«Φωτιές» άναψε στη συνεδρίαση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας η εισήγηση της Ελένης Δημοπούλου, εκπροσώπου της Περιφέρειας Αττικής, η οποία αμφισβήτησε ανοικτά την προσφορά της βιομηχανίας στην Ελλάδα.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
«Φωτιές» άναψε στη συνεδρίαση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας η εισήγηση της Ελένης Δημοπούλου, εκπροσώπου της Περιφέρειας Αττικής, η οποία αμφισβήτησε ανοικτά την προσφορά της βιομηχανίας στην Ελλάδα.
Στην εισήγηση της εντεταλμένης περιφερειακής συμβούλου απάντησε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρος Κόντες, ο οποίος σημείωσε ότι οι προσπάθειες όλων θα πρέπει να κινηθούν προς την επίλυση των προβλημάτων του κλάδου, ενώ αμφισβήτησε τα συμπεράσματα που κατέθεσε η εκπρόσωπος της Περιφέρειας χαρακτηρίζοντάς τα ελλιπή.
Για παράδειγμα, όπως επισημαίνει στη «Ν» ο κ. Κόντες, η κρουαζιέρα δεν είναι μόνο τουρισμός, αλλά και ναυτιλία. «Αν αναπτυχθεί το home port στην Ελλάδα, παράλληλα θα αυξηθούν τα έσοδα στον εφοδιασμό, στα λιμάνια, στην επισκευή και στις υπηρεσίες προς τα πλοία γενικότερα, ενώ θα αυξηθεί και ο τζίρος στα ξενοδοχεία, από τις κρατήσεις πριν και μετά τις κρουαζιέρες» επισήμανε.
Επίσης είναι αποδεδειγμένο ότι οι επιβάτες κρουαζιέρας σε πολύ υψηλό ποσοστό επιστρέφουν στα μέρη που επισκέφτηκαν με πλοίο ως τουρίστες.
Η Περιφέρεια
Μια όχι ιδιαίτερα προσοδοφόρα μορφή τουρισμού χαρακτήρισε την κρουαζιέρα η Ελένη Δημοπούλου. «Η κρουαζιέρα αφορά μια μορφή τουρισμού όχι ιδιαίτερα προσοδοφόρα για τους προορισμούς, αφού τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια είναι μία μορφή μαζικού πλωτού ξενοδοχείου “all inclusive” με δαπάνη ανά επισκέπτη πολύ μικρότερη σε σχέση με τους επισκέπτες μη κρουαζιέρας.
Διαφοροποιείται επίσης από το yachting, αλλά και από την ημερήσια μαζική κρουαζιέρα. Αφορά ένα σύνολο διαδοχικών προορισμών σε κοντινές κατά προτίμηση αποστάσεις μεταξύ τους μέσα σε ένα συγκεκριμένο μικρότερο ή μεγαλύτερο γεωγραφικό θαλάσσιο χώρο (Κρουαζιέρα Μεσογείου, Καραϊβικής, Αιγαίου κ.λπ.)», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Αναφέρθηκε επίσης στα αρνητικά αποτελέσματα που περιμένουν για τη φετινή χρονιά, καθώς και στις τάσεις της διεθνούς αγοράς που εδώ και μερικά χρόνια στοχεύουν στην εξασφάλιση του μεγάλου μεριδίου από την αγορά της Κίνας και της Ινδίας με ανερχόμενες μεσαίες τάξεις που τελικά οδηγούν στην κατασκευή νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων των 4.000-5.000+ επιβατών.
Κλείνοντας την εισήγησή της, η εντεταλμένη σύμβουλος ανέφερε ότι «θα πρέπει να επανασχεδιάσουμε την πολιτική μας για την κρουαζιέρα που είναι υποσύνολο του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας και όχι από τα πλέον προσοδοφόρα».
Η απάντηση
Σχετικά με τη θέση της κυρίας Δημοπούλου αναφορικά με τις all inclusive υπηρεσίες ο κ. Κόντες επεσήμανε: «Η μεγέθυνση και ο γιγαντισμός σήμερα των κρουαζιερόπλοιων, δίνει τη δυνατότητα για παροχή υπηρεσιών - ευκολιών και περιβάλλοντος στον ταξιδιώτη τουρίστα, που κάποτε δεν υπήρχε. Είναι λοιπόν επόμενο, ο επιβάτης να απολαμβάνει εντός του πλοίου διάφορες παροχές και για ορισμένες με έξτρα δαπάνες και αυτό είναι επιχειρηματική προσπάθεια, για να μπορέσουν να καλύψουν οι διαχειρίστριες εταιρείες τη χαμηλή προσφορά στο πακέτο της κρουαζιέρας που, λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού στην ελεύθερη αγορά, έχει γίνει προσιτός σήμερα ο τρόπος αυτός διακοπών. Πρόκειται δε για τουρίστες πλέον όλων των εθνικοτήτων και με μεσαίο ή χαμηλό βαλάντιο, κάτι που δεν συνέβαινε παλιότερα και ήτο αποκλειστικό προνόμιο ορισμένων εθνικοτήτων πελατών, όπως των Αμερικανών».
Και προσέθεσε: «Η τακτική όμως αυτή συμβαίνει σε όλους τους προορισμούς και σε όλα τα πλάτη και μήκη του κόσμου, όπου ενδιαφέρονται και επιδιώκουν την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και αυτό επιβεβαιώνεται και στην περίπτωση κατευθύνσεως, τον τελευταίο καιρό, αριθμού κρουαζιερόπλοιων στην Κίνα, όπως αναφέρετε στην επιστολή σας γιατί, και στην περιοχή αυτή του πλανήτη, έχουν αναγνωριστεί τα σημαντικά οφέλη».
Ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ κ. Κόντες ανέφερε επίσης ότι ιστορικά η κρουαζιέρα διαδραμάτισε πρωτεύοντα ρόλο στην ανάπτυξη του τουρισμού στη χώρα, όπου εκατομμύρια επισκεπτών με τα κρουαζιερόπλοια έγιναν πρεσβευτές στη μεταφορά στο εξωτερικό όλων όσα είδαν και επισκέφθηκαν στον τόπο μας και στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων προσεγγίσεως των κρουαζιερόπλοιων.
«Είστε η μόνη που, από υπεύθυνη θέση τοπικής αυτοδιοίκησης της χώρας, προβαίνετε σε διαπιστώσεις, για τον κλάδο της κρουαζιέρας με στοιχεία που απέχουν από την πραγματικότητα», σημείωσε.