκάφη της πάλαι ποτέ κραταιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας, για τα οποία ήταν η τρίτη απόπειρα πώλησης, με αποτέλεσμα να έχουν ξεμείνει στα Σπάτα από το 2011, οπότε ναυάγησε η πρώτη διαδικασία με τους Αμερικανούς.
Η κατακύρωση της πώλησης των συνολικά τότε τεσσάρων Airbus έγινε στα τέλη του 2011 αντί 40 εκατ. δολαρίων στην Apollo Aviation, η οποία διατηρούσε το δικαίωμα αγοράς των αεροσκαφών έπειτα από τεχνικό έλεγχο.
Η πολιτική αναταραχή του 2012 άλλαξε τα δεδομένα και η σύμβαση άργησε να εκτελεστεί, με αποτέλεσμα στο μεταξύ να αλλάξουν οι κανονισμοί ασφαλείας και δύο εκ των αεροσκαφών να μην είναι αξιόπλοα. Αυτά αποφασίστηκε να τεμαχιστούν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Η τεχνική επιθεώρηση των δύο εναπομεινάντων αεροπλάνων έδειξε βλάβες στους κινητήρες και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για μείωση του τιμήματος. Η συμφωνία έκλεισε τελικά στα 9 εκατ. δολάρια ανά αεροσκάφος, η σύμβαση κατατέθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο την απέρριψε τον Σεπτέμβριο του 2013, με αποτέλεσμα οι Αμερικανοί να αποχωρήσουν.
Σημειώνεται ότι, το κόστος συντήρησης και ελλιμενισμού τους στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» άγγιζε το 1 εκατ. ευρώ ετησίως.
Κάπως έτσι κλείνει ο κύκλος της Ολυμπιακής Αεροπορίας, μίας εταιρείας που με λογότυπο τους έξι ενωμένους κύκλους ταξίδεψε στις πέντε άκρες του πλανήτη.