Επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ σε τροχαίο υλικό προτίθεται να πραγματοποιήσει τα επόμενα έτη ο ιταλικός όμιλος Ferrovie dello Stato, προκειμένου να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ταυτόχρονα οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι σκοπεύουν να βελτιώσουν σημαντικά τη λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τη χρήση νέων τεχνολογιών σε ό,τι αφορά την έκδοση εισιτηρίων αλλά και την ενημέρωση του επιβατικού κοινού σε πραγματικό χρόνο.
Από την έντυπη έκδοση
Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ σε τροχαίο υλικό προτίθεται να πραγματοποιήσει τα επόμενα έτη ο ιταλικός όμιλος Ferrovie dello Stato, προκειμένου να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ταυτόχρονα οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι σκοπεύουν να βελτιώσουν σημαντικά τη λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τη χρήση νέων τεχνολογιών σε ό,τι αφορά την έκδοση εισιτηρίων αλλά και την ενημέρωση του επιβατικού κοινού σε πραγματικό χρόνο.
Αυτό ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrovie dello Stato Italiane Group, Renato Mazzoncini, μετά την υπογραφή της σύμβασης πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Ferrovie dello Stato Italiane SpA, έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ.
Τη σύμβαση υπέγραψαν ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Αντώνης Λεούσης και ο Ιταλός διευθύνων σύμβουλος. Πάντως, η πρόταση των Ιταλών ώστε η υπογραφή της συμφωνίας αγοραπωλησίας μετοχών (SPA) να γίνει πανηγυρικά, με την ευκαιρία της επίσκεψης του Ιταλού προέδρου Σέρτζιο Ματαρέλα που βρίσκεται στην Αθήνα, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου, απερρίφθη καθώς τα πρωτόκολλα της Προεδρίας είναι πολύ αυστηρά και τέτοιες συναντήσεις καθορίζονται μήνες πριν.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Αντώνης Λεούσης, αφού ευχαρίστησε όλους όσοι συνεργάστηκαν με το Ταμείο για την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά από σχεδόν 4 χρόνια, δήλωσε: «Η Ferrovie dello Stato Italiane Group αναλαμβάνει μια μεγάλη δέσμευση: να ενισχύσει και να αναπτύξει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την τεχνογνωσία και την εμπειρία της, δημιουργώντας ένα σημαντικό πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών».
«Η εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μια ευκαιρία ανάπτυξης και βελτίωσης τόσο για την FS, που συνεχίζει τη διεθνή της επέκταση, όσο και για τους ελληνικούς σιδηρόδρομους που θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία της FS Italiane» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ιταλικού ομίλου. Ο κ. Mazzoncini πρόσθεσε πως «η συμφωνία συνδέεται με το δεκαετές στρατηγικό σχέδιο 2017 - 2026 της FS, που προβλέπει σημαντική ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου στην Ευρώπη με στόχο τον τετραπλασιασμό των εσόδων από διεθνείς δραστηριότητες ώστε να ξεπεράσουν τα 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2026». Πριν από λίγες ημέρες ο ιταλικός όμιλος εξαγόρασε τη βρετανική NXET, η οποία λειτουργεί τη σιδηροδρομική γραμμή C2C από το Λονδίνο στο Essex.
Στην τελετή της υπογραφής παρέστη και η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκπροσωπούμενη από τον πρόεδρο του Δ.Σ. Παναγιώτη Θεοχάρη και τον διευθύνοντα σύμβουλο Φίλιππο Τσαλίδη.
Πλέον το ενδιαφέρον του ΤΑΙΠΕΔ εστιάζεται στη στάση που θα τηρήσει η Ferrovie για την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, την ΕΕΣΣΤΥ, για την οποία η καταληκτική προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση του 100% των μετοχών της είναι η 30ή Ιανουάριου. Για την εταιρεία εκτός από τη Ferrovie έχει ενδιαφερθεί και η τσεχική Scoda.
* Την αντίθεσή της στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane εκφράζει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), τονίζοντας ότι «ολοκληρώνεται και τυπικά το διαχρονικό έγκλημα που συντελείται εις βάρος του ελληνικού λαού».