Αποφασισμένος να δώσει ένα τέλος στην απαράδεκτη, όπως τη χαρακτηρίζει, κατάσταση σε 5.000 ελληνόκτητα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας να απασχολούνται ελάχιστοι Έλληνες ναυτικοί είναι ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης.
Από την έντυπη έκδοση
Αποφασισμένος να δώσει ένα τέλος στην απαράδεκτη, όπως τη χαρακτηρίζει, κατάσταση σε 5.000 ελληνόκτητα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας να απασχολούνται ελάχιστοι Έλληνες ναυτικοί είναι ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης.
Στην προσπάθειά του αυτή για αύξηση της απασχόλησης Ελλήνων νέων ναυτικών καλεί σαν συμπαραστάτη και την ελληνική κυβέρνηση, καθώς, όπως τονίζει στη «Ν», είναι συνταγματικό δικαίωμα του κάθε νέου να αναζητά και να βρίσκει εργασία και δεν μπορούν να μπλοκάρουν την εξέλιξη αυτή ορισμένοι συνδικαλιστές. Επίσης ξεκαθαρίζει ότι οι προσλήψεις θα γίνουν με βάση τη σύμβαση που εκπροσωπεί η ΠΝΟ για τους ξένους που υπηρετούν στα ελληνόκτητα πλοία, την οποία έχει προτείνει και στην κυβέρνηση και στους συνδικαλιστές.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Βενιάμης απέδωσε τη σταδιακή απουσία των Ελλήνων ναυτών από τα ελληνόκτητα πλοία στις συνδικαλιστικές πρακτικές του παρελθόντος και στα διαρκή αιτήματα των συνδικαλιστών ναυτεργατών που οδήγησαν στη μείωση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας και άσκησε δριμεία κριτική στον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Αντώνη Νταλακογεώργο, μιλώντας χθες στο ραδιόφωνο του Alpha 9,89.
«Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή ειδικότητα πάνω στο πλοίο είτε είναι ναύτης, είτε ναυτόπαις είτε καμαρωτάκι είτε παραμάγειρας είτε λαδάς είτε καθαριστής, ο οποίος να είναι Έλληνας και άλλες ειδικότητες. Ακόμα και ηλεκτρονικούς μηχανικούς που θα μπορούσαμε να έχουμε, οι οποίοι παίρνουν πάνω από 5.000 δολάρια. Παίρνουμε ξένους, ελάχιστοι πάνε» συμπλήρωσε ο πρόεδρος της ΕΕΕ.
«Η ΠΝΟ εκπροσωπεί και τη Διεθνή Ένωση Ναυτικών και ξέρει πολύ καλά ποια είναι τα μισθολόγια τα οποία υπάρχουν. Όχι για τους Έλληνες ή τους ξένους που υπηρετούν σε ξένα ή ελληνικά πλοία, αλλά για τους ξένους που υπηρετούν σε οποιοδήποτε ελληνόκτητο βαπόρι ανά τον κόσμο. Έχουν μια σύμβαση που υποδεικνύει πόσες είναι οι υπερωρίες τους, πόσα παίρνουν έξτρα, ποιο είναι το μπόνους», λέει ο κ. Βενιάμης.
Μάλιστα, όπως είπε στον Alpha, «ο ναυτόπαις που μπορεί να φωνάζει ο κ. Νταλακογεώργος έχει μισθό στα 700-800 δολάρια. Μα ο ναυτόπαις για να γίνει ναύτης θέλει περίπου 6-8 ή 12 μήνες προϋπηρεσία για να γίνει ναύτης. Είναι μαθητευόμενος. Ο ναύτης, όμως, είναι σίγουρα πιο πάνω από αυτά τα νούμερα , είναι 1.200-1.500 ευρώ, 1.700 ευρώ». Αποκάλυψε μάλιστα ότι τη σύμβαση αυτή την έχει προτείνει και στην κυβέρνηση και στους συνδικαλιστές.
Ο κ. Βενιάμης εκτιμά ότι σε πρώτη φάση μπορεί ο ελληνόκτητος στόλος να απορροφήσει μέχρι και 50.000 Έλληνες ναυτικούς. «Εγώ νοιάζομαι για τα παιδιά. Μπορούμε να τους δώσουμε λύση, αλλά αυτή η λύση μπλοκάρεται από συνδικαλιστές σαν τον Νταλακογεώργο» αναφέρει ο κ. Βενιάμης.