Νέο ράλι κατέγραψε χθες η τιμή πετρελαίου, αγγίζοντας το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούλιο του 2015, με την αγορά μαύρου χρυσού να ανακάμπτει τόσο από τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στους κόλπους του ΟΠΕΚ στις 30 Νοεμβρίου όσο και από τη συμφωνία μεταξύ μελών και μη μελών του καρτέλ στις 10 Δεκεμβρίου.
Από την έντυπη έκδοση
Των Ε. Τριήρη, Γ. Κανουπάκη, Φ. Ζώη, Στ. Ζησίμου και Δ. Αλεξάκη
Νέο ράλι κατέγραψε χθες η τιμή πετρελαίου, αγγίζοντας το υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούλιο του 2015, με την αγορά μαύρου χρυσού να ανακάμπτει τόσο από τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στους κόλπους του ΟΠΕΚ στις 30 Νοεμβρίου όσο και από τη συμφωνία μεταξύ μελών και μη μελών του καρτέλ στις 10 Δεκεμβρίου. Οι τελευταίες συμφωνίες προσφέρουν τεράστιο πλεονέκτημα στις τιμές πετρελαίου, εξέλιξη που ευνοεί ξανά τους κορυφαίους πετρελαιοπαραγωγούς του πλανήτη σε βάρος των χωρών που το εισάγουν, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, που «βλέπουν» να επιβαρύνεται το ενεργειακό τους κόστος.
Ήδη τις τελευταίες ημέρες παρατηρούνται οι πρώτες αυξήσεις στη χώρα μας, οι οποίες περνάνε στη λιανική. Στα διυλιστήρια η τιμή της αμόλυβδης 95 οκτανίων έχει επιβαρυνθεί το τελευταίο δεκαήμερο με 26 ευρώ στο χιλιόλιτρο. Ο κλάδος των μεταφορών αναμένεται να ζημιωθεί περισσότερο, σε συνδυασμό δε με την αύξηση του ΕΦΚ εκφράζονται φόβοι για δραματικές συνέπειες στην ελληνική οικονομία συνολικά. Στη βιομηχανία τροφίμων το κόστος μεταφοράς, κυρίως σε επίπεδο εισαγωγών - εξαγωγών, θα επιβαρυνθεί σημαντικά, ενώ είναι βέβαιο πως την κατάσταση θα επιβαρύνει και η όποια ανατίμηση στα υλικά συσκευασίας. Σημαντικές αυξήσεις αναμένονται και στο ενεργειακό κόστος.