Στον απόηχο του Dieselgate, η VW επιδιώκει μια καινούρια αρχή για το 2017, με πιο «καθαρά» αυτοκίνητα, ηλεκτροκίνηση και περισσότερες υπηρεσίες. Θα καταφέρει ωστόσο, να αποτινάξει το αμαρτωλό της παρελθόν;
Στον απόηχο του Dieselgate, η VW επιδιώκει μια καινούρια αρχή για το 2017, με πιο «καθαρά» αυτοκίνητα, ηλεκτροκίνηση και περισσότερες υπηρεσίες. Θα καταφέρει ωστόσο, να αποτινάξει το αμαρτωλό της παρελθόν;
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι και το 2017 η μεγαλύτερη γερμανική εταιρεία θα κληθεί να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις του σκανδάλου ρύπων, που ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015. Η VW σχοινοβατεί. Από τη μια πλευρά, το «Dieselgate» με την καταβολή υπέρογκων αποζημιώσεων, τις συνεχιζόμενες σε βάρος της εισαγγελικές έρευνες και το πλήγμα στο κύρος της. Και από την άλλη, η νέα στρατηγική κατεύθυνση που επιδιώκει την ηλεκτροκίνηση, την ψηφιοποίηση και την νέα παροχή υπηρεσιών, όπως το carsharing.
Στα υπέρ του 2016 συγκαταλέγεται το γεγονός ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να καταγράψει μια σημαντική επιτυχία στο ενεργητικό της: Έναν διακανονισμό με τις αμερικανικές αρχές, αλλά και τους κατόχους αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
Η καλομαθημένη από εμπορικής άποψης αυτοκινητοβιομηχανία, μοιάζει να συνειδητοποιεί τη σημασία που έχει για το μέλλον της ένα νέο ξεκίνημα. Ίσως για αυτό το σχέδιο για τα επόμενα χρόνια έχει την επωνυμία «Strategy Together 2025» και στόχο «μια νέα, μια καλύτερη Volkswagen». Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η ηλεκτροκίνηση, η οποία ωστόσο απαιτεί επενδύσεις δισεκατομμυρίων ώστε να αναπτυχθούν οι κινητήρες, οι μπαταρίες και η αυτόνομη οδήγηση.
53.000 θέσεις εργασίας θα χαθούν μέχρι το 2025
Παράλληλα όμως, η γερμανική εταιρεία δεν θα αποφύγει ένα πρόγραμμα λιτότητας και περικοπές θέσεων εργασίας για να πετύχει τους φιλόδοξους στόχους της. Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2025 θα χαθούν 23.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία και 30.000 σε διεθνές επίπεδο.
Όμως η επιστροφή σε μια επιτυχημένη πορεία κάθε άλλα παρά εύκολη θα είναι. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι η υπόθεση παραποίησης των τιμών των ρύπων σε 11 εκατομμύρια οχήματα θα στοιχίσει μόνο στις ΗΠΑ, σε πρώτη φάση, 15 δισεκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι ζημιές που κατέγραψε ο γερμανικός κολοσσός το 2015, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο.