Αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης μελετούν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, στο πλαίσιο των γενικότερων παρεμβάσεων που εξετάζονται όσον αφορά την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, αλλά και γενικότερα του καθεστώτος που ισχύει στην αγορά Ι.Χ.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Κούρου
[email protected]
Αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης μελετούν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, στο πλαίσιο των γενικότερων παρεμβάσεων που εξετάζονται όσον αφορά την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, αλλά και γενικότερα του καθεστώτος που ισχύει στην αγορά Ι.Χ.
Τα αιτήματα άλλωστε που λαμβάνουν στο υπουργείο, από όλους τους φορείς της αγοράς, είναι πολλά και τα περισσότερα προς την ίδια κατεύθυνση, της εκλογίκευσης και εξορθολογισμού του ισχύοντος συστήματος, ώστε να μην «παγώσει» η ήδη πληγωμένη αγορά αυτοκινήτου, κάτι που θα έχει μάλιστα ως αποτέλεσμα να χαθούν και σημαντικά έσοδα για το Δημόσιο.
Ειδικότερα, οι εισηγήσεις - προτάσεις που δέχονται στο υπουργείο Οικονομικών αφορούν την αλλαγή του μοντέλου υπολογισμού των τελών ταξινόμησης, προκειμένου να εκλείψουν οι σημαντικές διαφορές που έχουν προκύψει στη φορολόγηση όμοιων αυτοκινήτων με ελάχιστη διαφορά στη λιανική τιμή πώλησης προ φόρων.
Oι προτάσεις που έχουν τεθεί υπ’ όψιν των στελεχών του υπουργείου είναι δύο και αφορούν η μεν πρώτη την υιοθέτηση νέων συντελεστών, ενώ η δεύτερη προβλέπει τη διατήρηση των υφιστάμενων συντελεστών, αλλά κλιμακωτά, δηλαδή οι όποιες επιβαρύνσεις προκύπτουν να αφορούν μόνο το επιπλέον ποσό πάνω από τον βασικό συντελεστή 4% που ισχύει σήμερα.
Η δεύτερη πάντως πρόταση φέρεται ότι συγκεντρώνει, προς το παρόν τουλάχιστον, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των παραγόντων του υπουργείου, αφού με τον τρόπο αυτό θα αρθούν οι σημερινές αδικίες. Είναι αξιοσημείωτο ότι, με βάση τα ισχύοντα, σε ένα αυτοκίνητο με αξία λιανικής προ φόρων 13.999 ευρώ το τέλος ταξινόμησης ανέρχεται σε 4%, ενώ εάν στο ίδιο Ι.Χ. προστεθεί κάποιο αξεσουάρ που ανεβάζει την αξία πάνω από τις 14.001 ευρώ, τότε το τέλος ταξινόμησης διπλασιάζεται, καθώς ο συντελεστής ανεβαίνει στο 8%, με αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά τόσο ο εισαγωγικός δασμός όσο και η τιμή λιανικής.
Oι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης, ανάλογα με την αξία λιανικής προ φόρων, που ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:
Ειδική εφαρμογή
Καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και νέων συντελεστών για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας εξειδικευμένα για κάθε όχημα, μέσω και της δημιουργίας ειδικής εφαρμογής, σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών από το 2018. Οι αρμόδιες υπηρεσίες μάλιστα, όπως έχει επισημάνει η «Ν», επεξεργάζονται ήδη το νέο σύστημα που στόχο έχει, σύμφωνα και με τις πρόσφατες δηλώσεις της υφυπουργού Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου, να είναι δικαιότερο και αντικειμενικότερο για τον υπολογισμό των τελών, προκειμένου και στο πεδίο αυτό της φορολογίας να αρθούν οι όποιες αδικίες υφίστανται σήμερα. Όσον αφορά πάντως το τρέχον έτος, εξετάζεται το ενδεχόμενο να ισχύσει παρόμοια ρύθμιση με την περσινή για την πληρωμή των τελών για μέρος του έτους.