ΣΧΕΔΙΑ, για την πώληση ομολόγων, αξίας τριών δισ. γιουάν Κίνας (362 εκατ. δολ. ΗΠΑ), κάνει η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Κίνας, Air China Ltd., προκειμένου να χρηματοδοτήσει την αγορά αεροσκαφών, στην πρώτη πώληση εταιρικού χρέους, από κινεζικό αερομεταφορέα.
Η Air China, περιμένει την έγκριση της κυβέρνησης για την πώληση εθνικού νομίσματος ομολόγων 10ετούς διάρκειας σε Κινέζους επενδυτές φέτος, σύμφωνα με τον Rao Xinuy, επικεφαλής του γραφείου Τύπου της εταιρείας, που εδρεύει στο Πεκίνο. Τον Ιανουάριο, η εταιρεία έκανε παραγγελία για την αγορά 20 αεροσκαφών τύπου Α330-200 της Airbus SAS, μια αγορά ύψους 2,9 δισ. δολ. ΗΠΑ, σύμφωνα με τους τιμοκαταλόγους της αεροπορικής βιομηχανίας.
«Η πώληση, ανοίγει ένα νέο δρόμο για τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να αντλήσουν κεφάλαια με χαμηλότερο κόστος από το αντίστοιχο των τραπεζικών δανείων», ανέφερε ο Li Lei, αναλυτής της China Securities Research Co., στο Πεκίνο, συμπληρώνοντας: «Τα ομόλογα των αεροπορικών εταιρειών είναι ελκυστικά για τους θεσμικούς επενδυτές, καθώς το ρίσκο είναι μικρότερο και οι αποδόσεις υψηλότερες από τις αντίστοιχες των κρατικών ομολόγων».
Οι κρατικές αεροπορικές εταιρείες της Κίνας, της ταχύτερα αναπτυσσομένης αεροπορικής αγοράς στον κόσμο, ψάχνουν για εναλλακτικές πηγές κεφαλαίων, προκειμένου να αυξήσουν τον στόλο τους, με στόχο να ανταγωνιστούν τις ξένες αεροπορικές εταιρίες, όπως την Northwest Airlines Corp. Η κυβέρνηση θέλει να αποκόψει τις εταιρείες από τον δανεισμό, αποφεύγοντας την επιβάρυνση των δανειστριών με κακές πιστώσεις, οι οποίες διατηρήθηκαν στο 30% του συνολικού δανεισμού στα τέλη του 2003.
Η Κίνα, ενδέχεται να χρειαστεί 1.790 νέα αεροσκάφη, αξίας 230 δισ. δολ. ΗΠΑ μέχρι το 2023, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Airbus. Η ζήτηση την ίδια χρονική περίοδο θα είναι 2.300 νέα αεροσκάφη, αξίας 180 δισ. δολ. ΗΠΑ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Boeing Co., τον περασμένο Νοέμβριο.