Να υπάρξει στενή συνεργασία μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, της τοπικής κοινωνίας και του υπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου να επιτευχθούν γρηγορότερα και πιο εύκολα οι στόχοι για ανάπτυξη και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ζήτησε την περασμένη Παρασκευή ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής από τη διοίκηση του ΟΛΠ.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Να υπάρξει στενή συνεργασία μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, της τοπικής κοινωνίας και του υπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου να επιτευχθούν γρηγορότερα και πιο εύκολα οι στόχοι για ανάπτυξη και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ζήτησε την περασμένη Παρασκευή ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής από τη διοίκηση του ΟΛΠ.
Στη συνάντηση, η οποία κρατήθηκε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, εκτός του υπουργού συμμετείχαν οι δύο γενικοί γραμματείς Γιάννης Θεοτοκάς και Χρήστος Λαμπρίδης, καθώς και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ captain Fu Cheng Qiu, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Άγγελος Καρακώστας και ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ στο δ.σ. της εταιρείας Θανάσης Λιάγκος.
Το επενδυτικό σχέδιο
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ο υπουργός ζήτησε από τη νέα διοίκηση του ΟΛΠ, που εκπροσωπεί συμφέροντα της Cosco, να συνεργαστεί πιο στενά με το υπουργείο, αλλά και τους υπόλοιπους φορείς, προκειμένου να καταφέρει να πετύχει πιο γρήγορα τους στόχους που έχει θέσει.
Αναφερόμενος στο επενδυτικό της πρόγραμμα, εξέφρασε τη θέλησή του, και σύμφωνα με τον ρόλο του υπουργείου ως εποπτεύοντος φορέα, να ενημερωθεί πιο αναλυτικά γι’ αυτό. Πιο συγκεκριμένα ζήτησε να μάθει τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός για επενδύσεις 550 εκατ. ευρώ όπως ανέφεραν ανώτατα στελέχη της Cosco στην Κίνα. Επίσης ζήτησε από τη διοίκηση του ΟΛΠ να επιχειρήσει να φέρει «μπροστά» το επενδυτικό της πρόγραμμα δίνοντας έμφαση στη ναυπηγοεπισκευή, την ανάπτυξη της οποίας το υπουργείο θεωρεί καταλυτική για τη μείωση της ανεργίας στην ευρύτερη περιοχή.
Η ναυπηγοεπισκευή
Αναφορικά με τη ναυπηγοεπισκευή, από πλευράς ΟΛΠ, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», επισημάνθηκε ότι σχεδιάζεται μέσα στο 2017 να φέρει μια πλωτή δεξαμενή 80.000 τόνων. Σχετικά με τη μεγάλη δεξαμενή των 300.000 τόνων, κάτι για το οποίο έθεσε ερώτημα η πλευρά του υπουργείου, σημειώθηκε ότι θα γίνει διαγωνισμός.
Παράλληλα, η διοίκηση του ΟΛΠ σημείωσε ότι σε αυτή τη φάση διεθνής μελετητικός οίκος διενεργεί έρευνα για τις προοπτικές ανάπτυξης της ναυπηγοεπισκευής στη χώρα μας. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η πλευρά του υπουργείου έδειξε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την πορεία αλλά και τα αποτελέσματα που θα βγάλει η έρευνα.
Ένα ακόμα ζήτημα που έθιξαν οι δύο πλευρές ήταν και η απομάκρυνση του βυθισμένου επιβατηγού οχηματαγωγού «Παναγία Τήνου» από το λιμάνι του Πειραιά. Τα στελέχη του ΟΛΠ ενημέρωσαν ότι η διαδικασία είναι σε εξέλιξη, ενώ από την πλευρά του ο κ. Κουρουμπλής τόνισε ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου είναι στη διάθεση του ΟΛΠ ώστε να γίνει εφικτή το ταχύτερο δυνατό η απομάκρυνση του πλοίου. Ωστόσο, στο σημείο αυτό κατέστη γνωστό από τον ΟΛΠ ότι υπάρχουν περισσότερα από 100 μικρά και μεγάλα σκάφη που θα πρέπει να απομακρυνθούν μόλις δημιουργηθεί η δημόσια αρχή λιμένος, η οποία θα έχει και την αρμοδιότητα.
Η κρουαζιέρα
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι δύο πλευρές έθιξαν και το ζήτημα της κρουαζιέρας, με τον υπουργό να δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για τα σχέδια των Κινέζων να φέρουν 1,5 εκατ. επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και για τα έργα που σχεδιάζουν να κάνουν. Προσέθεσε ότι το υπουργείο θα είναι αρωγός και σε αυτή την προσπάθεια του ΟΛΠ.
Στην κρουαζιέρα, άλλωστε, ήταν εστιασμένη και η συνάντηση που είχαν μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα η διοίκηση του ΟΛΠ με τον Δήμο Πειραιά. Συγκεκριμένα, συζητήθηκαν οι τρόποι και τα μέσα για τη διαμόρφωση τουριστικής διαδρομής από τη λιμενική περιοχή της κρουαζιέρας στα σημαντικά τουριστικά αξιοθέατα και τις περιοχές με υψηλή συγκέντρωση επιχειρήσεων εστίασης και διασκέδασης. Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συστηματοποιήσουν τη μεταξύ τους συνεργασία, με στόχο τη συμβατότητα και συμπληρωματικότητα των επιμέρους σχεδιασμών, ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη για την πόλη του Πειραιά από την αύξηση της κίνησης της κρουαζιέρας που αναμένεται από τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις στο λιμάνι.
Σημειώνεται ότι η Cosco, είτε ως ΟΛΠ είτε ως PCT (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων), έχει πυκνώσει τελευταία τις συναντήσεις που πραγματοποιεί με τους φορείς του Πειραιά. Μάλιστα, για αύριο Τρίτη είναι προγραμματισμένη παρουσίαση στο ΕΒΕΠ των υπηρεσιών που θα προσφέρει μια άλλη θυγατρική της Cosco, η PCDC, η οποία σχεδιάζει να εξάγει ανταλλακτικά πλοίων σε όλο τον κόσμο χωρίς χρέωση ΦΠΑ και χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια.