Σύγκλιση των εργοστασιακών τιμών των αυτοκινήτων στην Ε.Ε. των «25» διαπιστώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην τελευταία έκθεσή της, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα στις Βρυξέλλες, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι σε ορισμένα κράτη-μέλη εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις των τιμών.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι χαμηλότερες εργοστασιακές τιμές (άνευ φόρων) στην ευρωζώνη παρατηρούνται κατά κανόνα στη Φινλανδία και την Ελλάδα και οι υψηλότερες στη Γερμανία και την Αυστρία.
Στους «25» η φθηνότερη αγορά είναι η Εσθονία όπου οι τιμές των αυτοκινήτων είναι κατά μέσο όρο 2,5% χαμηλότερες από ό,τι στη χώρα μας. Οι χαμηλές κατά κανόνα εργοστασιακές τιμές που παρατηρούνται σε ορισμένα κράτη μέλη, οφείλονται στις τιμολογιακές πολιτικές των κατασκευαστών, οι οποίοι μειώνουν τις εργοστασιακές τιμές στις χώρες, όπου εφαρμόζεται υψηλή φορολογία στην αγορά αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν, οι εργοστασιακές τιμές των αυτοκινήτων στην Ε.Ε. των «25» αυξήθηκαν το Δεκέμβριο του 2004 κατά 0,5% σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2003, με μέσο πληθωρισμό 2,4%.
Στην Ελλάδα οι τιμές των αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 2,2%, με πληθωρισμό 3,1% το ίδιο διάστημα.