Το Workmonitor της Randstad για το δ’ τρίμηνο του 2016 είναι άλλη μια έρευνα που αναδεικνύει τις αρνητικές προσδοκίες των Ελλήνων, αφού την ώρα που βελτιώνονται οι προσδοκίες των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο για τις προοπτικές της οικονομικής κατάστασης στις χώρες τους (52%), στην Ελλάδα μόλις δύο στους δέκα (19%) βλέπουν βελτίωση το 2017.
Από την έντυπη έκδοση
Το Workmonitor της Randstad για το δ’ τρίμηνο του 2016 είναι άλλη μια έρευνα που αναδεικνύει τις αρνητικές προσδοκίες των Ελλήνων, αφού την ώρα που βελτιώνονται οι προσδοκίες των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο για τις προοπτικές της οικονομικής κατάστασης στις χώρες τους (52%), στην Ελλάδα μόλις δύο στους δέκα (19%) βλέπουν βελτίωση το 2017.
Η Ελλάδα εμφανίζεται τελευταία στη σχετική λίστα, ενώ κορυφαίες θέσεις στην κατάταξη έχουν Ινδία (93%), Κίνα (82%) και ΗΠΑ (70%). Αντίθετα η Ελλάδα είναι πρώτη στην κατάταξη των χωρών με βάση τα ποσοστά των συμμετεχόντων που περιμένουν επιδείνωση (76%), με ποσοστό 43% των συμμετεχόντων να δηλώνει ότι ο εργοδότης τους είχε καλύτερη οικονομική απόδοση το 2016 συγκριτικά με το 2015, ενώ 45% αναμένει καλύτερη οικονομική απόδοση το 2017. Καταλαμβάνοντας την τελευταία θέση του πίνακα από κοινού με την Ιαπωνία, το 20% των Ελλήνων ερωτηθέντων περιμένει να πάρει αύξηση στο τέλος του οικονομικού έτους, ενώ το 19% αναμένει να λάβει μία εφάπαξ χρηματική αμοιβή ή bonus.
Σύμφωνα με την έρευνα, ο φόβος απόλυσης αυξάνεται. Στην ερώτηση πόσο πιθανή θεωρούν οι εργαζόμενοι την απώλεια εργασίας ή τη μη ανανέωση του συμβολαίου τους στους επόμενους 6 μήνες, το 40% των ερωτηθέντων απάντησε ότι είναι πολύ πιθανό. Αυτό σηματοδοτεί αύξηση της τάξης του 1% από το γ’ τρίμηνο του 2016. Οι γυναίκες στην Ελλάδα έχουν το υψηλότερο ποσοστό φόβου απώλειας εργασίας (44%), ενώ όσον αφορά τους άνδρες το ποσοστό αγγίζει το 37%. Η ηλικιακή ομάδα με το υψηλότερο ποσοστό, όσον αφορά τον φόβο απόλυσης, είναι αυτή των 25-34 ετών. Τέλος, το τμήμα των ερωτηθέντων που απάντησε ότι έχει ένα μέσο επίπεδο εκπαίδευσης είναι αυτό που εμφανίζει τον μεγαλύτερο φόβο απώλειας της εργασίας του, σε ποσοστό 40%.
Εν τω μεταξύ, η έρευνα μελετά και θέματα ψηφιακής στρατηγικής, διαπιστώνοντας ότι όλες οι εταιρείες πρέπει να έχουν διαμορφωμένη ψηφιακή στρατηγική, σύμφωνα με το 90% των εργαζομένων αλλά μόλις οι μισοί (52%) είπαν στην έρευνα ότι η εταιρεία στην οποία εργάζονται αναπτύσσει μια τέτοια στρατηγική.